پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون:
محسن رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به پذیرش حق غنی سازی ایران از جانب طرف غربی مطابق آنچه مقامات محترم دولت گفته اند، بیان داشت: این موضوع نشان داد مقاومت و پایداری ملت ایران در برابر جهانخواران، جبهه سلطه را مجبور به پذیرش حقّ غنی سازی برای ایران کرده است.

محسن رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به پذیرش حق غنی سازی ایران از جانب طرف غربی مطابق آنچه مقامات محترم دولت گفته اند، بیان داشت: این موضوع نشان داد مقاومت و پایداری ملت ایران در برابر جهانخواران، جبهه سلطه را مجبور به پذیرش حقّ غنی سازی برای ایران کرده است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به نامه رئسی جمهور به مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات ژنو، گفت: ما همه منتظر و امیدواریم مطالب مندرج در نامه رئیس جمهور محترم به محضر مقام معظم رهبری، کاملاَ تحقق یابد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: از آنجایی که تفسیرهای مختلفی از متن توافق نامه ژنو در بین طرف ایرانی و غربی وجود دارد، سؤالات و ابهامات زیادی در ذهن مردم و دانشجویان به وجود و آمده است و تیم مذاکره کننده باید در جهت شفاف سازی متن توافق نامه ژنو گام بردارد و به سؤالات موجود پاسخی شفاف ارائه دهد

رحمانی «مبنای توافق گام های میانی و گام نهایی»، «سازکار موجود برای اجرای گام آخر»، «چرایی موضع چین و روسیه در خصوص پذیرش تحریم های ایران برای اولین بار»، «وزن چیزهایی که داده ایم و چیزهایی که به دست آوریم» و ... را  بخشی از این سؤالات دانست که  امکان برداشت های متفاوت و بعضا متناقض از متن تفاهمنامه را بوجود آورده است.

وی در پایان گفت: اینکه وزیر امور خارجه آمریکا کمتر از ساعت بعد از امضای توافقنامه ژنو و علیرغم تأکید وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر تصریح حق غنی سازی در بند 2 توافق نامه اعلام می کند، حق غنی سازی ایران تأیید نشده و در متن توافق نامه هم اشاره ای به آن نشده است، بار دیگر نشان می دهد که آمریکا قابل اعتماد نیست.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
2
6
اگر شما كمي به مصاحبه هاي متعدد دپيلمات‌هاي ايراني (مثل آقايان ظريف و عراقچي) گوش فرا دهي مشكلت حل مي شود. متاسفانه فقط ياد گرفته ايد انتقاد كنيد.
پاسخ ها
حمید
| GERMANY |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
آقای رحمانی با تأمل و فکر در مورد چنین مسئله ی مهمی که این همه هزینه برای آن به مردم تحمیل شده نظر داده اند و به درستی گفته اند که دولتمردان به روشنی مسئله را برای مردم نشکافته اند و ترجمه ی توافقنامه با گفته های آنان متفاوت است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
اين پاسخ را بخوان
http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1291874718450933787
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
3
7
با سلام خدمت دوست عزیز آقا محسن جانت؛ فکر کنم جنابتان خواب تشریف داشتید که بعد از این همه روشنگری و بعضا جانبداری صدا و سیما و انعکاس و دعوت چند باره از مذاکره کنندگان هسته ایی و پرسش و پاسخ راه انداختن از فرزندان انقلاب در تیم مذاکره کننده؛ و حتی دعوت از جناب ظریف آن هم در صحن علنی مجلس و با حضور نمایندگان مردم و پرسش و پاسخ هشت تن از نمایندگان در حضور انظار عمومی باز هم مقاله میزنید که باید شفاف باشد و فلان باشد ؛ خوب برادر جان یه کم خبرها رو دنبال کنی میفهمیدی ، البته دوست عزیز راههای دیگری هم برای ... هست اما بدان که ... همیشه خوب نیست فتامل
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
دقیقا ! همینو بگو
نمونا ای از تناقض در توافقنامه ژنو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
1
2
توافقنامه ژنو برداشت‌های «متفاوت» در داخل کشور و «متضاد» از جانب حریف بیرونی روبرو شد. تا آنجا که امروزه درباره توازن میان آنچه داده‌ایم و آنچه گرفته‌ایم، ابهامات جدی پدید آمده است. یکی از خطوط‌ قرمز ما که طی 10 سال گذشته بر آن اصرار ورزیده‌ایم، به رسمیت شمردن حق غنی‌سازی در داخل کشور و با تعریف روشن و صریح ماده 4 معاهده NPT بوده است. دراین‌باره تیم مذاکره‌کننده کشورمان تأکید می‌ورزد که در توافقنامه ژنو حق غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته شده است ولی از سوی دیگر حریف با صراحت اعلام می‌کند که این حق در توافقنامه نیامده و به رسمیت شناخته نشده است. مسئولان هسته‌ای کشورمان در توضیح این تناقض می‌گویند که ادعای حریف مصرف داخلی دارد و مقامات آمریکایی برای راضی کردن مخالفان داخلی خود به اینگونه ادعاهای بی‌اساس روی آورده‌اند. این توضیح اگرچه خالی از واقعیت نیست ولی نمی‌تواند پاسخ قابل قبولی تلقی شود، چرا که ادعاکنندگان، افراد عادی و یا رسانه‌ها نیستند، بلکه این ادعاها از سوی بلندپایه‌ترین مقامات مذاکره‌کننده حریف مطرح می‌شود مقاماتی نظیر اوباما رئیس‌جمهور، جان‌کری وزیرامورخارجه، وندی شرمن مذاکره‌کننده ارشد آمریکا، وزیرخارجه فرانسه، نخست‌وزیر‌انگلیس و... بنابراین چگونه می‌توان پذیرفت ادعای آنان فقط مصرف داخلی داشته باشد. چرا که متن توافقنامه منتشر شده است و برای افکار عمومی طرف مقابل پوشاندنی و انکارکردنی نیست، و از سوی دیگر مقامات حریف از این نکته بدیهی به خوبی آگاهند که اگر ادعای خلاف واقع کرده باشند از سوی افکار عمومی ملت‌هایشان و از جمله مخالفان سیاسی خود مورد بازخواست قرار می‌گیرند، زیرا مخالفان داخلی آنها نیز توان مراجعه به متن توافقنامه و درک محتوای آن را دارند. پس ماجرا چیست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
اين پاسخ را بخوان
http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1291874718450933787
امرالله
|
GERMANY
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
4
2
جالب این‌که، بنا بر متن تعهد نامه، ایران حق غنی سازی ندارد، تنها مجاز است تحت نظارت کامل آژانس و کمیسیونی که تشکیل می‌شود، اورانیوم را تا 3.5 درصد غنی کند. بشرط آن‌که در پایان 6 ماه، میزان اورانیوم 3.5 درصد از آنچه امروز هست، بیشتر نشود. اگر شد باید درجا به سوخت بدل شود. و حتی هر آنچه را که قبلا تا 20 در صد غنی کرده را باید ضعیف و یا تبدیل به سوخت کند.پس آنچه که مسئولان ایرانی پذیرش حق غنی سازی از سوی جامعه جهانی میخوانند تنها اجازه ای محدود و تحت نظارت است
پاسخ ها
فارسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
ای غصه ای هم سی تو باشه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
اين پاسخ را بخوان
http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1291874718450933787
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
0
0
مدیر محترم کازرون نما!
یادم هست قبلا وقتی دکتر خرمایی رییس دانشگاه سلمان فارسی بود با ایشان مصاحبه میکردید و فعالیتهایشان را نقد می نمودید. چرا حالا مدیریت جدید را به چالش نمی کشید؟ یعنی در این دانشگاه همه چیز آباد شده؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه
دوست گرامي
پي گيري كازرون نما براي مصاحبه با رييس جديد اين دانشگاه تاكنون بدون نتيجه بوده است
موفق باشيد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳