پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
مدیر فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی مطرح کرد:
به گزارش کازرون‌نما به نقل از روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی؛ ابراهیم آروند از برگزاری طرح «فرهنگ، پویایی، سلامت3»، ویژه دانشجویان جدیدالورود با هدف پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدّر و روان گردان ها در این دانشگاه خبر داد.

ابراهیم آروند با بیان اینکه دانشجویان جدیدالورود به دلایل مختلف از اقشار آسیب پذیر جامعه در مقابل اعتیاد هستند خاطرنشان کرد: لازم و ضروری است دانشجویان جدیدالورود را با آموزش ها و مهارت هایی در زمینه مدیریت استرس، ارتباط مناسب بین فردی، ابراز وجود، کنترل تکانه، خودآگاهی هیجانی و ... با محیط جدید سازگار کرد و آن ها را در برابر اعتیاد مقاوم نمود.

وی در خصوص برگزاری طرح«فرهنگ، پویایی، سلامت3» بیان داشت: با توجه به سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای به کار گیری شیوه های مؤثر علمی در أمر پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دانشگاهیان، ارتقای سطح سلامت و بهداشت جسمی و روحی دانشجویان، استفاده بهینه از ظرفیت های علمی و اجرایی دانشجویان و به ویژه تشکل های فرهنگی و دانشجویی و با توجه به جایگاه محوری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تأمین اعتبار توسط اداره کلّ فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدّر ریاست جمهوری، برنامه ای در عرصه پیشگیری تحت عنوان «فرهنگ، پویایی، سلامت3» ویژه دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار می شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه به بیان اهداف و راهبرد های این طرح در دانشگاه پرداخت و گفت: طرح «فرهنگ، پویایی، سلامت3» با اهداف و راهبردهای مختلفی از جمله کاهش آسیب های اجتماعی دانشجویان در زمینه پرخطر محیط های آموزشی از طریق توانمندسازی فرهنگی و آموزشی پیشگیرانه، افزایش سطح دانش و آگاهی دانشجویان نسبت به خطرات و عوارض مواد مخدر، تغییر نگرش ها و باورهای نادرست دانشجویان نسبت به مصرف مواد مخدر و مصون سازی آن ها در مقابل فشار همسالان برای سوء مصرف مواد مخدّر در دانشگاه برگزار می شود.

آروند در ادامه به توضیح در خصوص نحوه اجرا و محتوای این طرح پرداخت و گفت: این طرح به صورت کارگاهی برگزار می شود که در کارگاه «آموزش پیشگیرانه اولیه از اعتیاد» مطالبی در خصوص شناخت مواد، عوامل خطر با تأکید بر فشار همسالان و عوامل محافظ ارائه خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: در کارگاه «آموزش مهارت های زندگی» مطالبی از سوی استاتید و متخصصان در موضوعات مدیریت استرس، ارتباط مؤثر فردی و اجتماعیبه دانشجویان آموزش داده خواهد شد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
0
3
دست از بزرگنمایی بی مورد بردار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳