پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
حجت‌الاسلام امین رصاف:
معاون امور حوزه‌های علمیه و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس گفت: با احداث چند حوزه علمیه و ایجاد رشته‌های جدید، شیراز این قابلیت را دارد که به قطب تفسیر قرآن در کشور بدل شود.

حجت‌الاسلام امین رصاف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برای آن که شیراز به قطب تفسیر قرآن بدل شود باید رشته تخصصی تفسیر در حوزه‌های علمیه تحت اشراف آیت‌الله ایمانی راه‌اندازی شود.

وی افزود: با عنایات  آیت‌الله مکارم شیرازی حوزه بسیار خوبی به‌نام حوزه مولی‌الموحدین در حال آماده شدن است که تحت اشراف آیت‌الله ایمانی خواهد بود.

مسئول مدرسه‌ علمیه‌ مصلی ادامه داد: برای ایجاد تحول در علوم انسانی در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری راهبردهایی را در نظر گرفته‌ایم.

رصاف اضافه کرد: مقدمه این تحول آن است که افرادی در حد اجتهاد در پنج سال آینده آماده شوند که بتوانند نیازهای دولت اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، قضایی و... استخراج کرده و زندگی منطبق بر فقه اسلامی در این ابعاد را تحقق بخشند.

این مسئول از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی چند رشته تخصصی در سال آتی خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی رشته تخصصی فقه و اصول باید ابتدا اساتیدی با توانمندی علمی بالاتر را پرورش دهیم.

مدیر حوزه علمیه نخبگان شیراز تصریح کرد: با این مقدمات باید افرادی محصل این رشته‌های جدید شوند که دارای استعداد ویژه بوده و آگاهی‌های به روزی باشند.

پرورش استاد با بورسیه کردن طلبه‌های مستعد

رصاف اضافه کرد: ایجاد رشته فلسفه و عرفان نیز در دستور کار است که برای دستیابی به این مهم باید جمعی از افراد خوش استعداد استان فارس را در خود قم بورسیه کنیم تا در مدت چهار تا پنج سال به شیراز بازگردند و این رشته را تدریس کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس ابراز داشت: رشته‌های کلام، تاریخ و تبلیغ نیز سه رشته هستند که موسسه آموزش عالی امام خمینی (ع) آن را بر عهده گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این حوزه‌ها و رشته‌های جدید و قدیم منظومه‌ای بوده که در آن تمام نیازهای فارس از نظر علمی و اعتقادی لحاظ شده است.

رصاف تصریح کرد: برای نیازهای تبلیغی و پرورش مبلغ مجموعه سفیران هدایت در حال فعالیت است و مرکز تربیت مدرس و موسسه آموزش  عالی امام خمینی نیازهای تخصصی و کمبود استاد را با پرورش نیروهای توانمند بر طرف می‌کنند.

معاون امور حوزه‌های علمیه و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس اذعان داشت: حوزه درخت خوش ثمر اما دیر ثمر است و در حال حاضر گستردگی استان فارس فزونی نیازهای آن را نیز رقم زده که حوزه‌های علمیه خواهران و برادران تحت اشراف آیت‌الله ایمانی بر رفع این نیازها همت گمارده‌اند.

به گزارش فارس، امسال 450 طلبه در حوزه‌های تحت اشراف آیت‌الله ایمانی مشغول به تحصیل هستند و برای سال آینده حدود 180 طلبه به جمعیت فراگیران شش حوزه علمیه تحت اشراف آیت‌الله ایمانی اضافه می‌شود.

برچسب ها: امین رصاف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲