پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۵۵۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۳
نقاشیخط‌های علی تن با موضوع آیه شریفه "بسم‌الله الرحمن الرحیم" با حضور مدیران دفتر امور تجسمی معاونت هنری وزارت ارشاد در گالری "ترانه باران" روی دیوار رفت. به گزارش کازرون نما به نقل از مهر، مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار نقاشیخط و خوشنویسی علی تن هنرمند خوشنویس و مدیر امور نگارخانه‌های ارشاد شب گذشته یکشنبه 30 تیرماه در گالری ترانه باران روی دیوار رفت.

نقاشیخط‌های علی تن با موضوع آیه شریفه "بسم‌الله الرحمن الرحیم" با حضور مدیران دفتر امور تجسمی معاونت هنری وزارت ارشاد در گالری "ترانه باران" روی دیوار رفت.

به گزارش کازرون نما به نقل از مهر، مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار نقاشیخط و خوشنویسی علی تن هنرمند خوشنویس و مدیر امور نگارخانه‌های ارشاد شب گذشته یکشنبه 30 تیرماه در گالری ترانه باران روی دیوار رفت.

بیست‌ و ششمین نمایشگاه انفرادی علی تن به نمایش آثار نقاشیخط وی اختصاص دارد که در چهار بخش به نمایش درآمده است. قلم و ماژیک، ترکیب مواد, اکلین و قلم نی.

علی تن در مورد این نمایشگاه توضیح داد: در این نمایشگاه 37 اثر را که از جدیدترین آثارم است، به نمایش گذاشته‌ام که در این آثار بیشترین توجه‌ام به آیات قرآنی و به خصوص آیه شریفه "بسم‌الله الرحمن الرحیم" است.

وی در مورد اینکه در این نمایشگاه از چه شیوه‌ای استفاده کرده است، گفت: بیشتر کارها به خصوص آثاری که با ماژیک و قلم نگاشته‌ام خطی ابداعی است که بر روی بسم‌الله کار شده و این روش را چند وقتی است که دنبال می‌کنم و آثار را در زمانی کم و با دقت زیاد بر روی خطوط و جهت حرکت حروف به نگارش درمی‌آورم.

از جمله بازدیدکنندگان روز افتتاحیه نمایشگاه نقاشیخط‌های علی تن می‌توان به علی اصغر امیرنیا مدیر دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، نصرالله افجه‌ای، مجتبی ملک‌زاده و هوشنگ آقامیری اشاره کرد که با مراجعه به گالری ترانه باران آثار این هنرمند را از نزدیک دیدند.

علي تن يكي از هنرمندان حوزه نقاشيخط است. وي در سال 1350 در كازرون متولد شد و فارغ‌التحصيل رشته نقاشي از دانشگاه تهران و كارشناسي ارشد از دانشگاه تربيت مدرس و دانش‌آموخته انجمن خوشنويسان ايران است.

داوري در جشنواره‌ها و مسابقه‌هاي مختلف ملي و بين‌المللي در ايران، برگزاري 26 نمايشگاه انفرادي و شركت در بيش از 120 نمايشگاه گروهي داخل و خارج نيز از جمله فعاليت‌هاي وي محسوب مي‌شود.

تن مسئوليت امور نگارخانه‌هاي تهران، تدریس در دانشگاه‌هاي صنايع دستي، علامه طباطبايي و انجمن خوشنويسان ايران و رياست اداره ارشاد تهران را در كارنامه فعاليت‌هاي خود دارد.

اين نمايشگاه از 31 تیرماه، ساعت 17 گشايش یافت و به مدت دو هفته بر روی دیوار گالری ترانه باران خواهد بود. علاقه‌مندان برای بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند به نشاني خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی‌منش، نبش کوچه لادن، پلاک 27 مراجعه کنند


برچسب ها: علی تن
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
بازیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
1
0
خداوند حفظش کنه . واقعا هنرمند لایق

ومتعهدی یه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
0
0
این نمایشگاه در استان فارس هست؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
0
0
زنده باد علی تن وهرچی محله بالای یه
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
0
0
واقعا مایه افتخار است
بازیار ملابرت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
0
0
واقعا خیلی جالب بود خدا قوت علی آقا
بازیار ج ملابرات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
0
0
واقعا مایه افتخار کازرونه ومسجد ملابرات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲