پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
امام جمعه کازرون:
به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با تسلیت ایام سوگواری حسینی در سخنانی، اظهار داشت: امام حسین (ع) فرهنگ شهادت‌طلبی و زیربار ظلم و ستم و حرف زور نرفتن را میان امت اسلامی نهادینه کرد و چگونه زیستن را به مسلمانان آموخت.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: غربی‌ها بدانند ملت ایران حافظه بسیار قوی در دشمن‌شناسی دارد و ذره‌ای از حق مسلم خود کوتاه نمی‌آید.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با تسلیت ایام سوگواری حسینی در سخنانی، اظهار داشت: امام حسین (ع) فرهنگ شهادت‌طلبی و زیربار ظلم و ستم و حرف زور نرفتن را میان امت اسلامی نهادینه کرد و چگونه زیستن را به مسلمانان آموخت.

وی افزود: شهادت امام حسین (ع) در راه خدا به منظور احیای دین اسلام، ترویج نماز و معنویت در جامعه اسلامی بود.

امام جمعه کازرون گفت: آن امام همام با شهادت خود به مسلمانان آموخت ملتی که فرهنگ شهادت دارد هیچ‌گاه شکست و ذلت ندارد و زیر بار زور و ستم نمی‌رود.

خرسند تصریح کرد: جوانان و رزمندگان کشورمان در زمان دفاع مقدس با تأسی از فرهنگ شهادت‌طلبی و نترسیدن از مرگ و نهضت ابا عبدالله‌الحسین(ع) توانستند انقلاب اسلامی را بیمه کنند.

وی ابراز داشت: ابا عبدالله‌الحسین(ع) برای اینکه مدعیان دروغین را به مردم دنیا ثابت کند به قیام پرداخت و با شهادت خود نقاب دورویی و نفاق را که بر چهره مسلمانان سایه افکنده بود کنار زد.

خطیب نماز جمعه کازرون، یکی از علت‌های شهادت امام حسین(ع) را غوطه‌ور شدن بزرگان و خواص به زرق و برق دنیایی و مال‌اندوزی عنوان کرد و ادامه داد: ابا عبدالله‌الحسین (ع) با قیام خودش صحنه حق و باطل را تعریف کرد و تمام مصائب را به جان مبارکش خرید.

خرسند در ادامه به برپایی روضه‌خوانی خانگی در منازل و حسینیه‌ها در طول دو ماه محرم و صفر تأکید کرد و از مؤمنان خواست این سنت حسنه را به نحو شایسته ادامه دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به مذاکرات سه روزه ایران با گروه 1+5 در ژنو اشاره کرد و متذکر شد: آنچه در شواهد و قراین پیدا است این بوده که غربی‌ها در این مذاکرات خواسته‌های غیرمنطقی از جمهوری اسلامی داشتند که مورد قبول واقع نشده است.

امام جمعه کازرون ادامه داد: غربی‌ها در این مذاکرات به دنبال وقت‌کشی و محروم کردن ملت ایران از حق مسلم خود هستند در حالی که کشورمان طبق چارچوب بین‌المللی حق بومی‌سازی انرژی هسته‌ای را دارا است. ‌

خرسند تصریح کرد: غربی‌ها و دولت آمریکا بدانند ملت ایران حافظه بسیار قوی در دشمن‌شناسی دارد، بنابراین رفتار دوگانه آنان را رصد می‌کند.

خطیب نماز جمعه کازرون اذعان داشت: این مذاکرات یک اتمام حجتی به غربی‌ها بوده که آیا حاضر به محترم شمردن حق مسلم ملت ایران هستند. ملت ایران عاشورایی و حسینی است، بنابراین هیچ‌گاه زیر بار حرف زور نمی‌رود.

وی از دولت به ویژه وزارت امور خارجه کشورمان خواست در سطح روابط با دولت فرانسه که نماینده رژیم صهیونیستی در مذاکره بوده، تجدیدنظر کند.

خرسند در ادامه با گرامی‌داشت 26 آبان ماه سالروز آزادسازی سوسنگرد با حکم ولایی حضرت امام(ره) اذعان داشت: رزمندگان کازرونی در آزادسازی شهر سوسنگرد نقش به سزایی داشته‌اند و در این راستا 50 شهید تقدیم اسلام کرده‌اند.

وی افزود: امسال مجلس یادبودی در 26 آبان ماه سالروز آزادسازی سوسنگرد در کازرون برگزار می‌شود تا جوانان و نوجوانان به رشادت‌های رزمندگان آشنایی پیدا کنند.

امام جمعه کازرون به 24 آبان‌ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی اشاره و تصریح کرد: یکی از نشانه‌های رشد فرهنگی جامعه اهمیت به فرهنگ کتابخوانی بوده بنابراین این مقوله باید در میان افراد جامعه به ویژه در ادارات، بیمارستان، ترمینال، مساجد، فرودگاه، بازاریان و مطب‌ها رونق یابد تا افراد اوقات فراغت خود را با کتابخوانی سپری کنند.

خرسند در بخش پایانی خطبه دوم نماز جمعه از رعایت نظم و شکوه هیئت‌های عزاداری مردم کازرون و نیز پوشش خوب صدا و سیمای مرکز فارس به صورت زنده، برای عزاداری این شهر تقدیر کرد.

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳