پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
محمد رجبی گفت: بیش از آثاری که از علامه دوانی منتشر شده اثر منتشر نشده وجود دارد اما هیچگونه حمایتی برای چاپ آنها صورت نگرفته است و فرزندان وی با بودجه شخصی برخی از آثار را منتشر کرده‌اند.

 محمد رجبی گفت: بیش از آثاری که از علامه دوانی منتشر شده اثر منتشر نشده وجود دارد اما هیچگونه حمایتی برای چاپ آنها صورت نگرفته است و فرزندان وی با بودجه شخصی برخی از آثار را منتشر کرده‌اند.

به گزارش جهان، محمد رجبی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، درباره چاپ کتاب‌های پدر خود علامه علی دوانی، اظهار داشت: پدرم تقریبا بیش از آثاری که از ایشان چاپ شده اثر چاپ نشده - از مقالات، سخنرانی‌های موضوعی، ‌در کنگر‌ه‌هایی که شرکت کردند، بحث‌های رادیو و تلویزیونی که داشته‌اند و ... - دارند. متاسفانه نهادهایی که باید حمایت می‌کردند مانند حمایتی که از دیگران بعد از درگذشتشان صورت گرفت و آثارشان منتشر شد، هیچگونه حمایتی نکردند این در حالیست که تعداد کتاب‌های منتشر شده آنها به اندازه تعداد کتاب‌های پدرم نبودند. خانه خیلی‌ها خریداری و تبدیل به مرکزی برای نشر اثارشان شد اما در مورد پدرم این اتفاق نیفتاد. ما به جز وعده و عدم وفای به عهد چیزی دریافت نکردیم و به ناچار باید با همین حقوقی که خودمان می‌گیریم آنها را منتشر کنیم و طبعا در تامین بودجه ناتوان هستیم و کار خیلی با کندی پیش می‌رود.

وی افزود: از مجموعه آثار پدرم جلد سیزدهم مفاخر اسلام را برادرم محمدحسن رجبی منتشر کرد، همچنین کتاب نقد عمر در دوجلد که برخی اشتباهات چاپی در زمینه تاریخی دارد را هم محمدحسن رجبی در حال تصحیح است، بازنویسی شده کتاب فرقه وهابی و پاسخ به شبهات آنها و همچنین مجموعه اشعار و مقالات ادبی ایشان توسط بنده کامل و منتشر شد و بازنویسی کتاب شرح زندگی جلال‌الدین دوانی و را محمدحسین رجبی برادرم تصحیح کردند و به زودی منتشر خواهد شد.

فرزند علامه دوانی درباره انتشاراتی که آثار این علامه را منتشر می‌کند، توضیح داد: چون مرکزی از آثار پدرم حمایتی نمی‌کند خود ما انتشاراتی را فقط برای چاپ آثار پدرم تاسیس کردیم که آن هم با مشکل توزیع و خرید پیشاپیش تاحدود زیادی درگیر است.

 علامه دوانی پس از یک عمر فعالیت و مجاهدت بی‌وقفه، در شامگاه عید سعید غدیر ۱۳۴۷ قمری، برابر با ۱۸ دی ۱۳۸۵ در سن ۷۷ سالگی به لقاء‌الله پیوست و تاکنون بیش از ۱۱۰ جلد کتاب از آثار ایشان منتشر شده است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
2
0
چرا می نویسید علامه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳