پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۵
ققنوس شعر انقلاب - 3
جوانمرگي نيست! در اوج تحقق آرمان‎‎‎ها مشتي شدن درشت در ميان ميليون‎‎ها مشت و پيش از آنکه رود گرم‎ رفتار ايمان ماندابي شود و تش‎باد قدرت و انحصار آن‎را بخشکاند، نهنگ آب شهادت شدن. اين‎ جاودانگي آرمان‎هاست! جوانمرگي نيست! سرود آزادي سر دادن پيش از آن‎که موريانه‎‎هاي ترديد پايه‎‎هاي تخت باور‎‎ها را از درون تهي کند. اين‎ جاودانگي باورهاست!

جوانمرگي نيست! به مرگ بيزنهار سلام کردن و سر شيرانه مردن داشتن و پيش از آنکه روزگار و زمانه دو پا و دو چشمت را به آهو بسپارد در قابي جوان در ذهن ماندگار شدن. اين جاودانگي روح است!

جوانمرگي نيست! در اوج تحقق آرمان‎‎‎ها مشتي شدن درشت در ميان ميليون‎‎ها مشت و پيش از آنکه رود گرم رفتار ايمان ماندابي شود و تشباد قدرت و انحصار آنرا بخشکاند، نهنگ آب شهادت شدن. اين جاودانگي آرمانهاست!

جوانمرگي نيست! سرود آزادي سر دادن پيش از آنکه موريانه‎‎هاي ترديد پايه‎‎هاي تخت باور‎‎ها را از درون تهي کند. اين جاودانگي باورهاست!

جوانمرگي نيست! پاکيزهروح اما چرکيندلق در درياي بيکران آمرزش خالق سپيدهدمان و زنده هميشه و بسيار توبهپذيرنده تطهير کردن و بر مسند مطهر ايمان نشستن. اين جاودانگي رستگاري است.

جوانمرگي نيست! با شيدايان تاريخ -سهروردي و حسنک و عينالقضات و سيف فرغاني- قربانيان آيهها و سايهها؛ در سماعي سرخ پايکوبيدن. اين جاودانگي رسالت تاريخي است!

جوانمرگي نيست! کلاس درس را از اتاق‎‎هاي تنگ و تاريک محروميت به ميدان بردن و در رديف اول ايثار و شهادت در لالهزار شهر، درس عمل آموختن –تا بعدها شاگرد اول‎‎ها تکتک به معلم بپيوندند- و در خنکاي سدرهالمنتهي، کهن الگوي درختان شهر، کلاس خرسندي و خلود گذاشتن. اين جاودانگي وظيفه است!

جوانمرگي نيست! «شيرعليمردون» اگر نيست «بيعروس» هست که امانت را به منزل برساند. «نازنين» اگر تا هميشه کنار بابا آرميده «محسن و نازنين» هستند تا مژده روزان بيدار بهار و آفتاب خرم فردا را بسرايند. اين جاودانگي پيام است!

جوانمرگي نيست! در واپسين لحظه‎‎هاي مرگ آگاهي حلقه امانت عقد را به دلدار سپردن. اين جاودانگي وفاداري است!

 

نویسنده: محمد تمدن
برچسب ها: محمد تمدن
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴