پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۵۷۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶
در این همایش با اشاره به عدم وابستگی مرکز فرهنگی مردمی مجمع ولایت مداران جوان به هر نوع گروه، حزب یا جریانی خاص در شهرستان کازرون، گزارشی تصویری از عملکرد چندساله این مجمع ارائه شده و از برخی فعالان فرهنگی شهرستان و اعضای نخبه فعال این مرکز فرهنگی تقدیر بعمل آمد.

اولین همایش سبک زندگی اسلامی با موضوع خانواده و معنویت  با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی ، دانش پژوه جامعه شناسی مؤسسه امام خمینی(ره) و پژوهشگر ممتاز حوزه علمیه قم توسط مجمع ولایت مداران جوان در شهرستان کازرون برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی در ابتدای سخنان خود بیان داشتند: خدای متعال انسان را مختار آفریده است تا با اختیار خود سرنوشت زندگی دنیا و آخرت خویش را رقم بزند.  خداوند در قرآن کریم دو نوع کمال را برای انسان ذکر فرموده است: یکی کمال تکوینی که کمال در خلقت است و آن ویژگی هایی است همچون تدبر، تعقل و اختیار و ... که انسان را در خلقت بر سایر موجودات برتری می بخشد و دیگری کمالاتی است که انسان در پرتو اعمال اختیاری خود به دست می آورد و ملاک برتری انسان بر انسانی دیگر و انسان بر سایر موجودات همین نوع از کمال است که درگرو اعمال اختیاری است.ایشان افزودند :لازمه اختیار، قدرت بر انتخاب و گزینش یک میل از میان سایر امیال در هنگام تضاد و تزاحم آنهاست. مثلاً گاهی انسان میل به خوردن آبی گوارا و غذایی لذیذ دارد و از سویی دیگر میل پرستش و اطاعت الهی انسان را از خوردن باز می دارد.

محقق حوزه علمیه قم تصریح کردند: زمانی می توانیم در دو راهی های زندگی تصمیم درست بگیریم و انتخاب صحیح داشته باشیم که از شناخت، علم و آگاهی کامل برخوردار بوده و دارای بینش و جهان بینی صحیح باشیم.

محسن مؤمنی در ادامه ابراز داشتند: در جامعه کنونی به طور کلی دو جهان بینی و ایدئولوژی وجود دارد یکی مادی و دیگری الهی. در جهان بینی مادی پایه نهادهای اجتماعی که از مهمترین این نهادها خانواده می باشد سست و در معرض فروپاشی است چرا که در میان چنین جوامعی عشق، صفا، صمیمیت، ازخود گذشتگی و .... جایگاهی نداشته و پایه ارتباط ها بر اساس اقتصاد، رفاه و منفعت طلبی است. ملاک انتخاب همسر مادی است. ملاک عشق به همسر مادی است. ملاک فرزند داری مادی است. ملاک دوستی ها مادیات و مسائل اقتصادی می باشد. هدف اصلی از زندگی راحت طلبی و لذت جویی است اما در جهان بینی الهی زندگی محدود دنیا سرآغاز یک زندگی جاودانه است که چگونگی آن را گزینش و انتخاب های انسان و عملکرد او در این دنیا رقم می زند.

دانش پژوه جامعه شناسی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به نقش خانواده در شکل گیری جها بینی و ایدئولوژی فرد یادآور شدند: مهمترین نهادی که در شکل گیری جهان بینی و ایدئولوژی فرد ایفای نقش می کند خانواده می باشد. چرا که اولین جایی که فرد در آن در فرایند اجتماعی شدن قرار گرفته، باورهایش شکی می گیرد و از آن تأثیر و الگو می پذیرد خانواده می باشد.

حجت الاسلام مؤمنی تصریح کردند: آرامش حقیقی در خانه ها و خانواده های مؤمن و متدین یافت می شود چرا که در خانواده ای که بر مبنای تئوری های اسلام بنا شده و ملاک انتخاب افراد دینی و الهی است زن و مرد همدیگر را می خواهند، به یکدیگر عشق می ورزند و یکدیگر را تحمل می کنند. زن بزرگترین جهاد خود را شوهرداری که از اسلام آموخته است می داند و مرد اخلاق نیکو را سیره پیغمبر خدا می داند. پدر و مادر فرزند را هدیه و امانتی الهی دانسته که گلی از گل های بهشت است و عاملی برای سعادت دنیا و آخرتشان. از سویی دیگر فرزند از اسلام « بالوالدین احسانا» ، « لا تقل لهُما اُف» و اینکه بهشت در گرو رضایت پدر و مادر است را آموخته است.

محقق ممتاز حوزه علمیه قم، حجت الاسلام مؤمنی متذکر شدند : هرچه آموزه های دین و معنویت در فضای خانه و خانواده پررنگ تر شود آرامش حقیقی که گمشده بشر امروز است بیشتر می گردد چرا که فرد ملاک انتخاب را می داند و در دو راهی های زندگی که هر روز با آن مواجه می شود بهترین راه را انتخاب می کند. راه نجات، سعادت و پیشرفت حقیقی انسان و جامعه امروز بازگشت به معنویت و عمل به نسخه ها و آموزه های دینی است که توسط اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ما رسیده است می باشد.

همچنین در این همایش با اشاره به عدم وابستگی مرکز فرهنگی مردمی مجمع ولایت مداران جوان به هر نوع گروه، حزب یا جریانی خاص در شهرستان کازرون، گزارشی تصویری از عملکرد چندساله این مجمع ارائه شده و از برخی فعالان فرهنگی شهرستان و اعضای نخبه فعال این مرکز فرهنگی تقدیر بعمل آمد. ضمناً مدعوین این همایش افطار را میهمان سفره با برکت امیرالمؤمنین علی (ع) بودند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
3
0
باعرض قبولی عبادات
سبک زندگی راانصافابه سخره نگیرد بذارید کارشناسان حوزوی امثال استادان حوزه تبیین کنن
تامساله ذبح نشه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
3
باسلام
خدا قوت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
0
3
احسنت ، شروع خوبیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
2
سلام علیکم......احسنت به حاج آقا مومنی ودوستان وهمراهانشون....خدابهشون نیرو وانرژی چند برابر دهدوروز به روز به پیشرفتشون بیفزاید که حقیقاتا این پیشرفت ها در راه اسلام وتربیت نیروهایی خدایی برای فردا قوت قلب ومایه ی افتخاری برای دوستان وهمراهان ایشان و این راه الهی است ومطمئناخاری درچشم ومایع عذاب بدخواهان ودشمنان ایشان ورهروان راه ولایت است....
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
عرض سلام و خدا قوت
اینو تازه دیدم
اجرکم عندالله
اما نمیدونم چرا وقتی یه حرکت نو انجام میشه؛ برخی اون قدر چشم ندارن بینن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳