پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۵۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
مدیر آموزش و پرورش کازرون خبر داد
مدیر آموزش و پرورش کازرون از فارغ‌التحصیلی نخستین گروه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی پس از گذشت چند دهه از تأسیس آموزشگاه استثنایی در شهر کازرون خبر داد.

مرتضی دیانتی‌نسب امروز در حاشیه بازدید از آموزشگاه استثنایی نیازهای ویژه ذهنی خرد کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار کازرون نما در این شهر اظهار داشت: دانش‌آموزان نیازهای ویژه ذهنی این شهر با وجود ناتوانی که دارند در بسیاری از زمینه‌های حرفه‌ای و عملی درخشش بسیار بالایی از خود نشان داده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه شکوفایی استعدادهای نهفته این‌گونه دانش‌آموزان از جمله یکی از اهداف و برنامه‌های پیش روی آموزش و پرورش استثنایی بوده، در تحقق این امر آموزشگاه استثنایی خرد کازرون به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

مدیر آموزش و پرورش کازرون گفت: آموزشگاه استثنایی نیازهای ویژه ذهنی این شهر توانسته با استفاده از کارگاه‌های عملی استعدادهای نهفته این دانش‌آموزان را در حرفه‌هایی از جمله ساخت تابلوهای مشبک و معرق‌کاری و توربافی شکوفا کند.

دیانتی نسب تصریح کرد: مقطع متوسطه حرفه‌ای دانش‌آموزان استثنایی نزدیک به سه سال است که در شهر کازرون تأسیس شده و هم‌اکنون موفق به فارغ‌التحصیلی 10 نفر از این دانش‌آموزان شده است.

وی ابراز داشت: پیش از این فقط مقطع ابتدایی برای تحصیل این‌گونه دانش‌آموزان در شهر کازرون مهیا بود و مقاطع دیگر از جمله راهنمایی و متوسطه به صورت ضمیمه ابتدایی در آموزشگاه امام جعفر صادق (ع) این شهر ادامه داشت.

این مسئول در ادامه استقلال در مهارت‌های فردی، ایجاد خودباوری و بروز توانایی‌های نهفته دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی را از اهم اهداف آموزشگاه‌های استثنایی برشمرد و در این راستا از خانواده‌ها خواست فرزندان نیازهای ویژه ذهنی خود را برای ثبت نام و آموزش در این‌گونه مدارس هدایت کنند.

دیانتی نسب نبود محیط کار مناسب بعد از فارغ‌التحصیلی این دانش‌آموزان را یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌های آنان عنوان کرد و افزود: در این زمینه همت مسئولان این استان و شهرستان در ایجاد محیط کسب کار مناسب و یا تأسیس شرکت‌های تعاونی برای این‌گونه فارغ‌التحصیلان را می‌طلبد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون در پایان گفت: در حال حاضر 40 دانش‌آموز استثنایی نیازهای ویژه ذهنی در مقاطع راهنمایی پیش‌حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای در کازرون مشغول به تحصیل هستند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
استاد فیزیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
1
احسنت به مدیریت محترم ساعی وپرتلاش کازرون. جناب دیانتی عزیز تلاشهایتان شایسته ستایش و تقدیر و تشکر است. امیدوارم در خدمت به جوانان کازرون چون همیشه پرتلاش باشید.
رسانه خبری تحلیلی جنوب پرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
0
آخرین اخبار جنوب کشور( استان های فارس، بوشهر، خوزستان وهرمزگان) در رسانه خبری تحلیلی جنوب پرس
www.jpnews.ir
www.jonoubpress.ir
jonoubpress@gmail.com
09378102731
02189782682
عارف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
0
تبریک به آقای محمد باقر موذنی مدیریت محترم دبیرستان خرد ( استثنایی) که تلاش زیادی برای به ثمر نشوندن این بچه ها انجام می دهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
1
جهرم به فرمانداری ویژه ارتقاء یافت

http://www.dr-rezaee.ir/%D8%AE%D8%A8%D8%B1/tabid/94/ctl/ArticleView/mid/509/articleId/608/Default.aspx
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳