پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
سید قاسم تقوی:
نشست مدیران سه مقطع با مسئولین اداره در سالن اجتماعات اداره پیرامون برنامه های آغاز سال تحصیلی و پروژه مهر و برنامه های سال جدید مدارس برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، نشست مدیران سه مقطع با مسئولین اداره در سالن اجتماعات اداره پیرامون برنامه های آغاز سال تحصیلی و پروژه مهر و برنامه های سال جدید مدارس برگزار شد. در این نشست رئیس اداره و معاونان وي در خصوص نکات آموزشی و تربیتی و حفاظتی مدارس نکاتی را ارائه نمودند.

در این جلسه رئیس اداره سید قاسم تقوی ضمن عرض تبریک دهه پر خیر و برکت کرامت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد آور خاطرات سلحشوریها و فداکاریها و رشادتهای جوانان ابتدا به گزارشی از عملکرد سال قبل اداره و مدارس پرداخت و سپس گفت: مدیران مدارس باید برای آغاز سال تحصیلی جدید و اجرای برنامه های پروژه مهر آمادگی کامل و تمام برنامه هایی که برای بازگشایی مدارس لازم است از جمله تعویض پرچم های فرسوده ، نصب بنر و پلاکادر ، آذین بندی مدارس ، بهداشت و نظافت فضای مدارس و.... را انجام دهند. و با مربیان و دبیرانی را که تازه وارد منطقه می شوند همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه مدیر مسئول مدرسه می باشدشرعا و قانونا تمام مسائل آموزشی و پرورشی و حفاظتی آن بر عهده مدیر است و شرعا مسئولید که بر کار مدرسه نظارت داشته باشید و پیگیر موفقیت و عدم موفقیت دانش آموزان و معلمان باشید چون در دنیا و آخرت باید پاسخگو باشید.

سید قاسم تقوی گفت: مدیران در مدارس نماز را در اولویت کار خود قرار بدهند، حجاب و پوشش دانش آموزان و فرهنگیان را مد نظر قرار دهند و نظارت کنند، انجمن اولیاء را طوری تشکیل دهید که افراد توانمند در آن عضو باشند بتوانند در پیشبرد اهداف علمی و آموزشی و رفع مشکلات مدارس به یاری مدیران بیایند.در جمع آوری مشارکت های مالی با مردم تعامل داشته باشید و هزینه های جمع آوری شده را با نظارت دقیق و بهینه استفاده کنید.

رئیس اداره در ادامه گفت: زمانی مدارس پیشرفت خواهد کرد که سه عامل مهم با هم و در کنار هم و همسو با هم باشند و آن سه عامل مدیر و معلم- دانش آموز و اولیاء هستند که با ایجاد صمیمیت بین هم کار بهتر صورت خواهد گرفت. وی در ادامه گفت: دانش آموزان را به شرکت در طرح های وزارتی و استانی و منطقه ای و المپیاد ها تشویق کنید و استعداد یابی کنید و به شیوه های مختلف و از راه های گوناگون تشویق کنید تا نتیجه بگیرید و از تنبیه آنها خودداری کنید و از تواناییهای معلمان در جلسات و شورای معلمان و کمیته پیشرفت تحصیلی استفاده کنید . کار ها را برای رضای خدا انجام دهید که خدا ناظر بر اعمال ما است و خیر و برکت آن را در زند گی خوب و سالم خود احساس می کنید

.سپس معاون پرورشی اداره حجت اله حسنی در این جلسه گفت:اگر چهارمورد را مبنای کار خودقرار بدهیم در زندگی و کار خود موفق خواهیم شد.تقوی الهی – تکلیف گرایی- پرهیز از افکار منافقین و توکل به خدا .که این چهار مورد موفقیت دنیا و آخرت ما را تظمین خواهد کرد.

وی به تشریح برنامه های پرورشی پرداخت و گفت: موفقیت حوزه پرورشی قائمیه و کسب مقام اول را در بحث فعالیتهای قرآنی را در بین59 منطقه استان که حاصل تلاش شما همکاران و مربیان پرورشی است تبریک عرض می نمایم و از تمامی شما تقدیر و تشکر می نماییم.

وی گفت: امسال ما دو مدرسه قرآنی داریم که باید دانش اموزان را به طرف کلاس های قرآن تشویق و ترغیب نمایید دانش آموزان را در برنامه های پرورشی و شرکت در مسابقات فرهنگی هنری تشویق کنید. نمایه پرورشی را اولویت کار قرار دهید و برای کار مربیان تقویم اجرایی داشته باشید . و همه عوامل مدرسه را در نهادینه کردن مسائل تربیتی متفق القول کنیدو مربیان را به کار عملی و میدانی سوق دهید.

سپس معاون آموزشی ادراه بیت اله هوشمندی به تشریح برنامه های خود پرداخت و گفت¨در ثبت نام دانش آموزان نهایت دقت را داشته باشید . شما مدیران نماینده اداره و تام الاختیار هستید و برنامه های مدارس را بر مبنای کرامت انسانی قرار دهید و برای همکاران ارزش قائل شوید تا انگیزه کار داشته باشند . برنامه هایی برای پیشرفت تحصیلی دانش اموزان داشته باشید .

کرامت اله جاویدی معاون توسعه و پشتیبانی اداره در این جلسه گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در امر تجهیزات نهایت دقت را داشته باشید که در این زمینه وضعیت خوبی نداریم . سرانه طبق قولی که از استان داده شده تا اول مهر ماه مبلغی به حساب مدارس واریز خواهد شد.تمامی منازل خدمتگزار ها دارای تلفن و مرخصی های آنها با هماهنگی اداره باشد. تمامی اموال با دوام و اهدایی باید توسط کارشناس اموال ثبت شود و سرویس روستا مرکزی به خاطر وضعیت اقتصادی ، به خانواده ها واگذارشود ولی اگر در طول سال مبالغی واریز شد به خانواده ها پرداخت خواهد شد. در پایان از نقطه نظرات مدیران جهت باز گشایی مطلوبتر مدارس استفاده شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳