پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۵۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
در حالی «جاده شهر باستانی بیشاپور باز هم آسفالت شد» را در سر خط اخبار خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ‌گروه میراث‌فرهنگی قرار داد که سازمان میراث‌فرهنگی در قالب جوابیه اقدام به درج توضیحات بیشتری نسبت به تهدیدات این جاده ارائه کرد. در این جوابیه آمده است، جاده کازرون ـ قائمیه شهر تاریخی بیشاپور، شهر تنگ‌چوگان، غار شاپور و قلعه دختر را تهدید می‌کند.

به گزارش کازرون‌نما به نقل از خبرگزاری میراث‌فرهنگی؛ چندی پیش در حالی شهر باستانی بیشاپور توسط اداره راه و ترابری دوباره آسفالت شد که سازمان میراث‌فرهنگی در این باره توضیحات بیشتری ارائه داد.

در این جوابیه آمده است:

نظر به انتشار مطالب مورخ 21/3/92 با عنوان «جاده شهر باستانی بیشاپور باز هم آسفالت شد» در آن خبرگزاری، خواهشمند است جوابیه اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس طبق قانون مطبوعات در آن رسانه منتشر شود.

عبور جاده کازرون ـ‌قائمیه روی عرصه شهر تاریخی بیشاپور و جدا سازی فضای معماری این شهر تاریخی در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی از اقدامات نامیمونی بوده که معضلات آن برای این شهر تاریخی همواره در دهه‌های گذشته اداره کل میراث‌فرهنگی استان فارس و پایگاه پژوهشی شهر بیشاپور را به خود مشغول داشته است.

این جاده که بدون توجه به اصول و ضوابط میراث‌فرهنگی در آن دوران احداث شده است مشکلات متعددی را در پی داشته که صدمات ناشی از آن در طول این سالیان گریبانگیر شهر تاریخی بیشاپور، نقوش برجسته تنگ‌چوگان، غار شاپور و قلعه دختر شده است و از ضریب امنیتی این شهر کاسته است.

در ادامه سلسله جلسات مربوط به این جاده، طی جلسه‌ای در سال 83 با حضور مدیران وقت میراث‌فرهنگی و گردشگری و راه‌ و ترابری استان و معاون استاندار، پیشنهاد تعریف جاده جدید مطرح شد که به ‌دلیل هزینه‌های مالی از سوی اداره راه و ترابری مورد تأیید قرار نگرفت که به ناگزیر موضوع جمع‌آوری آسفالت فعلی و سنگ‌فرش مسیر گذر جاده از شهر که حدود 800 متر است در دستور کار اداره کل راه ترابری استان قرار گرفت اما متأسفانه با گذشت این مدت زمان اقدامی انجام نگرفته است.

هم اکنون نیز اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس با توجه به ضوابط و قوانین مربوطه بر مواضع قبلی پافشاری کرده و همچنان اجازه هیچ گونه عملیات راه‌سازی را صادر نمی‌کند. و با توجه به بازدید میدانی صورت گرفته در حال برآورد هزینه سنگ‌فرش این جاده بوده تا با تامین اعتبار لازم توسط سازمان‌های مربوطه، این اقدام در اسرع وقت صورت پذیرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
0
1
حدا قل پليس راه مي تواند اجازه عبور خودرئ هاي سنگين از اين جاده را ندهد
محمد جعفر کازرونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
0
3
آم محض خدا این جاده مزخرف نزدیک بیشاپور آسفالت یا سنگ فرشش کنین تا قضیش تمام بش بره . مگر مردم و ماشین های مردم چه گناهی کردن که باید این همه خسارت بدن بخاطر این 2یا 3 کیلومتر جاده کنار شهر بیشاپور . یه صد هزار توی دست انداز خلاف قانون و غیر اصولی تو این جاده از سید حسین تا دریس برای مردم درست کردن الحمدله مسئولای کازرون مخصوصاً میراث فرهنگی و فرمانداری و اداره راه و ترابری چن سال است که از ساختن این دست اندازها می گذرد فقط وعده دادن که این دست اندازها برمی داریم وا فقط وعده رو وعده می دن به مردم . آقای فرماندار آقای مسئول میراث فرهنگی این وعده وعیدا تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! خدا رو شکر که ریل قطار نمی خواهد از این شهری عبور کند وگرنه پناه برخدا معلوم نبود تا چند قرن چند تا مسئول تو فرمانداری و ادارات باید عوض بشو تا یه کار برای این شهر و مردم این شهر بکردند . آقای فرماندار !!!؟؟؟؟؟ آقای رئیس میراث فرهنگی ؟؟؟؟!!! به داد چاله و گودال های جاده مسخره بیشاپور برسید . مردم کازرون چه گناهی کردن که شماها تو این شهری مسئولیت گرفتید به دست و همجور هی شعار رو شعار . به عمل کار براید به سخنرانی نیست .
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
0
3
درسن جاده بیشابور وتنگ چوگان خیلی

مسخرن ولی ا او مسخره تر خاکریزی

ین که تو عمویی زدن . شهر بی صاحاب

همی ین . هرکی هرکاری بخواد میکنه .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶