پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
به گزارش کشاورزی خبرنگار کازرون‌نما؛ همایش بزرگداشت شهادت استاد مرتضی مطهری و تجلیل از مقام شامخ معلم در قائمیه برگزار شد.

به گزارش کشاورزی خبرنگار کازرون‌نما؛ همایش بزرگداشت شهادت استاد مرتضی مطهری و تجلیل از مقام شامخ معلم در قائمیه برگزار شد. این همایش که با حضور فرهنگیان، پیشکسوتان و امام جمعه و بخشدار ، خانواده های معظم شهداءو مسئولین شهر ، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در سالن ا جتماعات حجاب اداره آموزش و پرورش قائمیه برگزار گردید تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید زینت بخش برنامه بود .

در این همایش رئیس اداره آموزش و پرورش قائمیه سید قاسم تقوی ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی حضور مدعوین گفت:تجلیل از معلم تجلیل از معنویت، تعبد و دانایی است. معلم امانتداری است که مقدرات جامعه و کشور به دست آن است. همانطوریکه مقام معظم رهبری فرمودند:دست توانای معلم است که چشم انداز آینده را ترسیم می کند.نقش کلیدی و منحصر به فردی که معلمان در جامعه دارند در دنیای پیچیده امروز که براساس فناوری نوین است به دنبال القاء سبک زندگی و فرهنگ خودشان به جوانان است. وی گفت: معلمان باید جوانانی را تربیت کنند که فراتر از جامعه امروزی باشد و در مسیر الهی و قرانی باشند.و باید بتوانیم دانش آموزان را که آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند آنها را به زندگی آینده امیدوار و مشکلات پیش روی آنها را به حداقل برسانیم.

در ادامه نماینده ولی فقیه حاج آقا عباسی امام جمعه شهر قائمیه گفت: تعلیم و تربیت اساسی ترین و ریشه دارترین عنصر شکوفایی شخصیت انسان است. تعلیم و تربیت منحصر به آموزش و پرورش و کلاس درس و میز و تخته نیست بلکه فراتر از این جاست و همه باید نقش و وظیفه و تکلیف خود را در راستای تعلیم و تربیت بشناسند و هم خانواده ها و هم معلمان و متولیان تعلیم و تربیت در این امر مهم دغدغه خاطر داشته باشند. هر کس به هر اندازه در این امر مهم غافل شود به همان اندازه به جامعه ضربه وارد خواهد شد.

در این همایش مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس آقای همتی گفت: یک معلم برای اینکه بتواند در کار خود موفق باشد باید چند خصوصیت داشته باشد. یکی اینکه برموضوع تدریس خود تسلط داشته باشد و هر چند عالم باشد ولی بدون مطالعه در کلاس حاضر نشود. از مضامین موضوع تدریس اطلاع داشته باشد . اعتماد به نفس و به خود ایمان داشته باشد تا در کار خود تزلزل نداشته باشد. داشتن قدرت اداره کلاس و روحیه قوی مدیریتی ، الگو بودن و قاطع و فصیح بودن نیز از بازره های بک معلم است. وی در ادامه گفت: ارزش هر کاری به موضوع آن است و با توجه به اینکه وظیفه معلم تعلیم و تربیت است اهمیتش خیلی است و چه کاری بهتر از شغل معلمی که امام سجاد(ع) می فرمایند: اگر مردم می دانست که در کسب علم و معرفت چه نهفته است هیچ وقت از کسب علم باز نمی ماندند.

همچنین در این برنامه از معلمان نمونه منطقه تجلیل و هدایایی به رسم یادبود اهداء گردید و برنامه با اجرای چند کلیپ، سرود و شعر و مقاله خاتمه یافت.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
هوشمندی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
0
1
من نمی دانم مدیر کل فرهنگ وارشاد چی می خواهد که هر روز قائمیه می آید اگر اشتباه نکنم ایشان برای نمایندگی مجلس در سال 1394 برنامه ای دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲