پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
به گزارش دریافتی کازرون نما، در این مراسم که با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، مسئول دفتر نماینده شهرستان و برخی مسئولین و نماینده های ادارات شهرستان برگزار شد، دکتر اسداله جعفری سرپرست دانشگاه پیام نور کازرون اظهار داشت: خون شهدای هشت سال دفاع مقدس در واقع تضمین كننده استقلال ملت و سربلندی اسلام است.

یادواره شهدای گمنام به همت امور فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون برگزار شد.

 به گزارش دریافتی کازرون نما، در این مراسم که با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، مسئول دفتر نماینده شهرستان و برخی مسئولین و نماینده های ادارات شهرستان برگزار شد، دکتر اسداله جعفری سرپرست دانشگاه پیام نور کازرون اظهار داشت: خون شهدای هشت سال دفاع مقدس در واقع تضمین كننده استقلال ملت و سربلندی اسلام است.

وی افزود: طبق فرموده امام راحل(ره) شهداء شمع محفل بشریتند و همه ما در برابر شهدا مسئول هستیم.

در ادامه حاج امیری از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و موسسه میعاد با شهدای شیراز به روایتگری شهدا و دفاع مقدس پرداختند.

گفتنی است فضاسازی شهدایی در دانشگاه، مداحی توسط دیدار مداح اهل بیت عصمت و طهارت، اجرای گروه سرود پایگاه شهید اشرفی مهرنجان با موضوع شهدا و عنوان "ای شهید” و ... از دیگر برنامه های اجرا شده در یادواره شهدای گمنام بود.

 

فرماندار کازرون: محرک و حرکت دهنده جامعه، خون شهدای کربلا بوده است.

الیاس محمدی با اشاره به اینکه در مراسم شهدا هرکس الفبای سخن گفتن را بفهمد، سر ذوق می آید، اظهار داشت: در واقع کربلا جلوه گر دو صفحه است. یک صفحه تارک و ظلمانی که مایه ننگ جامعه بشری است و یک صفحه نورانی و درخشان که مایه افتخار بشریت می باشد.

فرماندار کازرون افزود: در صفحه نورانی عاشورا، همه قهرمانی ها و دلاوری ها و ایثارگری ها و همه آنچه برای یک زندگی انسان آزاده است، دیده می شود.

محمدی عنوان نمود: انسان‌ها بازیگر این دوصحفه‌اند و برای اینکه راه را گم نکنند، دچار توجیه نشوند و نفسشان درجلوات شیطانی توجیه‌شان نکند، درهر زمان و هرمکان، نمایش الهی کربلا برایشان برپاست و بازیگرانش زنده و فعال در وادی برهوت جهنم و وادی نور لقاءالله به نقش آفرینی مشغول هستند.

وی گفت: امام‌ حسين‌ (ع) براي‌ نجات‌ انسان‌ها به‌ پاخاست‌ و قيام‌ كرد و در اين‌ راه‌ حتي‌خاندان‌ خود را هم‌ به‌ استقبال‌ شهادت‌ فرستاد. در كاروان حسين‌ فقط‌ يك‌ عده‌ سرباز نظامي‌ شركت‌ نداشت‌، بلكه‌ كارواني‌ عاشق‌ بودند از زن‌ و مرد، پير و جوان‌، كودك‌ وبزرگسال‌، كه‌ ماجراي‌ فداكاري‌ها و جان‌ فشاني‌هاي‌ هركدام‌ در تاريخ‌ به‌ جا مانده‌ است‌. در واقع قيام‌ و مسافرت‌ امام‌ حسين(ع)‌ از مكه‌ به‌ سوي‌ كوفه‌، براي‌ جنگ‌ با بني‌ اميه‌ نبود، بلكه‌ براي‌ نهي‌ از منكر، تغيير بدعت‌ها، اصلاح‌ كار امت‌ وآشكار ساختن‌ حق‌ و حقيقت‌ بود.

محمدی خاطر نشان کرد: با نگاهي‌ به‌ تاريخ‌ عاشورا، مشاهده‌ مي‌شود كه‌ زناني‌ كه‌ در صحنه‌هاي‌ كربلا حضور داشتند با به‌ عهده‌ گرفتن‌ نقش‌هاي‌ گوناگون‌، اين‌ نهضت‌ را ماندگاركردند. در واقع ‌درس‌هاي‌ آموزنده‌ اين‌ نهضت‌ كه‌ بانوان‌ فداكار آن را عرضه‌ كردند، هركدام‌ اين‌ واقعيت‌ را آشكار مي‌كند كه‌ نيمي‌ از تاريخ‌ وقايع‌ عاشورا را زنان‌ به‌ دوش‌ كشيده‌اند.

فرماندار کازرون در ادامه با بیان اینکه محرک و حرکت دهنده جامعه، خون شهدای کربلا بوده است، از دانشگاهیان خواست صفحه نورانی عاشورا را به جامعه درس دهید

 

حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون: رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است

حجه الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون با بیان اینکه راه امام حسین(ع)، کوتاهترین راه رسیدن به بهشت است، اظهار داشت: شهادت طلبی یکی از درس های اباعبداله الحسین(ع) است. وی با بیان این که شهدا هیچگاه گمنام نیستند بلکه این ما هستیم که گمنامیم افزود: شهدا به ملت ایران عزت، سربلندی و افتخار بخشیدند و دین خدا را به پا داشتند.

امام جمعه کازرون با بیان این که شهدا با زمزمه بندگی خدا در میدان های مبارزه با دشمنان و استکبار حاضر شدند اضافه کرد: هر کسی در هر مسئولیتی که هست اگر آن مسئولیت را به درستی انجام دهد در اصل پیرو راه شهیدان بوده است.

وی تصریح کرد: روشنگری شهدا بار مسئولیت ما را دو چندان می کند و از این به بعد باید متوجه مسئولیت های سنگین خود باشیم.

خرسند با تأکید بر حفظ فرهنگ شهادت در میان اقشار مختلف جامعه، افزود: رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است و باید بدانیم که راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترویج این فرهنگ است.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام باید به فکر ترویج این فرهنگ در حوزه‌های دیگر نیز باشند، اظهار کرد: فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد و در این عرصه تنها یاد شهدا کافی نیست، بلکه باید زندگی، افکار و اندیشه‌های آن بزرگواران بررسی شده و سینه به سینه برای نسل‌های آینده نقل و به یادگار گذاشته شود.

امام جمعه کازرون با اشاره به مسئولیت همگان در قبال شهدا، تصریح کرد: ادامه راه شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت و آرمان‌های شهدا وظیفه امروز تمام ملت ایران و مسئولان است.

خرسند با بیان اینکه عزت و اقتدار ما در راه شهدا است، افزود: شهدای گمنام گرچه در میان ما نیستند اما ایمان و روح پاک و اعمال صالح آنها در بین ماست و در واقع شهدا به ظاهر گمنام هستند و ما بایستی خود را گمنام نکنیم.

وی با اشاره به مساله انرژی هسته­‌ای ایران گفت: دشمنان ملت ایران امروزه انرژی هسته­‌ای را بهانه­‌ای برای ضربه زدن به انقلاب قرار داده­‌اند در حالیکه مشکل اصلی آنها با ایمان و پیشرفت ملت ایران است.


خرسند عنوان نمود: تیم مذاکره کننده ایرانی در حالی در ژنو حاضر شد که از پشتوانه و حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری برخوردار بودند تا جایی که رهبر معظم انقلاب مذاکره کنندگان را فرزندان انقلاب یاد کرد که این به آنها شهامت داد تا از منافع ملت ایران در آنجا دفاع نمایند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
0
0
یعنی اینقد دیگه از کازرون نما بدمون میاد با وضع خبر زدنش.... حالا مثلا یادواره شهدای گمنام هست... باز امام جمعه فلان حرف زد.. فرماندار فلان حرف زد.. فلانی فلان قمپوز در کرد... الی آخر.. سیاسی سیاسی...
کازروننما دوره ت گذشته..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸