پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۹۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۵
در جلسه شورای فرهنگ عمومی کازرون مطرح گردید:
حجت الاسلام خرسند در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و صفر و عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) از اداره تبلیغات اسلامی خواستند که جلسات هماهنگی عزاداری‌ها در دهه اول محرم با برنامه‌ریزی کامل و با حضور نمایندگان دفتر امام صورت گیرد.

به گزارش کازرون‌نما به نقل از اداره ارشاد اسلامی کازرون؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کازرون در روز دوشنبه مورخ 6/8/92 در محل دفتر امام جمعه محترم شهر کازرون با حضور حجت الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه محترم و رئیس شورای فرهنگ عمومی، الیاس محمدی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی و محمد رضا خنشا رئیس اداره ارشاد اسلامی و دبیر شورا و سایر اعضاء برگزار گردید. در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین خرسند با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مبارزه با استکبار جهانی طی سخنانی بیان داشتند متاسفانه امروزه در جامعه ما افرادی سعی دارند تا شعار مرگ بر آمریکا را کم رنگ جلوه دهند در حالی‌که شعار مرگ بر آمریکا که توسط ملت شریف ایران طنین انداز می‌شود در نتیجه عملکرد دولت آمریکا با مردم ایران بوده است. دولت آمریکا در مدت این چند سال و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با راه اندازی توطئه های مختلف و بی شمار مانند راه اندازی جنگ 8 ساله و هزاران فتنه دیگر هیچ گاه در صدد دوستی و صداقت با این ملت و این نظام برنیامده است حتی دشمنی آمریکائی ها با مردم ایران پس از گفتگوی اخیر مسئولین کشور دو چندان شده است و ان شاالله مراسم روز 13 آبان با شکوه خاصی در ایران اسلامی برگزار خواهد شد.

امام جمعه کازرون در خصوص راه اندازی ستاد مردمی تسهیلات ازدواج آسان افزودند: در این زمینه نیز باید با انجام فعالیت‌ها و راه‌کارهای فرهنگی خانواده‌ها را تشویق نمود که با کم گرفتن مهریه‌ها و جلوگیری از ریخت و پاش و اسراف در مراسم‌های عروسی هم چنین خانواده‌هایی را که با مهریه‌های کم و سبک اقدام به ازدواج می‌نمایند را در بین مردم معرفی و تشویق نمود تا الگویی برای دیگر افراد جامعه گردد. هم چنین در این زمینه ما حسینیه‌های فروانی در سطح شهر داریم که اکثراً استفاده های آنان در ماه محرم و صفر است و مابقی سال چندان استفاده‌ای نمی شوند پیشنهاد بنده به هیئت امناء حسینیه‌های در سطح شهر این است که با گرفتن مبالغ کم از خانواده ها این فرهنگ سازی را بوجود آورند که مراسم‌های عروسی در این حسینیه ها با حفظ شئونات اسلامی برگزار شده و از این طریق گامی برای کم هزینه‌تر کردن مخارج عروسی‌ها صورت گیرد.

حجت الاسلام خرسند در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و صفر و عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) از اداره تبلیغات اسلامی خواستند که جلسات هماهنگی عزاداری‌ها در دهه اول محرم با برنامه‌ریزی کامل و با حضور نمایندگان دفتر امام صورت گرفته و شورای هیئت‌های عزاداری کازرون با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه کازرون برنامه‌ریزی‌های لازم جهت این ایام داشته باشند. ایشان هم چنین بیان داشتند در دهه اول محرم طبق سنوات هر ساله صبح‌ها در محل مکتب الزهرا واقع در خیابان شریعتی مراسم زیارت عاشورا همراه با مداحی و سخنرانی برگزار حواهد شد.ایشان هم چنین از مجمع امور صنفی کازرون خواستند تا در محل بازار مراسم زیارت عاشورا و عزاداری حضرت سید الشهداء در دهه اول محرم به نحو شایسته برگزار گردد.

در ادامه مرحمتی مشاور فرهنگی امام جمعه کازرون ضمن بیان گزارشی از سفر به شیراز و دیدار با مسئولین ارشاد فارس در خصوص راه اندازی کنگره علامه دوانی و ناصر دیوان بیان داشتند که قول‌ها و مساعدت‌هایی از سوی مدیر کل محترم ارشاد فارس و معاونت مالی اداری ایشان در این خصوص داده شده است که ان شاء الله پیگیر این موضوع خواهیم بود. در ادامه جلسه از سوی محمد رضا خنشا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد که نمایشگاه بزرگ کتاب با موضوعات مختلف در تاریخ 26 آبان‌ماه با همکاری اداره کتابخانه‌ها برگزار خواهد شد که با تبلیغات مناسب از عموم مردم جهت بازدید از نمایشگاه فوق دعوت به عمل خواهد آمد هم چنین سومین جشنواره منطقه‌ای بیشاپور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تاریخ 5 و 6 دی‌ماه با حضور گروه‌های شرکت کننده از 10 استان کشور در شهرستان کازرون اجرا خواهد شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
0
2
یک پیشنهاد به مسئولین کازرون:
با توجه به این که عاشورا و تاسوعا سند هویت دینی همه ما ایرانی ها و کازرونی هاست، نظم و ترتیب در انجام این مراسم بسیار مهم است. براین اساس در بعضی شهرها با احداث حسینیه های چندمنظوره و وسیع اقدام به برگزاری عزاداری هماهنگ و متحد در حسینیه های مرکزی میکنند. شهر کازرون نیز ار این مسئله مستثنی نیست و می بایست دارای حسینیه مرکزی و وسیعی باشد که علاوه بر مرکزیت بتوان در ان عزاداری هماهنگ و پرشوری را اجرا نمود. لذا محل میدان نوربخش در ابتدای خیابان فلسطین میدان بزرگ و مناسبی برای عزاداری هماهنگ است، لبته در صورت ساماندهی و ساخت حسینیه لازم در ان جا. لذا در صورت همکاری شهرداری می توان خیابان های ورودی به این میدان را عریض نمود، خود میدان را زیباتر و مناسب تر نمود و طرح یک حسینیه مرکزی را در دورتادور میدان در نظر گرفت و حسینیه مرکزی کازرون را در آن جا ساخت. کافیست مسئولین بخواهند و پیگیر کار باشند...
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
0
1
که چمیگن اینا؟ یه مشتی... نشسن سی خودشو کرکری میخونن؟نه کو حاج ممه؟سردسشو نیسه؟
کازرون نما تام د خبری نداری مجگوری بیوی اینا بینویسی!
ای راس میگی بور تازه هوی مان فیزیک نانو تکنولوژی مهندسی الکترونیک و پزشکی بینویس.
ای هم میخوی تا سیت مقاله بفرسوم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
0
0
خب لابد میخواید مثل دعای عرفه یه مراسم مشترک بگیرن و همه ی هیأتام تعطیل کنن و به بد ترین شکل اجرا بشه
بدبخت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
0
1
ای جان محمد رضا
ولی خدایش تو ایام انتخابات سنگ تمام گذاشتن
پاسخ ها
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
جونت سلومت کاکام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۹
اذان صبح
۰۵:۱۰:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۳۴:۰۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۴۵
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۱۲