پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
ساخت دو درب نقره برای گلدسته‌های حرم امام حسین (ع) توسط مردم کازرون و جهرم تعهد شده است. به گزارش کازرون‌نما به نقل از فارس ، جابر مهدی یار با اشاره به نود و دومین سالگرد تخریب بقیع شریف به دست وهابیت، اظهار داشت: این نگاه همچنان توسط وهابیت تبلیغ می‌شود و ستاد بازسازی عتبات عالیات مجموعه‌ای برای ساماندهی اراده مردم در خنثی‌سازی این توطئه‌ها است.

ساخت دو درب نقره برای گلدسته‌های حرم امام حسین (ع) توسط مردم کازرون و جهرم تعهد شده است.

به گزارش کازرون‌نما به نقل از فارس ، جابر مهدی یار در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به نود و دومین سالگرد تخریب بقیع شریف به دست وهابیت، اظهار داشت: این نگاه همچنان توسط وهابیت تبلیغ می‌شود و ستاد بازسازی عتبات عالیات مجموعه‌ای برای ساماندهی اراده مردم در خنثی‌سازی این توطئه‌ها است.

وی افزود: زمانی که وهابیت به کمک آمریکا و انگلیس در مدت سه ساعت ۱۸ نقطه سامرا را بمب‌گذاری و در یک لحظه حرمین امامین عسکریین را منفجر کرد دل تمام شیعیان به درد آمد و رهبر معظم انقلاب فرمودند سامرا را بهتر از قبل می‌سازیم.

مهدی یار ادامه داد: با همین نگاه ستادهای بازسازی در سراسر کشور و از جمله استان فارس شکل گرفت و مردم مانند دفاع مقدس با حضور فیزیکی و کمک‌های مالی و معنوی در این جبهه حضور پیدا کردند.

وی اضافه کرد: فارس استانی هنرخیز است و به همین دلیل سفارشاتی که برای حرم‌ها انجام می‌دهد بیشتر مربوط به فعالیت‌های هنری است.

مهدی یار تصریح کرد: هنر خاتم، درودگری، گچ‌بری، آئینه‌کاری، خطاطی و قلم‌زنی فارس در تمام حرم‌ها می‌درخشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان خاطرنشان کرد: زمانی فرزندان شهید این سرزمین آرزو داشتند به حرم‌های شریف قدم گذارند و امروز به مدد جانفشانی آنها نه تنها شیعیان ایرانی وارد حرم‌ها شده‌اند که در داخل ضریح اذن ورود و بازسازی پیدا کرده‌اند.

وی بیان کرد: فارس به عنوان استان معین سامرا هر ۲۵ روز اعزام‌هایی را به این شهر دارد و کارها در زمینه بازسازی با قوت و در امنیت کامل ادامه می‌یابد.

مهدی یار ابراز داشت: بخشی از گنبد طلای امامین عسکریین در سامرا به وسیله تبدیل نذورات مردم فارس به طلا، طلاکاری شد.

وی تصریح کرد: فارس در حال حاضر برای استان‌های دیگری مانند چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان و بوشهر سفارشات هنری بازسازی عتبات را انجام می‌دهد.

این مسئول در ادامه گفت: مردم فارس برای نوسازی صحن حرم مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار حرم حضرت علی (ع) زمینی با وسعت هفت هکتار تهیه و ساخت‌و‌سازی معادل ۲۱۸ هزار متر مربع در چند طبقه را متعهد شده‌اند.

وی اضافه کرد: برای حرم حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) مردم کازرون، کوار و جهرم سه درب نقره را آماده کردند که منتقل و نصب شد.یک درب‌ کار گره درودگری نیز در استان فارس توسط یک خیر تامین هزینه و آماده شد.

به گفته وی، خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل در شیراز در حال ساخت بوده و ساخت دو درب نقره برای گلدسته‌های حرم امام حسین (ع) توسط مردم کازرون و جهرم تعهد شده است.

وی افزود: از چهار درب طلا برای حرم علی‌ابن ابیطالب (ع) یک مورد توسط مردم گراش، یک درب توسط کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، یک درب مردم استهبان و بوانات و یک درب نیز توسط مردم زرقان و چهار محال بختیاری تامین مالی شد.

مهدی یار ادامه داد: بر روی تمام این درب‌ها در زیر گلبوته‌ها نام استان فارس و شهرستان اهدا کننده حک  و درب‌های قدیمی در موزه نگهداری می‌شود.

به گفته وی، در زمینه ساخت ضریح حضرت مسلم‌ابن عقیل درودگری کار بر عهده مردم فارس بود که به اتمام رسید و به تهران ارسال می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس ادامه داد: مفروش شدن حرم حضرت علی (ع) به طور کامل در مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع توسط مردم فارس انجام شد و اکنون در این حرم هر جا نام این استان به چشم می‌خورد.

تعبیه سیستم صوتی حرم حضرت علی (ع)، گل‌آرایی و گل‌باران حرم‌ها به طور سالانه با مشارکت گل‌فروشان شیراز و تهران، ارسال ۲۰۰ تن سیمان برای کارهای عمرانی و اهدا بیش از یک‌هزار متر فرش مرغوب توسط یک خانواده این استان دیگر مواردی بود که مهدی یار به آن اشاره کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: دو درب طلا برای حرم حضرت اباالفضل‌العباس (ع) که یک رو طلا و یک رو خاتم هستند ساخته و گلخانه‌ای به مساحت یک‌هزار مترمربع برای حرم امام حسین (ع) توسط یک خیر فارسی تامین مالی شد.

وی ابراز داشت: شش درب دیگر که توسط مردم مرودشت، اقلید، کارمندان آموزش و پرورش تامین مالی شده به اتمام رسیده و یک درب طلا نیز توسط یک خانواده خیّر برای حرم امام جواد (ع) تامین مالی شد.

تهیه چهار صندوق مضجع خاتم برای انتقال و مونتاژ در سامرا، تهیه درب باب القبله توسط مردم داراب و آباده، یک‌هزار و ۳۹۰ متر مربع فرش برای عتبات سامرا دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

به گفته مهدی یار، هشت کیلو طلا نیز برای گنبد حرم‌ها در سامرا در کارگاه آب و به خشت تبدیل شد که اکنون در حرم می‌درخشد و کار گچ‌بری و آئینه‌کاری نیز در این حرمین به وسیله هنرمندان فارس ادامه دارد.

وی با اشاره به ساخت صحن جدید حرم حضرت احمدبن موسی (ع) از ساخت ۶۰ درب چوبی و سازه‌های فلزی مورد نیاز آن خبر داد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
0
0
جانم فدای اسلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳