پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
به گزارش دریافتی کازرون نما، محسن رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در نسشستی که پنج شنبه بیست و هشتم شهریورماه با حضور مسئولین و جانشینان بسیج دانشجویی دانشگاه ها و دفاتر استان فارس در شیراز برگزار شد، به عنوان عضو عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس انتخاب شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، محسن رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در نسشستی که پنج شنبه بیست و هشتم شهریورماه  با حضور مسئولین و جانشینان بسیج دانشجویی دانشگاه ها و دفاتر استان فارس در شیراز برگزار شد، به عنوان عضو عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس انتخاب شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در صحبت های خود که در جمع مسئولین و جانشینان بسیج دانشجویی دانشگاه ها و دفاتر استان فارس صورت گرفت، با اشاره به پیام امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت تشکیل بسیج دانشجو و طلبه گفت: امام راحل در این پیام وظایف عمده و کلان بسیج دانشجو و طلبه را دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و ارائه چارچوبهای اصیل اسلام ناب محمدی (ص) بیان داشتند که در واقع با این پیام می توان به فلسفه وجودی بسیج دانشجویی پی برد.

رحمانی ضمن اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه مبدأ همه تحولات است، بیان داشت: دانشگاه نخبگان جوانی را در درون خود دارد که دارای اهداف و آرمان های متعالی و موصوف به صفات حق طلبی، ظلم ستیزی، عدالت خواهی، آزاداندیشی و نقادی هستند.

وی اضافه کرد: طبیعی است این مجموعه جوان که نام مقدس بسیج را هم به خود می گیرند نمی توانند نسبت به مسائل پیرامونی خویش، مشکلات داخل کشور و دشمنی های بیرون کشور ساکت بنشینند و بدون موضع باشند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه بسیج دانشجویی از آنجایی که خود را متعلق به نظام و انقلاب دانسته، فعالیت های سیاسی خود را تنها و تنها بر اساس منویات ولایت مطلقه فقیه تنظیم می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت های سیاسی در بسیج دانشجویی به این نتیجه می رسیم که فعالیت سیاسی در بسیج دانشجویی حدّ و مرز ندارد؛ بسیج دانشجویی نباید حزب شود و در احزاب حلّ و هضم گردد؛ بسیج دانشجویی رقیب برای دیگران نیست مگر تشکیلات ضدّ انقلاب و تشکل های دیگر را زیر بال خود می گیرد؛ بسیج دانشجویی از اصول تخطی نمی کند و به دور از وابستگی و با شرایط دانشجویی حرکت می کند.

وی بیان داشت: بسیج دانشجویی باید ضمن احترام به همه مسئولین کشور و گروه های سیاسی درون نظام، آن ها را با نقد منصفانه خویش به سوی آرمان های نظام و مطالبات حق طلبانه مردم و دانشجویان راهنمایی نماید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون تصریح کرد: بسیج دانشجویی باید سیستمش جنبشی و تشکلی باشد تا در عرصه رقابت منفعل نشود و عقب نیفتد.

وی در پایان صحبت های خود در خصوص نوع موضع گیری در خصوص دولت جدید گفت: اکنون که مشاهد می شود در برخی تغییر و تحولات «داس» جایگزین «کلید» شده است، بسیج دانشجویی باید آرمان خواهی را همراه با واقع گرایی افزایش دهد و با نقد دلسوزانه مانع از بروز کج روی  ها و التهابات سیاسی در فضای دانشگاه ها شود.

لازم به ذکر است شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس، متشکل از مسئول و قائم مقام بسیج دانشجویی استان، مسئول دفتر نمایندگی، معاونت بررسی و تحلیل، معاونت خواهران و یک نفر از صاحب نظران ناحیه و 9 نفر از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس است که با نظر و رأی مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه ها یا نمایندگان آنها که هر سال در نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان شرکت می کنند، انتخاب خواهند شد و هر گونه موضع از قبیل صدور بیانیه و اعلامیه در مورد مسائل مختلف دانشگاه، جامعه و جهان و برگزاری هر نوع تجمع، راهپیمایی یا تحصّن از سوی بسیج دانشجویی، پس از تصمیم این شورا  قابل انجام است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸