پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
مدیر آموزش و پرورش کازرون خبر داد
به گزارش کازرون نما، مدیر آموزش و پرورش کازرون از رشد 97 درصدی نرخ باسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در این شهرستان خبر داد. مرتضی دیانتی نسب اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 3 هزار نفر بی‌سواد در سطح این شهرستان بر اساس سرشماری، شناسایی شده که این رقم باید تا پایان برنامه پنچم به صفر برسد.

به گزارش کازرون نما، مدیر آموزش و پرورش کازرون از رشد 97 درصدی نرخ باسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در این شهرستان خبر داد.

مرتضی دیانتی نسب اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 3 هزار نفر بی‌سواد در سطح این شهرستان بر اساس سرشماری، شناسایی شده که این رقم باید تا پایان برنامه پنچم به صفر برسد.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری 605 نفر در پایه سوادآموزی و 596 نفر در پایه تکمیلی زیر پوشش نهضت سوادآموزی کازرون قرار گرفتند که در این راستا این شهرستان به لحاظ جذب در پایه سوادآموزی رتبه دوم و در پایه تکمیلی رتبه چهارم را در استان فارس کسب کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون از اجرای دو طرح برون‌سپاری و مشارکت‌های بین‌بخشی در حوزه سوادآموزی در سال گذشته توسط این مدیریت خبر داد و گفت: در طرح برون‌سپاری مبنی بر اینکه هر فردی اقدام به باسوادی یک بی‌سواد کند 400 هزار تومان پاداش دریافت می‌کند که در این راستا 754 نفر زیر پوشش این طرح در کازرون قرار گرفته‌اند.

دیانتی نسب تصریح کرد: در سال گذشته با مشارکت ادارات بهزیستی، بهداشت و درمان و کمیته امداد امام (ره) این شهرستان طرح مشارکت‌های بین‌بخشی سوادآموزی به منظور تعمیق سواد و همچنین ارتقای آگاهی‌بخشی به سوادآموزان در زمینه‌های بهداشتی و فرهنگی به اجرا درآمد.

وی در ادامه از اختصاص کارشناس سوادآموزی به ادارات مناطق جره و بالاده، خشت و کمارج، قائمیه و کوهمره نودان به منظور ارتقای کیفی سوادآموزی در سال تحصیلی 93 - 92 خبر داد و ابراز داشت: تخصیص این کارشناسان به خاطر وجود موانع و مشکلاتی از قبیل پراکندگی و عدم انگیزه کافی سوادآموزان و مهاجرت‌های فصلی آنان که پیش روی خدمت‌رسانی اداره سوادآموزی بود تصمیم‌گیری شد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون در بخش دیگر سخنان خود به برپابی نمایشگاه کتاب سوادآموزی امسال در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه به منظور آشنایی سوادآموزان و فراگیران گروه‌های تحکیم سواد با عناوین و موضوعات جدید و نیز ارتقای سطح آگاهی و تثبیت اندوخته‌های آنان برپا می‌شود.

دیانتی نسب در پایان از تلاش و مجاهدت‌های نیروهای نهضت سوادآموزی در بالابردن درصد نرخ باسوادی در شهرستان کازرون تقدیر کرد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
استاد فیزیک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
0
2
آفرین به مدیریت محترم آموزش و پرورش کازرون وکارکنان زحمتکشی که دغدغه آنان افزایش سطح سواد انسان هاست. مولایمان مهدی (عج) حاضر و ناظر براعمالتان هست. انشاالله که همگی زمینه ساز ظهورش باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۰
اذان صبح
۰۴:۳۶:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۹
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۲۴