پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۹۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
عضو یکی از تشکل های مردم نهاد فارس گفت:پر کردن 300 حلقه چاه غیرمجاز اطراف تالاب بین المللی پریشان کازرون و انتقال آب از سد نرگسی به سمت این تالاب از جمله راهکارهای نجات این مکان است.

عضو یکی از تشکل های مردم نهاد فارس گفت:پر کردن 300 حلقه چاه غیرمجاز اطراف تالاب بین المللی پریشان کازرون و انتقال آب از سد نرگسی به سمت این تالاب از جمله راهکارهای نجات این مکان است.

سید علی اکبرکاظمینی ، روز چهارشنبه درگفت وگوبا درخشنده خبرنگار کازرون نما بیان داشت: همچنین احداث کانال های هدایت آب سیلاب ها به سوی این تالاب و تامین آب مورد نیاز کشاورزان از منابعی غیراز استفاده از ذخایرآب زیر زمینی ، کمک قابل توجهی به احیای هرچه بیشتر این تالاب می کند.

این فعال محیط زیست اضافه کرد: این تالاب با چهارهزار و 300 هکتار وسعت یکی از مهمترین تالاب های آب شیرین کشور به شمار می آید و زیستگاه بسیار مناسبی برای سکونت پرندگان وآبزیان بومی است اما متاسفانه به سبب رعایت نشدن برخی اصول زیست محیطی ، برداشت بی رویه آب و خشکسالی به تدریج رو به خشکی رفت.

کاظمینی همچنین به اهمیت ونقش عمده تالاب پریشان درزادولد پرندگان کمیاب و مهاجر دراین مکان اشاره کرد و گفت: در صورت رعایت نکات زیست محیطی از سوی همگان و به ویژه کشاورزان اطراف و حریم این تالاب، می توان به احیا و سرزندگی این مکان در آینده امیدوار بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون هم گفت:احیای این تالاب درقالب چند برنامه مدون در دستور کار قرارگرفته که پاره ای ازاین برنامه ها عملیاتی شده است.

جمال خداپرست اضافه کرد:از جمله این برنامه های می توان به باز پس گیری یکهزار و 85 هکتار از اراضی اطراف این تالاب پس از 40 سال و مسدود کردن 9 کیلومتر از زهکش های اراضی داخل این تالاب که کشاورزان اطراف این مکان احداث کرده بودند ، اشاره کرد.

وی گفت:لایروبی کانال هایی که آب باران رابه تالاب پریشان انتقال می دهند وهمچنین انتقال آب های بین حوزه ای به تالاب ، هوشمند کردن چاه های اطراف تالاب با استفاده از کنتورهای هوشمند ، جلوگیری از ورد کود وسم به داخل تالاب و آموزش کشاورزان حاشیه تالاب برای انجام کشت محصولات کشاورزی بدون استفاده از سموم شیمیایی (ارگانیک) ازدیگر اقداماتی است که با هدف احیای این تالاب در حال پیگیری آن هستیم.

خداپرست ادامه داد:همچنین ایجاد برکه هایی به مساحت پنج هکتاربرای حفاظت ازآبزیان تالاب پریشان ازجمله ماهی های بومی ، لاک پشت وقورباغه از دیگر برنامه هایی است که در آینده نزدیک انجام خواهد شد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
0
0
خوشنود شدیم از این توجه
وخشنودتر خواهیم شد از نتیجه تصمیمات اتخاذ شده
آرزوی سلامتی برای نیک اندیشان تالاب پریشان و تمام نقاط کازرون را از درگاه خداوند خواهانیم
ابراهیم طاهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
0
1
امیدواریم که حرف نباشد...عمل باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۵
اذان صبح
۰۴:۵۰:۴۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۰۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۲۲
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۲۴