پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
درخواست مدیر حوزه علمیه کازرون از اعضای حلقه های صالحین:
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ به مناسبت هفته بزرگداشت معلم و تجلیل از مقام معلم شهید، استاد مطهری تعدادی از اعضای حلقه های صالحین کانون بسیج فرهنگیان کازرون با حجت الاسلام صحرایی مدیر حوزه علمیه صالحیه کازرون دیدار کردند .

اعضای حلقه های صالحین کانون بسیج فرهنگیان کازرون با مدیر حوزه علمیه صالحیه کازرون دیدار کردند

به گزارش دریافتی کازرون نما؛ به مناسبت هفته بزرگداشت معلم  و تجلیل از مقام معلم شهید،  استاد مطهری تعدادی از اعضای حلقه های صالحین کانون بسیج فرهنگیان کازرون با حجت الاسلام صحرایی  مدیر حوزه علمیه صالحیه کازرون دیدار کردند .

وی در ابتدا ضمن تبریک هفته معلم به اهداف تشکیل حلقه های شجره طیبه صالحین که همانا تربیت انسان های مومن ، صالح و بصیر است سخنانی ارایه دادند .

استاد حوزه علمیه صالحیه افزود: ریشه ی  رفتارهای بیرونی روحیات درونی است و لذا برای داشتن رفتار های صالح باید روحیات درونی که ریشه در اعتقادات دارد تصحیح شود .گاهی ایمان انسان ها به خدا کلی است و  انسان ها به جزئیات ایمان ندارند . اما انسان  صالح باید به همه ی اسما حسنای الهی ایمان داشته باشد . یعنی نباید از حکیم بودن خدا ، رزاق بودن خدا و ... غافل باشیم .

استاد طرح شجره طیبه در ادامه گفت: یکی از راه های بالا بردن معرفت ،  مطالعات  ، مناظرات  و مباحث عقلی است . باید خدا را شناخت ، زیبایی های او را دید ، معاد را قبول کرد ، قرآن را وحی الهی دانست ، و ولایت فقیه را باور داشت.

امام جمعه موقت کازرون گفت: در حلقه های صالحین باید بحث روی پاسخگویی به شبهات باشد . زمانی دشمن  روی رفتار ها کار می کرد ( تهاجم  رفتاری ) اما امروز از طریق ایجاد شبهه های  فراوان روی افکار کار می کند ( تهاجم عقیدتی ) و در این زمینه باید اول روحانیون و بعد معلمان و البته همه ی عموم مردم باید از اعتقادات پاسداری و مرزبانی کنند .

وی هم‌چنین خواستار تشکیل نهضت پاسخگویی به شبهات توسط حلقه های صالحین شد و در پایان به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داده شد .

پیش از سخنرانی این  استاد ، مدیرکانون بسیج فرهنگیان گزارش کوتاهی از تعداد وچگونگی برگزاری جلسات حلقه  ارایه کردند .


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹