پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۷۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
عطر قدوم لاله های پرپرشده گمنام پس از سال‌ها در کازرون
به گزارش خبرنگار کازرون‌نما؛ با حضور حماسی مردم شهرستان کازرون سه تن از شهدای گمنام در ساعت 15:30 روز جمعه مورخه 92/7/5 از مسجد جامع خشت به طرف جایگاه مقبره شهدای گمنام (کنار مصلای نمازجمعه) تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون‌نما؛ دقیقاً 9سال پیش با تلاش جمعی از فعالان عرصه شهیدپژوهی و فرماندهی تیپ تکاور امام سجاد (ع)، درخواست آوردن پیکرهای شهدای گمنام تفحص شده در مناطق عملیاتی جنوب و تشییع و خاکسپاری آن‌ها درکازرون داده شد که خوشبختانه با موافقت مسئولین و متولیان ستاد تفحص شهدای کشور پس از سال‌ها انتظار روبرو شد و در نهایت 7تن از شهدای گمنام به کازرون آورده شد و با شکوه خاصی تشییع شدند. در میان این مراسم تشییع مادران و حتی پدران شهدایی را مشاهده می‌نمودیم که با اشک‌های خود دل هر شرکت کننده‌ای در این مراسم را به لرزه در می‌آوردند حال پس از گذشت سال‌ها با خبر شدیم که مردم شهیدپرور خشت با تلاش‌های فراوان از سال 89 تاکنون در نوبت قرار گرفته بودند که خوشبختانه این انتظار پس از گذشت حدود 3سال با موافقت روبرو شد .

در این خصوص طی گفتگویی سردار محمدحسینی فرماندهی تیپ تکاور امام سجاد(ع) عنوان داشت این درخواست از سال 89 تاکنون به ستاد تفحص شهدا در کشور داده شده بود که خوشبختانه با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان کازرون و دارا بودن 1100 شهید با تلاش جناب سرهنگ حسن خلیلی مسئول حفظ آثار دفاع مقدس و متولی شهدای گمنام در سپاه فجر استان فارس موفق شدیم 3 تن از شهدای گمنام تفحص شده از مناطق جنوب ایران را در هفته دفاع مقدس به شهر خشت بیاوریم و انشاالله با حضور حماسی مردم شهرستان کازرون در ساعت 15:30 روز جمعه مورخه 92/7/5 از مسجد جامع خشت به طرف جایگاه مقبره شهدای گمنام (کنار مصلای نمازجمعه) شاهد تشییع و خاکسپاری این شهدای گرانقدر خواهیم بود.

همچنین سردار محمد حسینی در گوشه ای دیگر از سخنانش شهدای گمنام شهرستان کازرون را در حال حاضر 7 تن خواند که 5 تن از آن‌ها در قدمگاه خضر نبی(ص) خاکسپاری شده است و 2تن دیگر یکی در پادگان آموزشی امام رضا(ع) و دیگری در تیپ تکاور امام سجاد(ع) می باشد که خوشبختانه همگی این 7تن شهدا همگی دارای قبوری زیبا می‌باشند و آمار کلی شهدای گمنام پس از خاکسپاری 3 تن دیگر به 10 تن خواهد رسید در پایان این مقام مسئول ضمن تشکر از کلیه دست‌اندرکاران و تلاشگران در این عرصه از مردم شهید پرور شهرستان تقاضا نمود که با حضور خود جهت تشییع با شکوهی در وصف شهدا قدم بردارند و همواره راه این شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند و انشاالله با خاکسپاری این شهدا در شهر خشت تحولی بزرگ و فرهنگی صورت خواهد گرفت همچنان که در کازرون چندی پیش عروس و دامادی به خاطر عشق به شهدا و ادامه دادن راهشان، مراسم عقد خود را در کنار قبور شهدای گمنام قرائت نمودند. پس اعتقاد ما این است شهدا را به خاک نسپاریم ،به یاد بسپاریم حتی با ذکر یک صلوات .

لازم به ذکر است این شهدا در عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر8، کربلای 5 و تک دشمن در سال 1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون توسط کمیته جست‌ و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده است.

پیکر این شهدا، که طی عملیات برون‌مرزی در خاک عراق کشف شده بود، 24 مرداد ماه 92 از طریق مرز شلمچه به خاک جمهوری اسلامی منتقل و طی مراسمی با اجساد 61 سرباز کشته‌شده عراقی مبادله شدند.

این شهدا در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام در شهر تهران تشییع شدند و مهمان اجلاس خبرگان رهبری نیز بودند.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
0
1
با سلام

نمیدونم منبع خبر شما چه کسی بود ولی تا جایی که ماخوندیم توی خشت نیوز با همکاری بچه های سپاهی اهل خشت که در بوشهر خدمت میکردن با رایزنی که داشتندبا سردار بافرزاده،مجوز دفن سه شهید گمنام راگرفتندتوی شهر خشت
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
0
0
ضمن تشکر از درج خبر اختصاص شهدای گمنام به خشت.
اما به عرض برسانیم که این شهدا با تلاش سردار با افتخار خشت سرتیپ حاج ایوب سلیمانی که همچون خاری در چشم برخی از افراد استانی می باشد و به همت آقای بوستانی رئیس دادگستری استان بوشهر به خشت آورده شده اند. لطفا تصحیح کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶