پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
مرضیه برومند کارگردان سینما و تلویزیون که سریالش با عنوان «آب پریا» در ایام نوروز از تلویزیون پخش شد، در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد و دیدگاهش درباره‌ نظرسنجی درخصوص برنامه‌های تلویزیونی را اینگونه گفت: قبل از نظرسنجی از ما پرسیدند بر اساس چه شاخص‌هایی نظرسنجی انجام شود، من موارد متفاوتی را مطرح کردم. برای من خیلی جالب است که مردم چرا تلویزیون ما را نگاه نمی‌کنند و ماهواره می‌بینند؟ اخیرا خودم همین شبکه‌های ماهواره‌یی را می‌بینم تا متوجه شوم چه چیزی دارند که مردم را جذب می‌کنند که به نتایج نگران‌کننده‌ای هم رسیدم. هر کجا و در هر جمعی صحبت می‌کنم در این مورد، مردم را سرزنش می‌کنم.

 این گله را با مسؤولان هم مطرح کردم. در مراسم تقدیر از برنامه‌های نوروزی تلویزیون، خیلی صریح به آقای ضرغامی گفتم که ما باید این واقعیت را بپذیریم که ما کلا بیننده‌مان را از دست داده‌ایم و عده‌ای هستند که دیگر تلویزیون ایران ندارند.

وی درباره‌ی نتایج نظرسنجی مردمی درباره‌ی سریال‌های تلویزیونی نیز گفت: رقم‌های نظرسنجی را خیلی متوجه‌اش نمی‌شوم اما می‌دانم این یک رقابت برابر نیست، چون سریالی که چهار بار تکرار می‌شود طبیعی است که در نظرسنجی هم به همان اندازه رأی بیشتری خواهد آورد.

*** مردم ما دچار تنبلی شده‌اند

متاسفانه مردم ما دچار تنبلی و عوام‌زدگی شده‌اند، مثل یک پاورقی سخیف مردم ما دچار خاله زنکی شدند و لذت می‌برند از کاری که بدون اینکه فکر کنند، آن را ببینند. متاسفانه این سریال‌های ماهواره‌یی علاوه بر اینکه از لحاظ محتوا خیلی نازل هستند و درامشان، درام نیست به لحاظ ساختاری هم خیلی ابتدایی هستند و از فیلم هندی‌های زمان بچگی ما هم ابتدایی‌تر هستند. برخلاف عده‌ای که می‌گویند ما با تلویزیون قهر کردیم معتقدم بهانه‌شان است و اصلا این طور نیست، این سهل‌انگاری بیننده و نزول سلیقه است.

*** گلایه مرضیه برومند از مردم و صداوسیما

برومند در ادامه با گله از مردم ادامه داد: من از مردم گله دارم، چون پشتیبان هنرمندان کشورشان نیستند. یک هنرمند با توجه به مشکلات عدیده‌ای که دارد به سراغ سوژه‌هایی می‌رود که آن را با چارچوب ممیزی‌ها وقف دهد و با وجود مشکلات مالی وحشتناکی آن را می‌سازد اما ببیننده به آن توجه نمی‌کند.

*** از ضرغامی گله کردم که باید شکل تلویزیون را تغییر دهیم

البته من بیشتر تلویزیون را مقصر می‌دانم چون معتقدم تلویزیون ویترین خوبی ندارد و بیننده را می‌پراند. هنگامی که بیننده شبکه‌های تلویزیونی را عوض می‌کند بجز میزگردها، بحث، گفت‌وگو و نصیحت چیزی نمی‌بیند و برنامه دلخواهش را که از نظر بصری کشش داشته باشد پیدا نمی‌کند؛ بنابراین به سراغ شبکه‌های ماهواره‌یی می‌رود و همان جا می‌ماند در نتیجه بیننده از دست می‌رود.

من از آقای ضرغامی گلایه کردم که از دست دادن بیننده‌هایمان قابل کتمان نیست و فکری به حال آن بکنیم. باید شکل تلویزیون را تغییر بدهیم و آن را شادتر و جذاب‌تر کنیم. باید ویترین مان را عوض کنیم و یک تحولی در برنامه سازی ایجاد کنیم.

*** شش ماه اول سال سریال‌ها هدر می‌روند

برومند یادآور شد: یا باید سریال «آب پریا» را عید پخش می‌کردیم که با توجه به موضوع «آب پریا» کاملا با ایام نوروز از لحاظ مضمون مطابقت داشت یا اینکه باید می‌گذاشتیم بعد از عید آن را پخش می‌کردیم.

او در عین حال مطرح کرد: بعد از عید هم به دلیل فشردگی برنامه‌ی مدارس بچه‌ها و امتحانات و امسال هم انتخابات، فیلم‌ها دیده نمی‌شوند؛ البته یکی از دلایل مهم‌تر دیده نشدن سریال‌ها پس از تعطیلات نوروز جلو کشیدن ساعت است. در تایم 9 و 30 دقیقه که برخی سریال‌ها پخش می‌شوند، هنوز مردم به خانه نرسیده‌اند و در شش ماه اول سال، غیر از سریال شبکه یک، سریال‌های دیگر شبکه‌ها چون سه و دو هدر می‌رود مخصوصا سریال‌های شبکه سه که 8 و 30 دقیقه پخش می‌شوند.

کارگردان «آب پریا» ادامه داد: در عین حال ما نتوانستیم سنت تکرار سریال را در تلویزیون جا بیندازیم و نمی‌دانم چرا مدیران تلویزیون با این قضیه خشک برخورد می‌کنند؟ چرا یک کاری که 9 و 30 دقیقه پخش می‌شود، 12 و 30 دقیقه بامداد هم تکرار نمی‌شود؟!

*** توقع نداشتم «آب پریا» مثل «کلاه قرمزی» بیننده داشته باشد

مرضیه برومند در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: من توقع نداشتم مجموعه «آب پریا» مثل «کلاه قرمزی» بیننده داشته باشد. طبیعی است، یکسری پرسوناژها بین مردم جا می‌افتند و مردم با آنها آشنا می‌شوند و درک سریع آنها آسان‌تر است.

او در عین حال گفت: از نظر رقابتی هم احساس نمی‌کنم که باید با کسی رقابت داشته باشم به عبارتی هیچ کس رقیب من نیست و من هم رقیب کسی نیستم و همه ی ما باید اینگونه فکر کنیم که چطور می شود آب رفته را به جوی بازگردانیم بنابراین دیدن برنامه هرکدام از همکارانم باعث موفقیت و خوشحالی است.

مرضیه برومند در انتها از گروه «آب پریا» به نیکی یاد کرد و گفت: «آب‌ پریا» گروه خوبی بود، همه با هم همکاری داشتند و همدیگر را دوست داشتند و از سال 89 تا حالا هم همچنان با هم در ارتباط هستند، دور هم جمع می‌شوند و روابط دوستانه‌ای با هم دارند.

مرضیه برومند این روزها در حال تدارک تولید فیلم سینمایی «شهر موش‌ها 2» است و گروهش در حال ساخت عروسک‌ها هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳