پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۵۶۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
فوتبال با گل زیبا میشود وگلزنان همواره در یادها ماندگار میشوند. فوتبال کازرون در طول تاریخ خود گلزنان بزرگی را به خود دیده که با زدن گلهای زیاد وزیبا تماشاگران را بوجدمیاوردند.

فوتبال با گل زیبا میشود وگلزنان همواره در یادها ماندگار میشوند. فوتبال کازرون در طول تاریخ خود گلزنان بزرگی را به خود دیده که با زدن گلهای زیاد وزیبا تماشاگران را بوجدمیاوردند.

 

1-خداکرم دژکام : از بزرگان فوتبال کازرون که بهمراه آقا مشااله سالهای سال در فوتبال کازرون درخشیده وبرگهای زرین بیشماری بر افتخارات ورزش کازرون افزدوند. خداکرم چپ پا تکنیکی متخصص در ضربات کات و گلزنی از زاویه های بسته؛ خداکرم دژکام از بزرگان اخلاق والگوی بسیاری از ورزشکاران کازرون بوده وهست .کاپیتان بزرگ فوتبال کازرون وتیم تاج (پاس) هنوز پابه پای جوانان در میدان حاضرشده وعلیرغم سن بالا میدرخشد.

 

2- عبدالحمید متوسل: از بزرگان ورزش کازرون متخصص در رشته های بسکتبال و والیبال آقای گل فارس در سال 1346 (جهرم-16 گل) -کاپیتان تیمهای منتخب کازرون و تیم های شاهین ونیرو مربی تیم منتخب جوانان کازرون - مربی منتخب بسکتبال کازرون از داوران مطرح در لیگ های کشور، معلم اخلاق که شاگردان فراوانی را در رشته های مختلف به ورزش کازرون تحویل داده است.

 

3-غلامرضا خرمک: مهاجم بلند بالا فوتبال کازرون متخصص و استاد ضربات کات گلزن بزرگ تیم منتخب کازرون و تیم تاج زننده زیباترین گلها در فوتبال کازرون بود ایشان سالها در کسوت مربیگری نیز بزرگان زیادی را به جامعه ورزش کازرون تحویل داده است.

 

4- داریو ش بامداد: مهاجم سیه چهرده تیم منتخب کازرون در دهه 40 با حرکات اکروباتیک وقیچی برگردون های زیبا وبی نظیر در تمامی افتخارات فوتبال کازرون در دهه 40 سهم عمده ایی داشته وبازیهای زیبای او خیلی ها را به سمت فوتبال کشاند. داریوش بامداد از بزرگان و اسطوره های تیم نیرو میباشد.

 

5-غلامرضا ملکی زاده: شاه غلام مهاجم سرزن وبلند بالای فوتبال کازرون با ادب ومتانت خود و همچنین زدن گلهای زیبا و تعصب فراوان هیچگاه از خاطره کازرونیهای فوتبال دوست فراموش نمیشود . شاه غلام سالها در تیمهای منتخب ؛پرسپولیس؛انقلاب وهما گلزنی کرده است.

 

6-کریم رنجبر: کریم رنجبر فوتبال خودرا از تیم نوربخش آغاز کرد و با درخشش در این تیم به تیم رستاخیز(نیرو) پیوست وتا آخر عمر ورزشی خودبه این تیم وفادار ماند. کریم بازیکنی بود با قابلیت فنی بالا ودر همه پستهای درخشان ظاهر میشد. فرارهای تندوتیز تکنیک عالی قدرت سرزنی وشم بالای گلزنی از کریم مهاجم کم نظیر ساخت بود.کریم بیش از یک دهه در خط حمله تیم منتخب کازرون درخشید وبا مقام قهرمانی فارس (1358) مقام نایب قهرمانی (1364) مقام سوم(1359)قهرمانی آموزشگاههای فارس(1355) به فوتبال کازرون خدمات فراوانی کرد.

 

7- قاسم ریحانی: از دست پروردههای عباس کشتکار در تیم کارگر بود ودر سال 1359 با 16 سال سن برای اولین بار به تیم منتخب توسط ماشااله دژکام دعوت شد . فاسم ریحانی مهاجمی زیرک وگلزنی بزرگ بود که بارها به مقام آقای گلی باشگاههای کازرون دست یافت. مقام سوم فارس(1359) نایب قهرمانی لیگ فارس (1364) وچندین قهرمانی آموزشگاههای فارس را در پرونده ورزشی خود بهمراه دارد. از قاسم گلهای فراوانی در خاطر طرفداران فوتبال به یادگار مانده است.

 

8- ایرج خوشبخت: با تیم ببر فوتبال خودرا ٱغاز کرد و با زدن گلهای فراوان سالها به تیم خود خدمات فراوانی کرد.ایرج در دهه 60 یکی از مهاجمان تیم منتخب کازرون بودقدرت سرزنی و تعصب و ماندگاری طولانی در فوتبال کازرون از دیگر خصوصیات ایرج عزیز بود.

 

9- حبیب جمالی: در اوایل دهه 60 تیم جوان طالقانی که بازحمات مرد زحمتکشی همچون منصور فروزانپور در فوتبال کازرون ظهور کرده بوددر پیشانی خطحمله خود بازیکنی را به فوتبال کازرون معرفی کرد که با قد بلند و سرعت بالا همه نظرها را بخود جلب میکرد حبیب جمالی در واقع آچار فرانسه مربیان بودکه در همه پست ها قابلیت فنی داشت حتی در پست دروازه بانی  حبیب جمالی در دهه 60 همواره از بایکنان تیم منتخب کازرون بود ودر سال 1364 نیز به مقام نایب قهرمانی فارس دست پیداکرد.

 

10- اردشیر چوبدار: از یک خانواده ورزشی بود که از تیم جوانان رستاخیر (نیرو) فوتبال خودرا آغاز کرد و علیرغم سن کم همواره از بازیکنان اصلی تیم منتخب کازرون بود . سرعت تکنیک و شم گلزنی بالا از خصوصیات فنی ایشان بود. اردشیر چوبداربارها با گلزنی های خود در کسب افتخارات فوتبال کازرون و تیم انقلاب سهم بسزایی داشت.

 

11- ذالفقار نظام آزادی: برای جوانان قدیم نام نظام آزادی نامی بسیار آشنا بوده که همواره با گل وگلزنی همواره بوده وخواهد بود. ذالفقار نظام آزادی بازیکن بزرگ آبادانی از اولین بازیکنانی بودکه به همواره شهید ناصرشاملی به تیم صنعت ونفت آبادان پیوستند نظام آزادی با تیم صنعت گلهای فراوانی زد ودر سال 1354 با زدن 11 گل بعد از ناصرنورایی به مقام دومین گلزن جام تخت جمشید دست یافت. نظام آزادی بارها با گل زدن به تیم تاج وپرسپولیس نام خودرا پرآوازه تر ازقبل کرده بود. بعداز جنگ تحمیلی ایشان بهمراه خانواده به کازرون که شهرآبا واجدادیشان میباشد مهاجرت کرده وسالها با تیم مهاجرین در فوتبال کازرون منشا خیر بود .

 

12- عبداله ابراهیمی:  متولد 1345 کازرون فوتبال خودرا از سن 14 سالگی با تیم پیکان آغاز کرد ودر همان روزهای نخست نوید یک بازیکن شش دانگ را به فوتبال کازرون داد .عبداله بارها با گلهای خود به تیم پیکان کمک شایانی کرد. ایشان مدتی با تیمهای فجر- شاهین- شهید باستان وهما به گلزنیهای خود ادامه داد. ودر سال 1390 با تیم پیشکسوتان استقلال نیز به مقام آقای گل پیشکسوتان کازرون دست یافت.

 

13- اصغر سرشناس: متولد 1346 کازرون در یک روز گرم تابستان 1364 وقتی بازی دوتیم استقلال کنارتخته با ابومسلم گره خورد مربیان ابومسلم پسر بچه ایی جوان ولاغر اندام را به زمین آوردند تا با یک گل زیبا با ضربه سر بازی را به مساوی بکشاند . اصغر سرشناس که یکی از گازنان بزرگ فوتبال کازرون بود بعداز ابومسلم به استقلال پیوست وتا سال 1388 به فعالیت خود ادامه داد واز این نظر نیز یکی از استثنات فوتبال کازرون از لحاظ ماندگاری وتداوم بوده است. ایشان همواره بازدن گلهای زیبا واز راه دور در فوتبال کازرون شهره بوده است.

 

14- غلامحسین ابراهیم پور: متولد 1339 کازرون با تیم شهباز در اواسط دهه 50 کار خودرا آغاز کرد وبا تغییر نام این تیم به تاج وسپس استقلال از گلزنان بزرگ فوتبال کازرون بود سرعت تکنیک وقدرت فراوان در زدن ضربات سهمگین از خصوصیات ایشان بود.از خصوصیات فنی دیگر ایشان قدرت دریبلینگ در حرکت بود.غلامحسین با تیم منتخب کازرون به مقام نایب قهرمانی فارس نیز دست یافته است.

 

15- فریبرز موسوی: متولد 1350 کازرون با تیم پرقدرت انقلاب فوتبال خودرا آغازکرد وخیلی زود جای ثابتی را درمیان بزرگانی همچون کریم رنجبر- اردشیر چوبدار وغلامرضا اخلاقی برای خود باز کرد. فریبرز با درخشش در لیگ استان بهمراه تیم انقلاب ومنتخب کازرون به تیم استقلال نیز دعوت شد که این مهم تحقق نه یافت.

 

16-حسنعلی احمدی: متولد 1346 کازرون خانواده ورزشی احمدی در دهه 60 یک پدیده دیگری را به فوتبال کازرون معرفی کرد که با گلزنیهای خود هم به تیم ببر وهم به تیم منتخب جوانان -آموزشگاهها  وبزرگسالان کازرون کمک شایانی کرد.سرعت؛تکنیک؛ وشم گلزنی از خصیوصیات مهم ایشان بود.

 

17-محمد حسین دهقانی: جنگ با عث شد تا مهاجرینی از خوزستان به کازرون مهاجرت کنند وبه فوتبال کازرون خدمات فراوانی برسانند. محمد حسین یکی از این مهاجرین بود که با درخشش در ورزش مدارس وسپس در تیم مهاجر به تیم منتخب کازرون دعوت شود وبا این تیم به مقام نایب قهرمانی فارس دست پیدا کند. فرارهای سریع ؛تکنیک ناب وشم گلزنی از خصوصیات این بازیکن خوش اخلاق آبادانی بود. گلهای زیبای او فراموش نشدنی است در ذهن فوتبالدوستان کازرونی

 

18-مهدی مصلایی: یکی دیگر از بازیکنان بزرگ وتحصیل کرده فوتبال کازرون که هیچگاه به حق خود نرسید مهدی مصلایی میباشد .گلزن بزرگ تیم پاس ومنتخب کازرون که با این تیم به مقام قهرمانی فارس نیز رسیده بود در اوج آمادگی بعلت مصدومیت وشکستگی پا از فوتبال دور شد. مهدی در یکی از بازیهای باشگاهی خود موفق به زدن 11 گل در یک دیدار شد که در نوع خود کم نظیرست.

 

19- سید سعید حسینی : خانواده حسینی هم یکی دیگر از خانواده ورزشی کازرون بوده که بعد از درخشش سید قاسم وسید کاظم حسینی در دهه 70 گلزنی بزرگ به فوتبال کازرون معرفی کرد که سالها با عنوان آقای گلی چه در شهرستان وچه در استان درخشان ظاهرشد.

 

20- مصطفی مصطفایی: متولد 1360 کازرون فوتبال خودرا با تیم نصر آغاز کرد وسپس در تیمهای هما؛صنایع الکترونیک؛بازی کرد ودر سال 1378 در زمان سرمربیگری غلام پیروانی به تیم ملی جوانان ایران نیز دعوت شد. مصطفایی در لیگ فارس موفق به کسب مقام آقای گلی نیز دست پیداکرده بود.

در تاریخ فوتبال کازرون مهاجمین بزرگی بودند که بارها با درخشش خود دل هواداران را شاد کردند وموفق به کسب مقام آقای گلی شدند . در این مقاله به گلزنان فوتبال کازرون پرداختم که بیشترین تعداد گل ومقام آقای گلی را داشتند یا با تیمهای منتخب به افتخاراتی دست پیداکرده بودند.


با تقدیر از مهاجمین و آقای گل هایی همچون علی بیسجه- خورشید احمدی- کاظم مظلومیان-سعید چوبدار


نویسنده: محمدرضا پولادی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
فرهاد روشنایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
0
2
محمدعزیز برو دیگه ننویس چرا وقت خودرا تلف عده ایی ناسپاس میکنی ؟ چرا برای کسانی قلم میزنی که نه قدردان تو بودند ونه درک کار بزرگت را داشتند.
محمد از سخنانت در گرامی داشت روز خبرنگار لذت بردیم ودرست فرمودید که باید فرهنگ این مردم را اول درست کرد.
برو تا قدر تورا بدانند .
محمد کیامرزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
0
باسلام
آقای پولادی شما یک خبرنگارهستیدوخبرنگاربایستی به تمام شهرستان اشراف داشته باشدنه فقط شهر آنهایی که ذکرکرده ایی به واقع ازگلزنان بنام وشخصیتهای بزرگ شهربوده اند که ما به احترامشان کلاهمان راازسربرمی داریم ولی خوب نبودازبازیکنی بنام رجب اردشیری که وقتی پا به توپ میشد یا نتیجه اش گل بودیا پاس گل ویا ازجابریزدانپناه که بواقع یک عبداله ابراهیمی دوم است ویا ازصمد بهروزی آقای گل چنددوره مسابقات دسته دوم واول کازرون و یاالبرزبذرافشان که وقتی کورس میبست فقطبایستی اورا باسنگ نگه داشت ویا ... یاد میکردیدالبته به شما خرده نمیگیرم ولی به شما توصیه میکنم اطلاعاتتان را درسطح شهرستان وکما بیشترگسترده کنید
رضا بازيار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
0
0
سلام ببخشيد مثل اينكه اف14تراكنورسازي تبريز محمد ابراهيمي كه براي تيم ملي هم بازي كرده فراموش شده او هم يك كازروني است لطفافراموش نشه
حسن خواجه ای
|
Netherlands
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
0
من در سال های 1349 تا 1352 در کازرون بودم و شاهد فوتبالیستهای خوبی بودم ولی متاسفانه هیچ یادی از عباس مهمان نواز برده نشده است.به نظر من عباس اگر در آن سال ها در تهران بود حتما در تیم خای طراز اول می توانست بازی کند.
هندباليست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
0
سلام به شما
يک نفر هندبالى هميشه در ورزش کازرون از قلم افتاده
احمد رضا محمودى از داوران کازرونى و بين المللى هندبال کشور که بواسطه شغلش ساکن بوشهر است و اخيرا به بازيهاى المپيک ساحلى اسيا نيز دعوت شد.
او هميشه از کازرون با افتخار نام ميبرد
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
0
0
باسلام خدمت آقای پولادی لطفایادی از فوتبالیستهای در حال حاضر کازرون هم شود
یک کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
0
با سلام و احترام برای تمامی ورزشکاران و پیشکسوتان عزیز شهرستان جناب آقای پولادی عزیز بسیار متعجبم از اطلاعات جنابعالی لطفا نام گلزنان بزرگ کازرون را اصلاح و به روز رسانی کنید مثلا شما بیزن محمدی که یکی از بهترین گلزنان و اثر بخشترین بازیکنان این شهر و چندین دوره عضو منتخب کازرون در رده های مختلف سنی که با گلهای بسیار زیبا باعث فرار از شکست یا پیروزی شهرستان در سطوح مختلف و همچنین تیم سرباز در رده باشگاهی بوده است قید نکرده اید لطفا جهت افزایش اعتبار سایت جالبتان مطالبتان مستند و اطلاعتتان گسترده تر نمایید با آرزوی اعمال نظرات منتقدانتان
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
نظر شما به اطلاع نویسنده محترم این مطلب رسانیده شد.
شادباشید
علی بحرانی - مدیر کازرون نما
محمدرضا پولادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
0
با تشکر وسپاس از همه دوستان که بذل توجه به مطلب گلزنان بزرگ تاریخ فوتبال کازرون کردند.
ذکر چند نکته را حائز اهمیت میدانم.
این مطلب در سال 1392 وبا عنوان اصلی 20 گلزن بزرگ تاریخ فوتبال کازرون در وبلاگ کازرون اسپرت وایضا هفته نامه طلوع بچاپ رسید ودر سایت کازرون نام با تغییر تیتر از سوی سایت به گلزنان بزرگ تغییر یافت.
این گلزنان نه بر اثر سو نیت حقیر بوده بلکه با مشورت با بزرگانی همچون ماشااله دژکام- عباس راسخ – حسن شکرریز-مصطفی توان –کریم پیروی –عباس کشتکار وهمچنین مشاهدات وشناخت بنده حقیر صورت گرفته است.
دوستی بنام کیامرزی بنده را متهم به نداشتن اطلاعات کافی کردند در پاسخ این دوست عزیز این چنین قلم را به رشته تحریر در میاورم که :ملاک بنده از بعد فنی پوشیدن پیراهن تیم منتخب 2- بازی در باشگاههای کازرون مابین سالهای 1340الی 1380 3-مداومت در امر گلزنی بوده است
وگرنه گلزنان بزرگ دیگری هم بودند بمانند علی بسیجه –وبهمن خوشبخت- بهروزاحمدی- غلامرضا خرمک- کاظم مظلومیان –-حامدکریمی وچندین گلزن دیگر...
دوستی دیگر نام دوست وهمبازی عزیزم در تیم سربازبیژن محمدی را آورده که در جواب این دوست عزیز لازم بذکر میبینم که :
بیزن محمدی معروف به عوض هافبک دفاعی پرصلابت وپرقدرت تیمهای سرباز وانقلاب از خوبان فوتبال کازرون در خط هافبک بوده ودر سال 1364 توسط عباس راسخ به تیم منتخب کازرون جهت قهرمانی استان در شهرستان آباده دعوت شد وبا اینکه نتایج منتخب کازرون خوب نبود ولی بیژن از خوبان کازرون بود .
دوست دیگری بنام حسن خواجه ایی که خود از بهترینهای تاج وپاس کازرون نام عباس مهمانواز عزیز را عنوان کرده است که بدرستی عباس از بهترینهای فوتبال کازرون وفارس بوده وخواهد بود.
دوستان عزیز اگر کمی سعت صدر چاشنی کارمان باشد بهتر نیست بیست گلزن برتر نام اصلی مطلب بود شاید اگر 40 گلزن برتر نام وعنوان مطلب از دوستان دیگر هم نام برده میشدهمانطوریکه مطلب سی وسه سنگر بان را نوشتم.
خادم ورزش کازرون –محمدرضا پولادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
0
سعه صدر استان.پاراگراف آخر دقت بفرمایید!
هادی
|
-
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
0
0
سلام ودرود من تشکر میکنم از شما وهمه دوستان اسم گلزنان برتر رو اوردید ولی از بازیکنان ی ک شهید شدند و از اسطوره ها بودند نامی ندیدم ب نظر من هم کمی کم لطفی شده از شهید حسن اعتمادی که در چهار رشته هندبال و فوتبال و والیبال و بسکتبال اسطوره بوده چیزی نشنیدم شاید سن شما نمیرسه ولی وقتی از گذشتگان فوتبال نام میبرید باید از همه یاد بشه با تشکر
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
0
0
سلام ودرود من تشکر میکنم از شما وهمه دوستان اسم گلزنان برتر رو اوردید ولی از بازیکنان ی ک شهید شدند و از اسطوره ها بودند نامی ندیدم ب نظر من هم کمی کم لطفی شده از شهید حسن اعتمادی که در چهار رشته هندبال و فوتبال و والیبال و بسکتبال اسطوره بوده چیزی نشنیدم شاید سن شما نمیرسه ولی وقتی از گذشتگان فوتبال نام میبرید باید از همه یاد بشه با تشکر در ضمن فراموش نکنیم تنها ورزشگاه وسالن سر پوشیده کازرون به نام شهید حسن اعتمادی هست که مشخص میشه چرا به نام این شهید هست چون اسطوره بوده ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳