پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲

«بسم رب شهدا و صدیقین»

در طلیعه ایام ذی حجه، راد مردی با اخلاص و از سلاله خوبان با زبان روزه به اغما رفت، در روز عرفه با نیایش و زمزمه اشک پاکان تطهیر شد و در میعاد قربان به دیدار معبود و محبوب خویش شتافت. مومنی بی ریا و عارفی روشن ضمیر، مُحب اهل بیت سلام الله علیها و منتظری قائم، مجاهدی بااخلاص و دوستی دیرین، جانبازی ایثارگر و آزاده‌ای سرفراز، ساده زیستی توانمند و یاری رسان، مظلومی بی‌ادعا و پناه بی‌پناهان، اندیشمندی متدین و مهندسی پیشکسوت، همسری مهربان و پدری دلسوز. مهندس رجبعلی طاهری، ستاره‌ای که افول کرد و سیاه چاله‌ای از غم را در قلب هایمان ایجاد کرد. چه عمیق است درد از دست دادن یاری این چنین بی‌ریا و چه سنگین است غم از دست دادن پدر، اما چه زیباست شنیدن و دیدن تسلای اطرافیان و چه آمرزنده است قرائت فاتحه ایشان.

ای پدر! آمدند؛ از قدیم و جدید، از دور و نزدیک. آمدند؛ جمع اقوام و خویشان، مُحبان و آشنایان، عزیزان و دوستان. آمدند؛ جمعی از علما و فضلا، رجال و مسئولین، آن هم با سلایق رنگین. و آنان که راهشان دورتر بود و مسئولیت‌شان سنگین‌تر؛ دلهایشان را همراه با دعای خیر و پیام‌های تسلی بخش روانه این جمع دلسوخته نمودند. عجب جمع باشکوهی! آمدند و پس از تغسیل برای مغفرت و علو درجاتت به درگاه الهی نماز گزاردند و شهادت دادند که همه عمر در راه خدا بودی و عشق اهل بیت عصمت و طهارت در وجود تو لحظه‌ای متزلزل نشد و شهادت دادند بر دین و ایمانت، بر صلابت و استواریت، بر صداقت و اخلاصت، بر شجاعت و صبرت، بر درایت و تسلیمت و ماندنت بر صراط مستقیم و اصرارت بر جهاد اکبر و اصغر. در مجالس و پیام‌های مختلف، در اقصی نقاط این کشور، که همه عمر برای آبادی و عزت آن تلاش کردی، گفتند: که همانا تو نیز مصداق آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» بودی. با این همه کرامات، همه می‌دانند که تو اهل تکبر نبودی، تو آن نبودی که خود را از هر گناه و قصور مبرا بدانی و خود را در مرتبه‌ای برتر از دیگران بدانی، هرگز با کبر بر زمین راه نرفتی و درب خانه‌ات و روی پُر مِهرت همواره بر حامی و منتقد باز بود. چراکه خود را بنده خداوندی می‌دانستی که می‌فرماید: «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا» و همین شد که سرورانی از آن جمع نیکو، دوش‌هایشان را محمل تو کردند تا سوار بر بال فرشتگان کنند، همراهانِ بدرقه‌ی راه تو شدند تا سر منزلگه مقصود، و تورا و ما را تنها نگذاشتند. وحال، خوب می‌دانی که کالبد رنجورت در کنار شهیدان خونین کفن انقلاب اسلامی و شور آفرینان هشت سال دفاع مقدس چه پرشکوه آرمیده است.

ای پدر! می‌خواستیم که مجالس ترحیم آنگونه که شایسته توست برگزار شود؛ با عزت و پرشکوه، بی آلایش و بدور از تجملات، نه کم گذاشته باشیم و نه اسراف و تبذیری شده باشد؛ سعی نمودیم ادامه راه تو را براساس آیه شریفه «وَالَّذِينَ إِذَا أَنفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكَانَ بَيْنَ ذَلِكَ قَوَامًا» طی کنیم. وخدا را شاکریم که به یاری دوستانی دیرین و عاشقانی بی ادعا و خویشانی مهربان آنگونه انجام شده باشد که تو راضی باشی و خداوند خوشنود. در این بین بسیاری دوچندان زحمت کشیدند و برخی دیگر بی‌تکلف برای شادی روح و مغفرت و علو درجاتت فاتحه خواندند و صلوات فرستادند. لازم است از تمامی آنان تشکر کنیم. از تک تک عزیزان، اقوام، آشنايان، مسئولين، علما و فضلا که در مراسم تغسیل، تشییع، تدفین و مجالس ترحیم در تهران، شیراز، کازرون و عسلویه شرکت نمودند کمال تشکر و امتنان را داشته باشیم. حضورتان گرمی بخش دل‌های سردمان شد و قدومتان توتیای چشمانمان. خداوند مهربان به همه شما علما و فضلا، رجال و مسئولین، بزرگان و سروران، اقوام و آشنایان، دوستان و عزیزان و همچنین خانواده‌های محترمتان طول عمر همراه با عزت و سلامتی عنایت فرماید.

پدر! بزرگان این مرز و بوم هم در هجرت تو تنهایمان نگذاشتند و تسلای خاطرمان را فراهم نمودند. چگونه می¬بایست تشکر کرد که شایسته ایشان باشد؟ برخی تشکر از بزرگان را با دیده تملق و چاپلوسی می‌نگرند لیکن ما فرزندان و اهل بیت تو مبرا از هرگونه رنگ و ریا، می¬دانیم که «مَن لم یشکر المُنعم مِــن المخلوقین لَم یشکر الله عَزوجل» و لذا در این پیام عمومی به نیابت تو و به نوبه‌ خود با زبان قاصر و قلم ناتوان از تمامی آنها تشکر می¬نمایيم و اعلام می¬داریم که خوبان در حق تو و ما که داغ دار فقدانت هستیم، خوبی کردند و رجاء واثق داريم كه روح جاودانه‌ات از جهان باقي بر ايشان درود مي‌فرستد.

از رهبر عزیز و مقتدرمان حضرت آیت الله العظمي سید علی خامنه‌ای (مدظله العالي) که قرائت پیام تسلی بخششان عطر اخلاص و صفای دوستی در خانه‌مان جاری ساخت و نشر آن موجب نزول رحمت و برکت و نزدیکی دل¬ها شد و تکرار قرائت آن مرهمی بود بر دلهای رنجیده‌مان، و از نماینده‌ محترم ایشان در استان فارس و امام جمعه شيراز حضرت آیت الله ایمانی(دامت بركاته) که با حضور خود در منزل و اقامه نماز و سخنرانی در مجلس ترحیم شيراز، آن هم بی هیچ مزد و منت، محبت را به کمال بجا آوردند. از حضرت آیت الله حائری شیرازی (دامت بركاته) عضو معزز مجلس خبرگان رهبری، که چه بی ریا و صمیمانه در آستان اندرونی خانه نشستند و برای اهل بیت از خصایص بارز دوست ديرينشان گفتند و برای آرامش ما دعا نمودند و پیام تسلیت دادند. به راستی چگونه می¬توان این همه لطف و محبت را سپاس گفت، بی شک کلام قاصر است و زبان ناتوان.

از رییس جمهور مدبر و محترم جناب آقای حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحانی كه در اداره امور و شکوفا ساختن خورشید اميد در جامعه همچون پدر راه اعتدال را مي‌پيمايند، از رييس محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دكتر علی لاریجانی و رييس محترم تشخيص مصلحت نظام آيت الله اكبرهاشمي رفسنجاني بهرماني، از نماينده محترم ولي فقيه و معاون رييس جمهور و رييس محترم بنياد شهيد و امور ايثارگران جناب حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدعلي شهيدي و دفاتر همگي ايشان که در کشاکش انجام مسئولیت‌های سنگین‌‌شان ما را فراموش نکردند و پيام تسليت دادند. از امام جمعه محترم شهرستان کازرون جناب حجت الاسلام و المسلمين حاج شيخ محمد خرسند كه با پيام تسليت و حضور در مراسم ترحيم شيراز و ايراد سخنراني در مراسم كازرون بذل محبت نمودند. از امام جمعه موقت شیراز جناب حجت الاسلام والمسلمين سيد ابوفاضل رضوی اردکانی كه با حضور در مراسم تشييع و بيان خصايص مرحوم در مجلس چهلمين روز درگذشت، موجبات تسلي ما و آرامش روح عزيز سفركرده را فراهم آوردند، كمال سپاس و تشكر را داريم.

برخود واجب مي‌دانيم از ساير علما و فضلا، رجال و مسئولين، ادارات و تشكل‌ها و ديگر عزيراني كه با ارسال پيام و پیغام از اقصي نقاط اين مرز و بوم موجبات تسلاي بازماندگان و حضور بيشتر مشتاقان در مراسم مختلف را فراهم آوردند، مراتب تشكر و سپاس خود را اعلام داريم؛ حضرات و سروران؛ آیت الله سید علی محمد دستغیب و آيت الله سيد علي اصغر دستغيب-اعضای محترم خبرگان رهبري، آيت الله سيد معزالدين حسيني الهاشمي، حجت الاسلام والمسلمين دکتر سيد محمد خاتمي-ريس جمهور اسبق، دكترسيد محمد احمدي-استاندار فارس، جناب جواد زرین کلاه- فرماندار شیراز، جناب محمد پاكدل-مديركل بنيادشهيد و امور ايثارگران فارس، جناب دكتر احمد توكلي-نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، دكتر شاهين محمد صادقي-نماينده مردم شريف شهرستان كازرون و عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي، محمدباقرباقري نژاد نماينده اسبق شهرستان كازرون در مجلس شوراي اسلامي، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سرتيپ پاسدار سيروس سجاديان-فرمانده انتظامي استان فارس، سرتيپ پاسدار غلام حسين غيب پرور-فرمانده ارشد سپاه فجر استان فارس، سرتيپ اسكندر دانشمندي-فرمانده لشكر عملياتي 19فجر، اداره کل سیاستگذاری مهندسی و استانداردهای وزارت نفت، جناب دکتر پریز-مدیریت محترم دانشگاه نیمه حضوری علامه طباطبایی، مديرعامل و كاركنان محترم موسسه فجر-قرارگاه خاتم النبياء، مديرعامل و كاركنان شركت پارس گستر، جامعه روحانيت شيراز، دبيرخانه كانون مساجد فارس و اصحاب مخلص جلسات سه شنبه.

از صدا و سيماي استان فارس و ساير اصحاب رسانه به خصوص؛ روزنامه‌هاي خبرجنوب، اطلاعات، شرق، بهار، رسالت، شهروند، عصر، سبحان و هفته نامه‌هاي سلمان و شهر سبز و ساير رسانه‌هاي مجازي كه مارا با درج آگهي‌هاي ترحيم و تشکر و همچنين پوشش خبري و تصويري از مراسم‌ مختلف ياري رساندند و اطلاع رسان بموقع مردم بودند و يا با درج خاطرات و دلنوشته‌هاي دوستان باعث تسلاي خاطرمان و شناخت بيشتر ايشان شدند، كمال تشكر و امتنان را داريم.

در نهايت از تمامي ادارات و نهادها، بزرگان و سروران، اقوام و آشنایان، دوستان و عزیراني كه به شكل‌هاي مختلف؛ با ارسال گل، پلاکارد ویا درج پیام تسلیت در روزنامه، محبت خود را عيان نمودند ليكن بنا به کسرت و تعدد از نام بردن اسامی آنها معذور شده‌ایم، تشکر می‌نماییم. و مجدداً از تمامي علما و فضلا، رجال و مسئولین، بزرگان و سروران، اقوام و آشنایان، دوستان و عزیراني كه بي‌تكلف و با زينت سادگي و تنها با حضور خود و قرائت فاتحه و ذكر صلوات، مجالس و دل‌هاي ما را جلا دادند و باعث شادي روح آن مرحوم گرديدند و تمامی عزیزانی که یاری رسان ما در برگزاری مراسم مختلف شدند، از همگي تشكر كرده و براي ايشان آرزوي ترفيع اجر الهي مي‌نماييم.

خانواده مرحوم مهندس رجبعلي طاهري

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷