پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
این منطقه شرایطی دارد که به هیچ عنوان دچار آتش سوزی خود به خود نمی شود. به نظر می رسد این آتش سوزی به صورت عمدی رخ داده باشد و هدف از آن نیز، آماده سازی زمین ها برای گسترش باغات انجیر باشد

به گزارش کازرون نما، منطقه جنگلی سمقان در شهرستان کازرون طعمه حریق شده است.دبیر موسسه ۱۳ فروردین در این خصوص گفت: این حریق در ارتفاعات کوهستان رخ داده که دارای فضای جنگلی و همچنین درختان بلوط است.

علی اکبر کاظمینی با اشاره به اینکه این آتش سوزی از ساعت ۹ صبح شروع شده و همچنان به شدتش افزوده می شود، تصریح کرد: این منطقه شرایطی دارد که به هیچ عنوان دچار آتش سوزی خود به خود نمی شود.

وی با بیان اینکه در شمال شرقی منطقه ای که دچار حریق شده باغات انجیر قرار دارد، بیان کرد: این آتش سوزی به نظر می رسد که به صورت عمدی رخ داده باشد و هدف از آن نیز آماده سازی زمینها برای گسترش باغات باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید متولیان امر نسبت به حریق های عمدی این چنینی برخورد قاطعی انجام دهند، ادامه داد:  اولین گام برای این حریق این است که باید مختصات جغرافیایی آتش سوزی با GPS تعیین  و پرونده قضایی نیز برای این حریق ایجاد شود.

این فعال محیط زیست ادامه داد: در فصل زمستان که باید درختان انجیر کاشته شود مشخص خواهد شد که افرادی که زمینها را آتش زدند چه کسانی هستند زیرا در این فصل برای گسترش باغات به منطقه ای که دچار حریق شده مراجعه خواهند کرد و بر این اساس می توان افراد را شناسایی کرد.

کاظمینی تاکید کرد: با این اقدام باید شرایطی ایجاد شود که جلوی سوءاستفاده از این اراضی گرفته شود و افراد اجازه چنین تخلفاتی نداشته باشند.

وی گفت: در عین حالی که در ارتفاعات چنین حریقی رخ داده، کارکنان شهرداری قائمیه نیز در کنار جاده در حال سوزاندن علفهای کنار جاده هستند.

وی با انتقاد از این اقدام گفت: باید در این خصوص توجیهات لازم صورت گیرد که آتش زدن گیاهان و علفهای هرز کاری علمی و شایسته ای نیست


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
0
ای بدبخت ها
این تیتر واین مطلب که کاملا شبیه به ... هست.
شماچرادست از عادتتون برنمی دارید.مگه نمیدونید که مشکل شرعی داره ......
ابروی ... بردی !!!!
دزدی تو روز روشن؟
فارسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
0
1
انشاالله بحق صاحب زمین وزمان ریشه هرکسی که از روی عمد این کارو کرده نابود بشه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳