پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
مهر ماه صورت می‌گیرد؛
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون از برگزاری سومین جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی در این شهرستان در مهر ماه خبر داد.

محمدرضا خنشا گفت: امروزه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گران‌قدر پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و نیز مفاخران و مبارزان این مرز و بوم علیه استعمار و استبداد پیر انگلیس هر یک در جای خود در اذهان جوانان امری ضروری است.

وی افزود: در گذشته در جای جای این میهن پهناور اسلامی مبارزانی مانند ناصر دیوان کازرونی بودند که پرچم حریت و آزادی را با تأسی از سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) علیه استعمار و استبداد برافراشته نگه داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون گفت: مردم غیور کازرون به رهبری ناصر دیوان علیه یورش استعمار پیر انگلیس به فتوای مرجع عالی‌قدر آن زمان آیت‌الله موسوی لاری لبیک گفته و به یاری قیام رئیسعلی دلواری شتافتند.

خنشا تصریح کرد: در این یادواره از مورخان و فرزندان آیت‌الله موسوی لاری دعوت می‌شود تا گوشه‌ای از حماسه و دلاوری‌های این مبارز علیه استعمار را برای جوانان و نوجوانان و مردم غیور ایران اسلامی تبیین کنند.

وی ابراز داشت: برگزاری یادواره ناصر دیوان کازرونی مورد تصویب شورای فرهنگ عمومی این شهر قرار گرفته و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آبان ماه امسال در کازرون برگزار می‌شود.

این مسئول در بخش دیگر سخنانش به برگزاری سومین جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی در شهرستان کازرون اشاره کرد و افزود: این جشنواره با حضور بیش از 10 استان و صدها شرکت کننده در مهر ماه امسال با همکاری انجمن فیلم و عکس این شهرستان برگزار می‌شود.

خنشا برگزاری کلاس‌های هنری از جمله طراحی، نقاشی و موسیقی توسط هنرکده‌های این شهرستان با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را از جمله برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون در پایان اذعان داشت: در ماه مبارک رمضان امسال نمایشگاه آیات قرآنی و کتابت آیات وحی توسط هنرمندان خوشنویس شهرستان کازرون در این اداره برپا می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳