پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱

به گزارش صفری خبرنگار کازرون‌نما،  بمناسبت سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) ، مراسم سخنرانی و عزاداری با حضورامیر سرتیپ 2 ستاد نگهدار عسکری فرمانده مرکز ، حجت الاسلام حسن پودینه رئیس عقیدتی سیاسی و با شرکت گسترده فرماندهان ، مسئولین و کارکنان پایور و وظیفه مرکز آموزش 07 شهید ترابی ارتش  برگزار گردید .

این مراسم با تلاوت آیات 23 و 24 سوره احزاب که در شأن و منزلت امام علی (ع) نازل شده آغاز گردید . در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید کمال حسینی از اساتید حوزه و دانشگاه با ترجمه آیاتی از قرآن کریم در خصوص عوامل عزت و ذلت به ایراد سخن پرداخت و گفت : خداوند کسانی را که زمینه خوبی و عزیز شدن را در خود ایجاد می کنند به عزت رسانده و بالا می برد و همانطور کسانی را که به نفس خود ستم می کنند و به دنبال رذایل اخلاقی هستند به ذلت و خواری گرفتار می کند . وی یکی از نمونه های بارز را یوسف پیامبر نام برد که از غلامی به مقام عزیز مصر  رسید .

ایشان در ادامه به نصایح لقمان حکیم می پردازد که دلیل بهره مندیش از حکمت را ، دارا بودن خصلت های صداقت و راستگویی ، امانتداری ، عدم انجام کار بیهوده ، چشم پوشی از گناه ، حفظ زبان و طبع بالا عنوان نموده است . لذا همه ما می توانیم با خودسازی به تعالی دست یابیم .

دکتر حسینی  در بخش دیگری از سخنان خود امام علی (ع) را بعد از پیامبر اکرم (ص)  انسان کامل دانست و دلیل آنرا فقط بندگی خدا ذکر می کند . وی در پایان به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و مرثیه خوانی پرداخت و حاضرین در این مصیبت عظمی اشک ماتم ریخته و به سینه زنی و عزاداری پرداختند .

لازم به ذکر است برنامه شب زنده داری و احیاء شبهای قدر در حسینیه پادگان جهت سربازان و در کوی سازمانی با حضور خانواده های کارکنان این مرکز برگزار گردید .


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴