پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
این آثار شامل ملكی، دولچه، سرمه دوزی، گلیم بافی است كه با توجه به اصیل بودن آثار ارسال شده به اداره كل و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته توسط میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در تهیه و بسته بندی آثار، انتظار می رود امسال شاهد به دست آوردن موفقیت های چشم گیری در دریافت مهر اصالت باشیم.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان كازرون گفت: چهار اثر از آثار صنعتگران بومی این شهرستان برای دریافت مهر اصالت به اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی فارس، محمدرضا معینی اظهار داشت: این آثار شامل ملكی، دولچه، سرمه دوزی، گلیم بافی است كه با توجه به اصیل بودن آثار ارسال شده به اداره كل و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته توسط میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در تهیه و بسته بندی آثار، انتظار می رود امسال شاهد به دست آوردن موفقیت های چشم گیری در دریافت مهر اصالت باشیم.

 نشان مهر اصالت با هدف حمایت از صنایع دستی و اشتغال زایی بیشتر در سال 2001 میلادی به صورت آزمایشی در منطقه جنوب شرقی آسیا اجرا شد كه پس از آن در سال 2004 در آسیای مركزی و غربی و جنوبی ادامه یافت و در سال 2006 با گسترش آن به آسیای شرقی و جزایر كارائیب به مهمترین پروژه یونسكو در حوزه صنایع دستی تبدیل شد.

این نشان در آسیا با همكاری سازمان های منطقه ای برای ارزیابی و كارشناسی اعطا می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹