پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۷۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
چه لذت بخش است وقتی که از آموزگاران می نویسی و چه احساس خوبی به شما دست می دهد آن زمان که بهترین مطلبت را در باره ی معلم به رشته ی تحریر در می آوری و چه قدر شاد می شوی که می توانی جملاتی را در تحسین دبیران و اساتید به نگارش بنشانی!

چه لذت بخش است وقتی که از آموزگاران می نویسی و چه احساس خوبی به شما دست می دهد آن زمان که بهترین مطلبت را در باره ی معلم به رشته ی تحریر در می آوری و چه قدر شاد می شوی که می توانی جملاتی را در تحسین دبیران و اساتید به نگارش بنشانی!

مهرماه و شر وع مدارس مثل بهار است و جریان آب حیات در موی برگ های درختان، آن گاه که عطر گیسوی دختر بچگانی که بوی پنجه های هنرمند مادرشان را در هنگام بافتن گرفته و رخسار پسر بچه هایی که از شادی در معیت پدر به سمت کودکستان گونه های شان مثل سیب سرخ حوا رنگ گرفته در فضای شهرستان پیچیدن می گیرد، به کوچ پرندگان مهاجر سمت دریاچه ی پریشان زیر بال باران پاییزی می ماند که از زیباترین آفریده های آفریدگار است!

صدای قهقه ی خنده ی کلاس اولی ها چون ارکست سمفونی رقص باد، گل های هدیه ی آموزگار را که در گلدان دست های کوچک شان به بار نشسته به رقص وا داشته! و هم آواز با سرود پرچم جمهوری اسلامی ایران می خوانند که سر زد از افق مهر خاوران!

لباس های رنگارنگ و متحد الشکل دانش آموزان در رنگ های پاییزی درختان، زیبایی دو چندانی را به فضای شهرستان می بخشد و محصلین را در این حال و هوای درس خواندن به سر ذوق می آورد! و چه کسی شایسته تر از معلم برای رنگ آمیزی بر بوم اشتیاق دانش آموزان آن هم در رنگین ترین زندگی ای که رنگ آمیزش خداوند است!

مهر و ماه و معلم و مهربانی و مدیر و مربی و مشق و عشق و درس و دفتر و کلاس و آموزش و تربیت و پرورش، کتاب های راز زندگی هستند و باید در خاطرات ذهن و بر آلبوم زندگی زنده نگه داشت و تعلیم و تعلم را عبادت و آنان که به ما می آموزند را تقدیر باید نمود!

معلم، آموزگار، دبیر، و استاد خوب من آغاز مهر را که شروع دوباره ی تلاش و از خودگذشتگی ات است ارج می نهیم و دست های دعا را بر آسمان اولین و مهربان ترین معلم جهان هستی بلند می کنیم تا بهترین آرزوها را برایت داشته باشیم از شادابیت، برای مهربانی و صبر و حوصله ات در آبیاری گل های زندگی مان، در پروراندن میوه های جان مان!

معلم من، ایمانت را باور دارم و باور قلبی ات را می فهمم و تو را خوب می شناسم که انتهای ادب و معرفت هستی چون آغاز معلمی را خوب فهمیده ای که پایان دانش آموزی را می دانی!

تو را خوب می شناسم و می دانم که در قلب رئوفت چه می گذرد وقتی که اشتباهم را با مهربانی تذکر می دهی و می آموزی ام آموختنی ها را و یاد می دهی یاد گرفتنی ها را!

تو را باید دعا کرد چون پیام آور علم و ادب هستی و باید ثنا گفت چون رهرو راه پیام آوران الهی هستی، مهر و ماه و خورشید و درس و آغاز سال نو تحصیلی ۹۳ - ۹۲ و معلمیت را تبریک می گوییم!

تقدیم به دانش آموزان و آموزش و پرورشی ها و فرهنگیان شهرستانم کازرون.

نویسنده: بهادر ریاضی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
یاسین پورصباحی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
1
1
باسلام ممنون مطالب بسیار زیبا و آموزنده ای بود
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
0
چه جالب!!! علیرغم این همه تعریف و تمجید بجز یک نظر ، نظر دیگه ای ارائه نشده است و این مایه تاسفه. این نشون میده که جایگاه معلمان با ان کار عظیم فرهنگیشان در فرهنگ عامه چقدر افت کرده است ( فقط بدلیل حقوق و دستمزد کم ) واقعاً چشم آموزش و برورش روشن.هر چند که مقاله با احساس عمیقی نوشته شده بود به نظر میاد خود معلمین گرامی هم دیگه قدر خودشونو نمیدونند. چون هیچ جوابی داده نشده بود. واله حق دارند.
ienylima
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
0
0
20
ای آدمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
1
چه خبر عام بادر!انگار جوهر خودکارت کم شده یه چیزی درباره دکتر جونت بنویس!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳