پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
به گزارش کازرون نما،احمدرضا شاه‌ولي روز جمعه در آيين پاياني بيست و يكمين جشنواره سراسري فرهنگي هنري دانشجويان دختر دانشگاه فني وحرفه اي در همدان افزود: فرهنگ مجموعه رفتارها و باورهاي نهادينه در جامعه است كه براي مردم يك دغدغه محسوب مي شود و يگانگي و اتحاد را براي جامعه به ارمغان مي آورد.

معاون فرهنگي اجتماعي دانشگاه فني و حرفه اي كشور گفت: فرهنگ در يك جامعه باعث ايجاد اتحاد و يگانگي ميان مردم مي شود.

به گزارش کازرون نما،احمدرضا شاه‌ولي روز جمعه در آيين پاياني بيست و يكمين جشنواره سراسري فرهنگي هنري دانشجويان دختر دانشگاه فني وحرفه اي در همدان افزود: فرهنگ مجموعه رفتارها و باورهاي نهادينه در جامعه است كه براي مردم يك دغدغه محسوب مي شود و يگانگي و اتحاد را براي جامعه به ارمغان مي آورد.

وي افزود: البته در يك جامعه خرده فرهنگ ها نيز وجود دارد كه مي تواند در ارتقا داشته هاي جامعه تا زماني كه به اتحاد صدمه وارد نكند مفيد هم واقع شود.

معاون فرهنگي، اجتماعي دانشگاه فني و حرفه اي كشور با اشاره به اين كه فرهنگ ساختار جامعه را مشخص مي كند، تصريح كرد: فرهنگ حقيقت و هويت يك ملت را مشخص مي كند و آيينه تمام نماي ارزش هاي حاكم بر يك جامعه و انسان هاي آن را نمايان مي سازد.

شاه‌ولي تأكيد كرد: ملتي كه فرهنگي از خود ندارد حتي اگر مرزهاي خاكي خود را حراست كند، مرزهاي فكريش به راحتي فتح مي شود.

وي اظهار داشت: هنرها در بستر فرهنگ ها باليده مي شوند و فرهنگ ها به هنرهاي زاييده شده در خود مي بالند.

معاون فرهنگي، اجتماعي دانشگاه فني و حرفه اي كشور همچنين گفت :آثار هنري از هر نوعي كه باشند، گرانمايه ترين ذخاير فكري و ذوقي يك ملت به حساب مي آيند.

شاه‌ولي گفت: هنر مجموعه اي از آثار و فعاليت هايي انساني است كه براي تأثيرگذاري روي احساسات و عواطف مردم و انتقال پيام در بستر فرهنگ خلق مي شود.

وي تصريح كرد: فرهنگ و هنر در عين حال كه دو مقوله جدا به نظر مي رسند مكمل يكديگر هم هستند و هر چه فرهنگ اصيل تر و محكمتر باشد آثار هنري نيز گرانمايه تر و با تأثير ذاري بيشتري بر روي مردم خلق مي شود.

معاون فرهنگي اجتماعي دانشگاه فني و حرفه اي كشور گفت: هدف از جشنواره فرهنگي و هنري در دانشگاه فني و حرفه اي اعتلا و آشنايي بيشتر دانشجويان با فرهنگ و هنر اسلامي ايراني است تا در زندگي استوارتر و با داشته هاي بيشتري گام بردارند.

شاه‌ولي با تأكيد بر لزوم بازنگري در شيوه اجرايي جشنواره فرهنگي و هنري دانشگاه فني حرفه اي گفت: بايد در رشته ها يك تغييرات اساسي ايجاد و تفكر جمعي و همكاري گروهي را در حوزه مسابقات نيز وارد كرد و رشته هاي چون سرود، تواشي، همخواني و تئاتر مي تواند تحقق اين هدف را ياري كند.

نماينده مردم شهرستان هاي همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين گفت: جشنواره فرهنگي هنري دانشگاه فني و حرفه اي كشور الگوي زندگي اسلامي ايراني را به دانشجويان و ساير آحاد جامعه ارائه مي دهد.

به گزارش ايرنا امير خجسته افزود: اين جشنواره براي ارائه سبك زندگي اسلامي ايراني به دانشجويان تدارك ديده شده و منشا خير و بركت بسياري براي جامعه است.

نماينده مردم همدان در خانه ملت اظهار داشت: يك انسان هر چه براي زندگي كردن نياز دارد در قران و نهج البلاغه نهفته است و بايد آنها را درك كند.

خجسته اظهار داشت: در زمان حاضر هشت هزار محقق در سراسر دنيا بر روي قرآن پژوهش و از نكات آن بهره برداري مي كنند در حالي كه خود مسلمانان از اين گنجينه بزرگ غافل هستند.

وي تصريح كرد: در كشورهاي فرانسه و انگليس سالانه ۲۰۰ هزار نفر سبك زندگي اسلامي را مي پذيرند و طبق مطالعات صورت گرفته كشور فرانسه تا ۴۰ سال آينده بعنوان يك كشور اسلامي به جهان معرفي خواهد شد.

نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه بايد روح معنوي بر بشريت حاكم شود، گفت: جشنواره هاي فرهنگي و هنري روح معنويت را در جامعه ايجاد مي كنند و هيچ راهي براي سعادت جز روي آوردن به سبك زندگي اسلامي ايراني وجود ندارد.

خجسته گفت: در بودجه كشور تمام تلاش خود را كرديم تا رديف جداگانه اي به دانشگاه فني حرفه اي اختصاص دهيم چرا كه رويكرد آموزشي كشور به سمت آموزش هاي فني و حرفه اي براي تربيت نيروهاي متخصص مورد نياز كشور تعريف شده است.

به گزارش ايرنا، جشنواره فرهنگي هنري سراسري دانشجويان دانشگاه فني و حرفه اي در دو بخش دختران و پسران در هفته دولت انجام شد و در رشته هاي مختلف از نفرات برتر تجليل به عمل آمد.

در بخش دختران در رشته قرائت قران آمنه افشار از بوشهر رتبه اول، مهسا زارعي ششده از شهركرد رتبه دوم و زهره محمدي از مشهد مقدس رتبه سوم را كسب كردند.

در رشته ترتيل قرآن نيز مهسا حاجي كندي از تهران بعنوان نفر اول،محدثه دولت آبادي از اراك نفر دوم و  راضيه نيك فرجام از بوشهر بعنوان نفر سوم معرفي شدند.

نفرات برتر در رشته حفظ قرآن نيز به ترتيباعظم حجتي از نجف آباد، نرگس عظيمي بدرآبادي و فائزه صاري خان خلجاني از خوي شناخته شدند.

در رشته نهج البلاغه نيزفاطمه خفاجي از كاشان و زهرا گمار از ملاير بطور مشترك بعنوان نفرات اول معرفي و مهري خوش رو از اراك بعنوان نفر دوم معرفي شدند و ثريا سرخه از اهواز، ناهيد علي بيگيان از كرمان و الهام اسدي از شهركرد نيز مشتركان نفر سوم اين رشته را به دست آوردند.

در رشته كتابخواني نيز سارا عبدي پور از خرم آباد، فاطمه مهدوي آزاد از كازرون و آمنه كربلا چعب از اهواز به ترتيب نفرات اول تا سوم شناخته شدند.

در رشته خوشنوسي نيز زكيه افتخاري نژاد از مشهد بعنوان نفر اول، مژگان آريانا از خرم آباد نفر دوم و حميده بغلاني از اهواز بعنوان نفر سوم معرفي شدند.

اعظم ترشيزي از شهركرد،شيوا گل محمدي از اهواز و زهرا منفرد از مشهد به ترتيب بعنوان نفرات اول تا سوم رشته كاريكاتور شناخته شدند.

در رشته نقاشي نيز زينب رستاد از كرج عنوان اول را را به دست آورد و سارا ناصري گزگزاره از سنندج نفر دوم شد و زهرا احمدي ورتوتي از نجف آباد به همراه مهناز بيضايي نصرآباد از شيراز بطور مشترك مقام سوم را به دست آوردند.

در بخش شعر نيز فاطمه صاحب جمعيان از كازرون نفر اول، فتانه مهديان و اكرم لطفي جلال آبادي بطور مشترك نفر دوم شدند و رتبه سوم نيز به رودابه خورسندنيا از رشت رسيد.

در اين جشنواره ۴۵ دانشجو از سراسر كشور حضور داشتند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
0
افرین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲