پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۹۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
یادنامه مهندس- 17
صفات و خصوصیات برجسته این مرد خدایی و سوابق درخشان و انقلابی او به حدی است که در این مقوله و مجال تنگ نمی‌گنجد. ولی آن چه مسلم است او مردی بزرگ، بی‌آلایش، ولایی و خالص بود که مفتخر به دوست دیرین رهبر معظم انقلاب بود بنابراین قابل مصادره گروهک‌ها و گرایش‌های غیراصیل و غیرولایی نیست.

از مومنان، مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند و بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود را دگرگون نکردند.سوره احزاب آیه23

مهندس رجبعلی طاهری، یکی از آن مصادیق بارز رجال مومن و صادقی بود که به پیمان خود با خدایش وفا کرد و بر سر آن عهد و پیمان ایستاد و مقاومت نمود و در انتظار رسیدن به لقاءا... بود.

او در سال‌های خفقان ستم‌شاهی، به جرم اسلام‌خواهی و پیروی و حمایت از ولی فقیه و مرجع تقلید خود-امام خمینی(ره)- و رهبری و هدایت مبارزه علیه ظلم و فساد شاهنشاهی، بارها و بارها به زندان افتاد و سال‌ها زندان و شکنجه و شلاق را تحمل کرد و بر سر پیمان خود با خدا، پایداری نمود و داغ شکست و تسلیم را بر دل شکنجه‌گران و اربابان مزدور و خونخوارشان گذاشت.

صوم و صلاة و تحجد و زهد و صداقت و صراحت و بی‌ادعایی او زبانزد خاص و عام بود. او با صبر در عبادت و ادای نوافل و روزه‌داری دائم و زهد ورزیدن در زندگی دنیایی، همچون کوه استوار شده بود و مامورین و شکنجه‌گران ساواک را به ستوه می‌آورد.

مهندس طاهری، بسیار تیزبین و خط‌شناس و جریان‌شناس بود و از همین رو تشکل خود و دوستان مبارزش را مجاهدین اسلام نامید تا از مجاهدین خلق هم تبری جسته و هم قابل تمیز باشد. او در زندان و بیرون از زندان از هرگونه تلاش در جهت هدایت و نجات جوانان گرفتار در دام انحراف و التقاط فکری و عقیدتی گروهک‌ها، دریغ نمی‌ورزید.

سرنخ اکثریت مبارزین راستین و مذهبی و اصیل، در استان فارس و استان‌های مجاور به تشکیلات مهندس طاهری می‌رسید. او مبارزی خستگی‌ناپذیر با اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی اصیل، شفاف و مقلد امام راحل و حامی روحانیت اصیل و مبارز بود و تا آخر بر آن باورها پای می‌فشرد.

مهندس طاهری، مومنی وارسته و مبارزی شناخته شده و مورد اعتماد شخصیت‌ها و تشکل‌ها و جریان‌های انقلابی-مذهبی و سیاسی کشور و خارج از کشور بود و به جریان اصیل و انقلابی امام راحل(ره) -بنیانگذار جمهوری اسلامی- و یاران امام وصل بود.

مهندس طاهری، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در دفاع و نگه‌داشت انقلاب و دستاوردهای آن و مبارزه با دشمنان انقلاب و گروهک‌های چپ و التقاطی و وابسته به شرق و غرب و افکار انحرافی و التقاطی آن‌ها، تاثیرگزار بود و نقش بسزایی داشت.

مهندس طاهری موسس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اولین فرمانده سپاه پاسداران فارس بود که در شناسایی و جذب نیروهای مومن و انقلابی در شهرستان‌ها برای راه‌اندازی سپاه شهرستان‌ها نقش مهمی داشته است.

مهندس طاهری، همکاری خوب و تاثیرگزار برای تشکل‌های مذهبی سیاسی که در خدمت انقلاب و امام راحل بودند، بود. مثل حزب جمهوری اسلامی، که عضو شورای مرکزی آن بوده و یا مجاهدین انقلاب اسلامی که در آن روزها نیروهای اصیل در آن فعالیت داشتند.

مهندس طاهری، نقطه نظرات اقتصادی خاصی داشت که تا آخر بر آن پای می‌فشرد و اصرار داشت؛ مثل حفظ و نگهداری استقلال و ارزش پول ملی و ... و مخالف با بعضی سیاست‌ها و روند اقتصادی در دولت‌ها بود. مخصوصاً با مشی اقتصادی دولت میرحسین موسوی، به طوری که بعد از گذشت سال‌ها، ضرر و زیان مشی اقتصادی شرق‌زده و یا غرب‌زده را همه شاهد هستند، مخصوصاً بی‌اعتباری پول ملی، که نتیجه سیاست‌های اقتصادی دولت‌های گذشته است.

مهندس طاهری، با تیزبینی و درایتی که داشت، بعضی از شخصیت‌ها را در بدنه دولت و نظام قبول نداشت و در محافل خصوصی، بی‌اعتمادی خود را نسبت به آن‌ها اعلام می‌کرد و شاهد بودیم که آن‌ها یکی پس از دیگری بعد از مدت‌ها، اختلاس و خیانت، فراری شدند و در آغوش غرب یا شرق قرار گرفتند.

مهندس طاهری، نکته نظرات و انتقادات و پیشنهادات خیرخواهانه خود را در نشریه‌ای تحت عنوان ”انتظار" مطرح می‌کرد و برای مسئولین مربوطه ارسال می‌داشت.

صفات و خصوصیات برجسته این مرد خدایی و سوابق درخشان و انقلابی او به حدی است که در این مقوله و مجال تنگ نمی‌گنجد. ولی آن چه مسلم است او مردی بزرگ، بی‌آلایش، ولایی و خالص بود که مفتخر به دوست دیرین رهبر معظم انقلاب بود بنابراین قابل مصادره گروهک‌ها و گرایش‌های غیراصیل و غیرولایی نیست.

نگارنده این مختصر را در وسع مزجات خود به عنوان ادای دین نسبت به استاد گرانقدر نوشت تا برگ سبزی باشد تحفه درویش.

یادش گرامی و راهش پر رهرو

 

نویسنده: علی اسدزاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
1
سلام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
0
مرحوم علي دواني از مدافعان آيت الله شريعتمداري بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳