پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۴۴۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون گفت: عبور جاده، از ثبت مجموعه ملی بیشاپور در فهرست آثار جهانی یونسکو مانع شده و این مجموعه فاخر ملی را همچنان در بلاتکلیفی ثبتی قرار داده است.

محمدرضا معینی در گفت‌وگو با هاشمي کشکولي خبرنگار کازرون‌نما، اظهار داشت: شهر بیشاپور با وسعتی نزدیک به 200 هکتار یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین مجموعه‌های طبیعی تاریخی متعلق به دوره ساسانی محسوب می‌شود که به شماره 24 در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود: این شهر یکی از منحصربه‌فردترین شهرهای ایران باستان و دارای سند مکتوب شهرسازی بوده که به دستور شاهپور اول ساسانی به شکرانه پیروزی بر امپراطوران رومی توسط اپسای دبیر معمار شهرساز ساخته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون عبور جاده کازرون – قائمیه بر روی عرصه شهر تاریخی بیشاپور و جداسازی فضای معماری این شهر باستانی را از جمله معضلات پیش روی اداره کل میراث فرهنگی این استان و پایگاه پژوهشی بیشاپور در دهه‌های گذشته عنوان کرد.

معینی در ادامه به توافق‌نامه منعقده میان مدیر وقت سازمان میراث فرهنگی گردشگری استان فارس، مدیر پایگاه پژوهشکده بیشاپور، مدیرکل وقت اداره راه و ترابری و معاون وقت استانداری فارس در سال 83 اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس این توافقنامه اداره راه متعهد شده که راه میانی عبور از بیشاپور را سنگ‌فرش کند اما با گذشت 9 سال از آن هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده است.

این مسئول از مسئولان استان فارس و شهرستان کازرون درخواست کرد با دوراندیشی و تدبیر مسیر کازرون به قائمیه که بخشی از آن از وسعت شهر بیشاپور عبور می‌کند، چاره‌اندیشی کرده و راهی میان‌بر برای آن در نظر گرفته شود.

وی اذعان داشت: شهر بیشاپور، تنگ چوگان و مجسمه عظیم شاپور از جمله آثار شاخصی در شهرستان کازرون هستند که با ثبت آن در فهرست آثار جهانی می‌توان گردشگران بسیاری را جذب کرد و اشتغال‌زایی را رقم زد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
سکه و فیکه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
2
1
جان مردم واجب تره و این هم جاده ای نبوده که امروز و فردا عبور کرده باشه این جاده سالها است که وجود دارد بارک الله کسی رو رنگین نکرده اگه دلتون میسوزه مشکل مردم واجب تر از همه چیز است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
ميشه هم جاده داشت هم بي شاهپور ختما كه نبايد از اين جاده عبور كرد جاده كازرون دوراهي رادار وفائميه هم هست
جوكار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
0
4
متاسفانه نه مسئولين شهر و نه استان اهتمام حدي به ثبت اين اثردر فهرست ميزاث جهاني ندارند آنها انتخابات و انتخاب شدن و جمع اوري ارا برايشان مهمتر است ختي اگر به قيمت نابودي بيشاهپور و پريشان باشد
محمد حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
3
0
می خوام که تا صد هزار سال شهر بیشاپور ثبت نشه . حال آقای معینی دلش سی شهر بیشاپور و آثارش سوخته ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! شهر بیشاپور خو شده چراگاه گاو و گوسفند و سایر حیوانات . حای آقای معینی دلش سی آثار تاریخی بیشاپور سوخته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! آقای معینی این همه چاخان اخودت در نکن . یکی از کسانی که هیچ وقت دلش سی این شهر تاریخی و آثارش نسوخته هم جنابعالی هستی . بعدش هم آقای محترم جاده یعنی جان مردم ، یعنی آسایش برای مردم . برای چه شماها کاری به کار آسایش مردم ندارید ؟؟؟؟؟؟؟ تمام ماشین ها تا می خواهند از این جاده عبور کنن از بس چاله و گودال داره نمی دانند چه بکنن . دست بردارید این شهر بیشاپور بهانه تعلل خودتان قرار ندنید .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
فكر كنم شما از اون قماشي كه گرز بهرام را مي دزدند و پريشان را به آتش مي كشند و شعورت به اينكه آثار باستاني چيست و چه ارزشي براي مملكت دارد نمي رسد بيچاره برو ببين كشور هاي ديگر از آثاري به مراتب كم اهميت تر چه درآمدهاي كه بدست نمي اورند و معضل بيكاري را هم با اين اثار به حداقل رسانده اند
استاد باستانشناسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
0
3
هیچ شکی نیست که جان مردم مهم تراست ولی مگر ثبت بیشاپور یا تغییر جاده به جان مردم آسیبی می رسونه؟همین حالا هم وقتی در این جاده رفت وآمد داریم خیلی باریک و ناصافه. خوب میشه مسئولان (دلسوز!!!) شهرستان کمک کنند تا جاده منتقل شود. یادمون باشه بیشاپور شناسنامه بخش مهمی از تاریخ ایران هست پس بی غرضانه به این موضوع نگاه کنیم و از ثبت آن در فهرست آثار جهانی حمایت قاطع کنیم.
فرهنگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
0
3
اگه راست میگی جلو حفاریهای غیر مجاز مخصوصا در منطقه کمارج توسط افرادی که برای همه شناخته شده اند را بگیر ........
چراغعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
0
0
اغوی ... ک جون خودت حر فوی الک ولکی نزن
پاسخ ها
چراغعلی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
ببخشید از روی شیطنت و نادونی بود معذرت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
1
2
سنگ فرش دیگه نمی خواد اگه هم سنگ فرشش کنن که مثل همین الانش که جاده پر از چاله چوله است می شه که چه فرقی می کنه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۱۷
اذان مغرب
۲۰:۰۱:۲۵