پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
ابتدا دیانتی نسب، مدیر آموزش و پرورش کازرون، ضمن تبریک هفته بسیج و تسلیت ایام محرم با ارائه گزارشی درباره عملکرد آموزش و پرورش گفت: به دنبال تغییر نظام آموزشی و بازنشسته شدن تعدادی زیادی از همکاران، سال گذشته با بحران نیروی انسانی در مقطع ابتدایی مواجه بودیم، که با بکارگیری مجدد تعدادی از نیروهای بازنشسته توانستیم این کمبود را جبران کنیم.

در شورای اداری شهرستان کازرون که به میزبانی آموزش و پرورش، در محل کانون شهدای رضوان، برگزار شد، فرخنده صدیق، رابط پژوهشی اداره، به تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخت.

ابتدا دیانتی نسب، مدیر آموزش و پرورش کازرون، ضمن تبریک هفته بسیج و تسلیت ایام محرم با ارائه گزارشی درباره عملکرد آموزش و پرورش گفت: به دنبال تغییر نظام آموزشی و بازنشسته شدن تعدادی زیادی از همکاران، سال گذشته با بحران نیروی انسانی در مقطع ابتدایی مواجه بودیم، که با بکارگیری مجدد تعدادی از نیروهای بازنشسته توانستیم این کمبود را جبران کنیم.

وی همچنین به مشکلات فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: ما در چهار گوشه شهر با کمبود فضا مواجه هستیم مخصوصاً در بافت¬های جدید مثل فرهنگ شهر، شهرک پردیس، 45 متری باهنر و باغ آسیایی این معضل جدی تر است و در ادامه از مسئولان خواست که خیرین را جهت ساخت و تجهیز مدارس تشویق نمایند.

مدیر آموزش و پرورش، با تشکر از نیروی انتظامی در یاری رساندن به این مدیریت جهت ایجاد امنیت برای طرح اعتکاف علمی دانش آموزان بیان کرد: این طرح که موجب مدیریت زمان مطالعه دانش آموزان شد باعث افزایش رشد چشمگیر قبولی دانش آموزان در کنکور 92 گردید.

وی همچنین وعده داد که به زودی با کمک یک خیر کلینیک دندانپزشکی ویژه فرهنگیان راه¬اندازی خواهد شد.

دیانتی نسب توضیح مختصری هم راجع به تاریخچه آموزش و پرورش کازرون داد و یاد و خاطره مرحوم قدسی را به عنوان پدر آموزش و پرورش کازرون گرامی داشت.

در ادامه رابط پژوهشی، که به منظور اشاره به اهمیت و تبیین سند تحول بنیادین در این جمع حاضر شده بود، گفت: سند تحول بنیادین وابسته به اشخاص، جریان های فکری، اجتماعی و سیاسی خاصی نیست و با ظهور و سقوط آنها ارزش، اهمیت و ماهیت خود راتغییر نمی دهد.

وی ادامه داد: سند تصویری از مدارس ایران در سال 1404 را نشان می دهد که تضمین کننده رتبه اول ایران در منطقه در حیطه های اقتصادی، علمی و فناورانه است.

صدیق بیان کرد: سند در کلان ترین هدف خود به دنبال تحقق مراتب حیات طیبه یعنی مطلوب ترین شکل زندگی در همه ابعاد بر اساس نظام و معیار اسلامی است که برای دستیابی به این نوع زندگی شش ساحت تعریف شده است.

وی گفت:نقشی که در سند برای معلم مطرح شده به عنوان یک هدایت کننده و یک الگوی امین و بصیر است.

رابط پژوهشی در ادامه به توضیح 7 ویژگی شاخص مهرورزی، جمع گرایی و جهانی اندیشی، انتخاب گر و آزادمنش بودن، قانون مداری و نظم پذیری به دلیل آسیب های گسترده ناشی از آنها در سطح جامعه پرداخت.

در ادامه صدیق در حالی که به سند تحول بنیادین استناد می کرد خطاب به مسئولین ادارت و نهادها گفت: انتظار داریم که با رویکرد خلاقانه ای که مدیران دارند حتماً جای پای خود را در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیدا کنند، چون اگر امروز سهم و نقش خود را در تعلیم و ترییت فرزندانمان ایفا نکنیم بیگانگان برای آینده ما تصمیم خواهند گرفت.

در پایان جلسه از اداراتی که همکاری تنگاتنگی با آموزش و پرورش داشتند با اهداء لوح یادبود، تقدیر شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹