پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
به نظر مي‌رسد سازمان ملل بالاخره مي‌خواهد شرايط دولت سوريه براي تحقيق در مورد ادعاها مبني بر استفاده مرگبار از سلاح‌هاي شيميايي در اين کشور را بپذيرد. بشار اسد، رئيس جمهور سوريه و مقامات اين کشور به طور مکرر گفته‌اند، اين مزدوران تحت حمايت خارج هستند که از سلاح‌هاي غير قانوني استفاده کرده‌اند.....

به نظر مي‌رسد سازمان ملل بالاخره مي‌خواهد شرايط دولت سوريه براي تحقيق در مورد ادعاها مبني بر استفاده مرگبار از سلاح‌هاي شيميايي در اين کشور را بپذيرد. بشار اسد، رئيس جمهور سوريه و مقامات اين کشور به طور مکرر گفته‌اند، اين مزدوران تحت حمايت خارج هستند که از سلاح‌هاي غير قانوني استفاده کرده‌اند و اين در حالي است که قدرت‌هاي غربي نيروهاي دولتي سوريه را به اين مهم متهم مي‌کنند.

اکنون، حجم کذبيات و دروغ‌هاي اين توطئه از حد گذشته است. ورود تيم تحقيقاتي سازمان ملل به دمشق براي بررسي مسئله سلاح‌هاي شيميايي ضربه‌ سنگين ديگري به طرح‌هاي شريرانه غرب در سوريه وارد کرد.

ماه مارس گذشته، در پي استفاده مرگبار از گاز سارين در منطقه خان العسل در نزديکي حلب که منجر به کشته شدن ۲۵ نفر از جمله ۱۶ سرباز سوري شد، دولت سوريه براي اولين بار خواستار تحقيق سازمان ملل درباره اين حمله شد. با وجود اين، زماني که سازمان ملل تحت فشار دولت‌هاي غربي، خواستار «دسترسي نامحدود» بازرسان خود به تمام سايت‌ها در سوريه از جمله تاسيسات نظامي شد، پيشنهاد دمشق بي‌اثر ماند. بشار اسد، رئيس جمهور سوريه و مقامات اين کشور به طور مکرر گفته‌اند، اين مزدوران تحت حمايت خارج هستند که از سلاح‌هاي غير قانوني استفاده کرده‌اند و اين در حالي است که قدرت‌هاي غربي نيروهاي دولتي سوريه را به اين مهم متهم مي‌کنند.

دولت اسد، تحت حمايت روسيه حاضر نشد چنين مجوزي به سازمان ملل بدهد زيرا درخواست سازمان ملل به طور زننده‌اي ياد آور تحقيق ۱۰ سال پيش بازرسان اين سازمان در عراق بود. در عراق، به تيم تحقيقاتي سازمان ملل اجازه دسترسي به سايت‌هاي حساس نظامي داده شد که در پي آن حمله رعدآسا و ناگهاني نيروهاي تحت امر امريکا به عراق در مارس ۲۰۰۳ آغاز شد. چرا بازرسان تسليحاتي سازمان ملل ناگهان در برابر شرايط دولت سوريه برای چگونگي تحقيق، انعطاف بيشتري از خود نشان دادند؟ به نظر مي‌رسد پاسخ اين سوال اين است: حجم مدارک و اسنادي که همسو با ادعاهاي مقامات سوري است، آنچنان زياد شده است که چشم پوشي از آنها ممکن نيست.

در روزهاي اخير، در حالي که ارتش سوريه شبه نظاميان را از مخفيگاههايشان بيرون مي‌راند، يک سري کارگاه‌هاي توليد بمب را کشف کرده است که در آنها موشک‌هاي مجهز به کلاهک‌هاي شيميايي وجود دارد. مهمترين آنها در شهر بانياس رخ داد؛ جايي که بيش از ۲۸۰ بشکه مواد شيميايي سمي کشف شد. بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل گفت، ميزان مواد سمي کشف شده «اگر نگوييم براي يک کشور، براي نابودي يک شهر کافي» است.

شف عمده بعدي در منطقه جوبر واقع در حومه دمشق صورت گرفت. نيروهاي دولت سوريه بعد از شکست دادن شبه نظاميان طي درگيري‌هاي مسلحانه، يک آزمايشگاه موقت مواد شيميايي را کشف کردند که در آن کلر به شدت سمي و ديگر مواد صنعتي وجود داشت. روي ظرف بعضي از اين مواد برچسب ِ هشدار «فاسد کننده» و «ساخت عربستان سعودي» وجود داشت. در اين آزمايشگاه همچنين خمپاره‌هايي وجود داشت که آماده تجهيز به کلاهک‌هاي شيميايي بودند.

تحول عمده دوم گزارش رسمي جديد روسيه است. استفاده از سلاح‌هاي شيميايي دست ساز توسط مزدوران تحت حمايت خارج مطابق با تحقيق کارشناسان روس است. روس‌ها طي تحقيق خود در مورد حمله شوم به خان العسل در حلب پي بردند که در اين حمله سلاح‌هاي شيميايي از جمله سارين مورد استفاده قرار گرفت و کساني هم که از اين سلاح‌ها استفاده کردند، شبه نظاميان تحت حمايت خارج بودند.

ويتالي چورکين، نماينده روسيه در سازمان ملل در مورد گزارش کشور خود گفت: «مشخص شد که شورشيان ۱۹ مارس يک موشک غير هدايت شونده بشاير-۳ را به سمت منطقه خان العسل که تحت کنترل دولت بوده است، پرتاب کردند. نتايج اين تحقيق به خوبي نشان مي‌دهد که موشکي که در خان العسل مورد استفاده قرار گرفت، محصول کارخانه‌هاي نظامي نبوده و همچنين حاوي سارين بوده است.» کاخ سفيد ۱۳ ژوئن گفت «آژانس‌هاي اطلاعاتي ما بر اين باورند که رژيم اسد از سلاح‌هاي شيميايي از جمله گاز سارين استفاده کرده است.» يک روز بعد، امريکا اعلام کرد که قصد دارد به شبه نظاميان در سوريه سلاح بدهد زيرا نيروهاي سوريه از «خط قرمز عبور کرده‌اند.» پيش از آن نيز انگليس و فرانسه تحريم ارسال سلاح به سوريه را که از سوي اتحاديه اروپا اعمال شده بود، منفسخ کردند.

شکست‌هاي نظامي مزدوران تحت حمايت غرب در اطراف دمشق، حلب، حمص و ادلب، با انتشار گزارش‌هايي از درگيري‌هاي داخلي بين اين به اصطلاح شورشيان شديدا دچارِ اختلاف، همزمان شده است. اين وحشيگري، تصوير با دقت طراحي شده رسانه‌هاي غربي از «نيروهاي ميانه رو» در ارتش به اصطلاح آزاد سوريه را از اعتبار مي‌اندازد. اين ارتش و ژنرال سليم ادريس، فرمانده کم اهميت آن اکنون گروهي پيش پا افتاده قلمداد مي‌شوند که هرگز قدرتي روي گروه‌هاي وابسته به القاعده و مزدوران سلفي نداشته‌اند.

در حالي که ارتش سوريه کنترل روستاها، مناطق و شهرک‌ها را باز پس مي‌گيرد، سکوت خوفناکي در رسانه‌هاي غربي در مورد پيروزي‌هاي ارتش به چشم مي‌خورد. چرا گزارشي از اقدامات تلافي جويانه ارتش عليه غيرنظاميان منتشر نمي‌شود؟ چرا گزارشي مبني بر فرياد مردم سوريه براي بازگشت شبه نظاميان «دلاور» و نجات از دست ارتش «ظالم» سوريه ديده نمي‌شود؟!

گزارش‌ها و تصاوير ويديويي نیز از مناطقي از حلب که همچنان تحت محاصره تروريست‌هاي تحت حمايت غرب است، نشان مي‌دهد که مردم به اسيرکنندگان خود معترض هستند. اين نيز روايتي است که هجمه تبليغاتي و جعلي غرب را مبني بر اينکه مردم سوريه عليه رژيمي سرکوبگر قيام کرده‌اند، بي اعتبار مي‌سازد. در واقع، سناريو جاري در سوريه اين است که مزدوران، جنايتکاران و روان پريشان به جمعيت غيرنظامي اين کشور تحميل شده‌اند. طرحي که توسط رژيم‌هاي غربي در واشنگتن، لندن و پاريس و همچنين متحدان آنها در منطقه يعني عربستان سعودي، قطر، ترکيه، اردن و اسرائيل ساخته و پرداخته شده است.

در حالي که تروريسم غربي در حال واگذار کردن عرصه در سوريه است، افسانه پردازي‌ها و دروغ‌هاي غرب نيز براي مخفي نگاه داشتن جنايات واشنگتن، لندن و پاريس در حال برملا شدن است. حقيقت ِ در حال ظهور در مورد استفاده از سلاح‌هاي شيميايي حاکي از اضمحلال و شکست اين توطئه جنايتکارانه است. اين رژيم‌هاي سرکش و جنايتکار اکنون در تمامي جبهه‌ها در حال شکست هستند.
نویسنده: سید سعید شاه امیریان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اذان صبح
۰۴:۳۸:۳۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۱۱
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۵۰:۳۵
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۰۶