پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
سرپرست موسسه مالی و اعتباری توسعه:
سرپرست موسسه مالی و اعتباری توسعه از تشکیل هلدینگ مالی توسعه خبر داد و گفت: هلدینگ مالی توسعه از زیرمجموعه موسسه مالی و اعتباری توسعه بوده و شامل پنج هلدینگ ساختمانی، انر‍ژی ، آی تی، مالی و عمومی است. در هلدینگ پتروشیمی پنج شرکت پتروشیمی ممسنی، بروجن، دهدشت، کازرون و گچساران وجود دارند،
به گزارش کازرون نما به نقل از خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلامرضا خلیل ارجمندی-مدیر عامل گروه اقتصادی توسعه فردا و سرپرست موسسه مالی و اعتباری توسعه از تشکیل هلدینگ مالی توسعه خبر داد و گفت: هلدینگ مالی توسعه از زیرمجموعه موسسه مالی و اعتباری توسعه بوده و شامل پنج هلدینگ ساختمانی، انر‍ژی ، آی تی، مالی و عمومی است.

وی افزود: در گروه اقتصادی توسعه ۵۰ شرکت ساماندهی شده و شرکتهایی که نهاد ناظر مانند بورس، بیمه و بانک مرکزی دارند استانداردهای قوانین و درصد سهامداری در آنها حتما رعایت می شود.

او با بیان اینکه در هلدینگ پتروشیمی پنج شرکت پتروشیمی ممسنی، بروجن، دهدشت، کازرون و گچساران وجود دارند، اظهار کرد: در هلدینگ ساختمان نیز سهام عمده شرکت برج آوران که متعلق به گروه توسعه بود ساماندهی شده و زیر نظر هلدینگ ساختمانی قرار گرفته است.

سرپرست موسسه مالی و اعتباری توسعه در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از جدی ترین اقدامات گروه اقتصادی توسعه این است که پروژه های آن تا قبل از برگزاری مجمع در تیر ماه به فروش برسد تا با فروش آن نسبت سرمایه گذاری و دارایی ها طبق دستورالعمل بانک مرکزی رعایت شده و نقدینگی جدیدی وارد مجموعه بانک شود.

ارجمندی ادامه داد: در این راستا املاک موسسه در حال کارشناسی شدن است که با فروش آنها نقدینگی حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریالی عاید شرکت می شود.

مدیر عامل گروه اقتصادی توسعه فردا با بیان اینکه در هلدینگ ساختمانی این شرکت پروژه ای با NAV بیش از هزار میلیارد تومان وجود دارد، از ورود هلدینگ توسعه به بورس خبر داد و اعلام کرد: ۲۰ درصد از سهام هلدینگ مالی توسعه بعد از تشکیل وارد بورس می شود و این هلدینگ استانداردهای سهام شناور بودن را رعایت می کند.

وی با بیان اینکه هلدینگ مالی در مرحله ساماندهی شرکتهای بخش خصوصی است،عنوان کرد: سرمایه ثبتی هلدینگ ۱۰۰ میلیارد ریال است ولی برای ورود به بورس تا ۱۰۰ میلیارد تومان نیز قابل افزایش است.

عضو سابق هیات مدیره شرکت بورس با بیان اینکه در هلدینگ مالی دو شرکت موسسه اعتباری توسعه و بیمه توسعه سهامی عام هستند،از تاسیس شرکت تامین سرمایه خبر داد و تصریح کرد: در حال ثبت شرکت تامین سرمایه هستیم که اقدامات اولیه آن انجام شده و قبل از برگزاری مجمع شرکت در تیر ماه راه اندازی می شود.

به گفته ارجمندی این موسسه برای بانک شدن باید ۲ اقدام انجام داده و نسبت به افزایش سرمایه و معرفی هیات مدیره جدید اقدام کند به طوری که اقدامات افزایش سرمایه شرکت انجام شده و در مرحله اخذ مجوز از سازمان بورس است تا استانداردهای بانک مرکزی و اصل ۴۴ رعایت شود.

وی گفت:همچنین باید هیات مدیره جدید به بانک مرکزی معرفی شود که این اقدام انجام شده و در مرحله تایید صلاحیت قرار دارد به طوری که این موسسه هیات مدیره متفاوتی خواهد داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹