پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۷
اسماعيل نگارش در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، افزود: كشور ايران در توليد بذر دانه‌هاي روغني به خودكفايي رسيده و امسال حدود 3 هزار تن بذر كلزا تهيه شده، همچنين بذر كنجد و‌ آفتابگردان به مقدار كافي تهيه و در اختيار كشاورزان قرار داده شده است
مديركل پنبه و دانه‌هاي روغني افزود: در تأمين بذر هيبريد و OP به توانايي و خودكفايي صددرصد رسيده‌‌ايم و آنچه براي كشاورزان مهم است، رعايت اصول فني در مزرعه است.
نگارش بيان داشت: ‌امسال در قالب طرح آرماني براي پنبه و دانه‌هاي روغني 21 روش فني به كشاورزان آموزش داده مي‌شود و هر سال 10 درصد اراضي زير پوشش اين طرح قرار مي‌رود.
وي افزود: اگر كشاورزان اين روش‌هاي فني را به كار گيرند، بيش از 4 تا 5/4 تن در هكتار افزايش محصول نصيب آنها خواهد شد.
وي افزود: اداره كل پنبه و دانه‌‌هاي روغني با همكاري سازمان‌هاي جهاد كشاورزي استانها مصمم به ترويج اصول فني در كشت دانه‌هاي روغني است.
مديركل پنبه و دانه‌هاي روغني با بيان اين‌كه دولت از كشت اصولي دانه‌هاي روغني حمايت مي‌‌كند ، گفت:‌ براي كمك به كشاورزان در پياده كردن 21 روش علمي دولت به ازاي هر هكتار 100 هزار تومان اعتبار براي عملياتي كردن اين دستور العملها مي‌پردازد.
نگارش افزود: در بقيه محصولات دانه‌هاي روغني مانند پنبه نيز اين كمك دولت عملياتي خواهد شد و با به كارگيري دستور كارهاي فني از ريزش دانه در سطح مزرعه جلوگيري مي‌شود و اين رقم به 3 تا 5 درصد كاهش خواهد يافت.
وي افزود: 100 هزار تومان اعتبار دولت از طريق قرارداد سازمان‌هاي جهاد كشاورزي استانها و بخش خصوصي از طريق اجراي عمليات فني به منظور افزايش عملكرد در نظر گرفته مي‌شود كه ارائه اين خدمات علمي به عنوان مثال براي هزينه سوسولوز 50 درصد هزينه را دولت مي‌پردازد و بنابراين حمايت دولت بستگي به نوع عملياتي است كه بايد در مزرعه انجام گيرد و زارع از آن اطلاع ندارد.
نگارش در مورد كشت دانه‌هاي روغني در خارج از كشور و ورود دانه به داخل گفت: كشورهاي مختلف به شدت دنبال افزايش توليد دانه‌هاي روغني هستند كه دليل آن نيز افزايش مصرف جهاني اين محصولات است.
مديركل پنبه و دانه‌هاي روغني افزود: ما هم از تجربه اين كشورها در قالب كارگروه‌هاي آموزشي استفاده مي‌كنيم و در برنامه پنجم توسعه بحث انتقال تكنولوژي در پروژه‌هاي خارجي منظور شده است.
وي افزود: مسائل علمي روز از طريق مشاركت با خارجي‌ها به داخل منتقل شده و بخش‌هاي تحقيقاتي مرتبط با دانه‌هاي روغني در اجراي پروژه‌هاي مشاركتي با خارج مصمم هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳