پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷

خانواده سرفراز و بزرگ مهندس طاهری، مردم شریف فارس و دوستان و هم‌رزمانش در هر مکانی

با سلام و تحیات

هجرت مهندس رجبعلی طاهری از دار فنا به دار بقا آنهم بعد از نیم قرن مجاهدت بی‌امان در پیشبرد نهضت الهی مردمی خمینی کبیر موجب تأسف و تأثر شدید محبان آن عزیز سفرکرده گردید.

مهندس طاهری در درون و برون زندانها در مقابله با نظام ستمشاهی در عمق بخشیدن و گسترش مبارزات فعال و ارتباط تنگاتنگ با امام و یارانش و سایر مبارزان داشت.

سوابق درخشان قبل و بعد از انقلاب وی اگر به تحریر درآید مثنوی هفتاد من کاغذ شود. مهندس بینش، ‌روش، اندیشه و سلیقه خاص خودش را داشت.

در مقاطع مختلف و متفاوت بویژه از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… با اخلاصی که زبان‌زد خاص و عام و دوست و دشمن بود هرآنچه می‌فهمید و تشخیص می‌داد که حق و درست است با صراحت، شجاعت و قاطعیت بیان و عمل می‌کرد.

از شخصیت‌های شاخص و برجسته رهروان خط امام با همه توان حمایت می‌نمود و از عکس‌العمل‌ها و عواقب کارش هراسی نداشت.

سالها بود که اندیشه‌ها و باورهای خود را بوسیله نشریه انتظار بدست دوستان و علاقه‌مندان می‌رساند. امید است یادش و رفتار و آثارش الهام‌بخش مبارزان نسلهای آینده باشد.

بنابه اظهارات یکی از استادان و دوستان مطبوعاتی مهندس در مقام نمایندگی مجلس مدافع طبقات محروم و مستضعف جامعه بوده لکن در همه طبقات دوستانی صمیمی، متنفذ و اثرگذار داشت. در بسیاری از امور مبارزاتی، اجتماعی، اعتقادی و مهم صاحب‌نظر و راهنما بود.

بعنوان مثال: در مورد قتل مرموز سیاسی دختر دانشجوی یکی از دوستانش از همان زمان وقوع جنایت به پدرش می‌گوید که بیش از همه خودت باید جریان را دنبال کنی.

جالب اینکه چند هفته بعد از جنایت در نیمه رمضان‌المبارک بدنبال اظهارات ناصواب مسئولی در رسانه‌های عمومی که گویا می‌خواسته این جنایت و قتلی که اظهر من الشمس بود زیر سؤال ببرد شهیده مظلومه در یک رؤیای صادقانه در شب بعد از مصاحبه پدر را فریاد می‌کند که در برابر این برخورد غیرمسئولانه از مظلومیتش دفاع نمایند. و انتظار پیگیری مستمر را داشته است.

مرحوم مهندس دارای روحی بزرگ، صبور و مردی فکور و در عین حال دقیق و حساس بود. و در طول نیم قرن مبارزه و تحمل شکنجه‌های جسمی و روحی قبل از انقلاب، شاهد قتل‌های سیاسی و جنایتکارانه نزدیکان، همکاران و همرزمانش بود. شاید اگر چنین فشارها و مصیبتهایی که همگان طاقت‌فرسا و کمرشکن بودند متحمل نمی‌شد عمری طولانی‌تر و پربارتری می‌داشت. الله اعلم. خدای ارحم الراحمین او را با انبیاء و اولیاءاش و شهدا محشور فرمایند.

شاید بتوان گفت پرواز آن بزرگ‌مرد سعید در دهه‌ي اول ذیحجه در ایام عرفه و عید سعید قربان گویای اخلاص کم‌نظیرش در رابطه با مکتب توحید و مردم و وطن بوده و از طرف دیگر دوائی است بر درد جدائی محبانش.

از الله جل جلاله می‌خواهیم که به مقربین و دوستانش صبر و اجر عظیم و عاقبت بخیری عنایت فرمایند. آمین یا رب العالمین.

پیوسته یادش در بین اهل الله و خادمان مردم در صراط مستقیم گرامی باد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

خادمی کوچک از دوستان و هم‌وطنانش

محمدباقر باقری‌نژاد

۲۶ر۷ر۹۲

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳