پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
سرپرست اداره بهزیستی کازرون خبر داد
به گزارش کازرون نما فاطمه قیصری اظهار داشت: اداره بهزیستی کازرون به لحاظ گستردگی جمعیت این شهرستان معاینه تنبلی چشم کودکان را چهار ماه زودتر در مرداد ماه سال‌جاری آغاز و تاکنون افزون بر 3 هزار و 500 کودک را مورد معاینه قرار داده است.

سرپرست اداره بهزیستی کازرون از آغاز معاینه تنبلی چشم 14 هزار و 430 کودک در سنین 6 ماهگی تا 6 سالگی در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش کازرون نما فاطمه قیصری اظهار داشت: اداره بهزیستی کازرون به لحاظ گستردگی جمعیت این شهرستان معاینه تنبلی چشم کودکان را چهار ماه زودتر در مرداد ماه سال‌جاری آغاز و تاکنون افزون بر 3 هزار و 500 کودک را مورد معاینه قرار داده است.

وی افزود: طرح معاینه تنبلی چشم کودکان به طور جامع با متولی‌گری اداره بهزیستی با همکاری ادارات آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت به صورت پایگاه‌های سیار و ثابت در مهد کودک‌های شهری و روستایی اجرا می‌شود.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان کازرون هزینه معاینه چشم کودکان با دستگاه«اُپتیک» را 2 هزار تومان و به وسیله تابلو را یک‌هزار تومان اعلام کرد و گفت: موارد مشکوک به صورت رایگان طی نامه‌ای از این اداره به بیناسنجی ارجاع داده می‌شود.

قیصری تصریح کرد: به کودکان زیر پوشش اداره بهزیستی و خانواده‌های آسیب‌پذیر که به تشخیص چشم‌پزشک نیاز به عینک داشته باشند درصدی از هزینه عینک آنان توسط این اداره پرداخت می‌شود.

وی ابراز داشت: تاکنون در معاینات به عمل آمده 50 کودک مشکوک مبتلا به مشکل بینایی دوچشمی و یک‌چشمی و نیز 10 کودک بیماری تنبلی چشم در سطح شهرستان کازرون تشخیص و برای معالجه به چشم‌پزشک متخصص ارجاع داده شده‌اند.

این مسئول در ادامه، نیمه نخست اسفند ماه سال‌جاری را آخرین مهلت برای اجرای طرح معاینه تنبلی چشم کودکان سنین «6 ماهگی تا 6 سالگی» در این شهرستان اعلام کرد و از خانواده‌ها خواست هرچه سریع‌تر برای معاینه چشم کودکانشان با مراجعه به مراکز ثابت و سیار این اداره اقدام کنند.

قیصری در پایان اذعان داشت: 157 مهدکودک شهری و روستایی با 8 هزار مهدکودکی و پیش‌دبستانی در سطح شهرستان کازرون به فعالیت مشغول هستند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶