پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۱۰۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
نمایش گرچه همواره ریشه در واقعیت دارد، الزاما جزء به جزء مبتنی بر رویدادهای واقعی نیست و تخیل نویسنده برای ایجاد زمینه‌های دراماتیک در آن نقش دارد. در بخشي از اين سريال تنفر همسر «مهندس مهران» از شنيدن نام «كازرون» و واكنش تند وي پس از شنيدن نام اين شهر به تصوير كشيده شده بود.
به گزارش كازرون نما؛ مرضيه‌ي برومند كارگردان سريال آب پريا به انتقادات برخي از همشهريان كازروني درباره‌ي بخشي از ديالوگ سريال آب پريا واكنش نشان داد.

در دو قسمت از سريال آب پريا به موضوع خشك شدن درياچه پريشان پرداخته شده بود. فيلم‌برداري بخش‌هايي از اين دو قسمت در شهرستان كازرون انجام شد. كازرون نما در زمان فيلم‌برداري اين سريال در كازرون، گزارش‌هايي در اين رابطه منتشر كرده بود. سريال آب پريا در ايام نوروز از شبكه دو سيما پخش شد. 

در اين سريال برخي از بازيگران كازروني نيز به ايفاي نقش پرداختند. در بخشي از اين سريال تنفر همسر «مهندس مهران» از شنيدن نام «كازرون» و واكنش تند وي پس از شنيدن نام اين شهر به تصوير كشيده شده بود. اين بخش از سريال مذكور مورد اعتراض برخي از همشهريان كازروني قرار گرفت.

مرضيه‌ي برومند در سايت اين سريال در واكنش به اعتراض برخي از همشهريان كازروني نوشته است:

دوستان عزیز کازرونی!

نمایش گرچه همواره ریشه در واقعیت دارد، الزاما جزء به جزء مبتنی بر رویدادهای واقعی نیست و تخیل نویسنده برای ایجاد زمینه‌های دراماتیک در آن نقش دارد. در طول تحقیقات‌مان دربارهٔ مسائل دریاچهٔ پریشان، فعالان محیط زیست کازرون برای‌مان تعریف کردند که بارها از سوی برخی سودجویان تهدید شده‌اند، بنابراین تصمیم گرفتیم برای تقویت انگیزهٔ مهندس مهران، که او نیز یک شخصیت تخیلی است، برای ترک دریاچهٔ پریشان و مخالفت همسرش با بازگشت او، اینگونه تصور کنیم که عده‌ای که منافع‌شان در گرو نابودی پریشان است او را تهدید کرده و به او آسیب رسانده‌اند. مسلماً وجود انسان‌های ناباب و نادرست به مفهوم زیر سوال بردن اکثریت انسان‌های شریف و دوست‌داشتنی آن منطقه نیست.

با درود به همهٔ مردم خوب کازرون و تبریک بابت جاری شدن برخی چشمه‌ها و بازگشت دوبارهٔ پرندگان به دریاچهٔ پریشان در روزهای آغازین سال ۱۳۹۲.

مرضيه برومند

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
2
3
چرا در تلويزيون يا از كازرون اسمي نمي آيد يا اگر هم اسم مي برند درباره زلزله و قتل و تصادف و... است حالا هم كه در يك فيلم يك نفر مي گويد ما از كازرون آمده ايم و طرف مقابل بخاطر اسم كازرون با چوب به جانش مي افتد. توهين از اين بزرگ تر؟!
خانم برومند اين جواب مهمان نوازي كازروني ها بود؟!
کازرونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
7
خانم برومند ای کاش قبل از ضبط برنامه، در مورد لهجه کازرونیها تحقیق میکردید. بازیگران شما خیلی بد لهجه کازرونی رو حرف میزدند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
2
3
سرکار بزرگوار، استاد محترم،
خانم برومند عزیز:
به عنوان یک شهروند کازرونی از اینکه بخشی از سریال ارزشمند خود را به مسئله خشکی دریاچه پریشان کازرون و فعالان محیط زیست کازرون عزیز اختصاص داده، قبول زحمت نمودید و برای تهیه و ضبط فیلم به شهر کازرون عزیز تشریف آوردید، نهایت سپاس، قدردانی و تشکر را دارم. این زبان تشکر بی شک از جانب هزاران کازرونی دیگری هم است که با شنیدن نام کازرون در شبکه سراسری، شوق در دلهایشان جاری شد.
انشالله همیشه سربلند، سالم و موفق و همچنان پراراده برای تعالی ایران عزیز باشید.
تشکر فراوان.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
يا وكالت نامه ات را نشان بده يا از طرف خودت حرف بزن
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
2
4
فیلم آپ پریا یکی از فیلم های فاخر بود که توسط خانم برومند ساخته شد و پلان بخش کازرون بهترین قسمت فیلم بود که پخش شد.
در اینجا از دست اندرکاران فیلم تشکر میکنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
0
4
در اين سريال دو نفر با لهجه كازروني حرف مي زدند يكي همسر آن دكتر ترك و ديگري فرزندش.
همسر دكتر لهجه كازروني را خوب بيان مي‌كرد اما فرزند خانواده لهجه را بد تلفظ مي نمود.
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
0
2
با ناشناسی که فرمودند همسر دکتر خوب صحبت میکرد و پسر دکتر لهجه اش افتضاح بود کاملا موافقم.این احساس برام ایجاد شده بود که پسره رو مجبور کرده بودن که به لهجه کازرونی صحبت کنه.حالا ازین موضوعات بگذریم پخش سریال آب پریا برای دریاچه خوش یمن بود و خوشبختانه بعد از چندین سال قسمتهای زیادی از دریاچه آب گیری شد.چندین ساله که کازرون زندگی نمیکنم ولی بهترین خاطرات کودکیم و مدرسه ام رو اردوهای کنار دریاچه تشکیل میدن که هیچ وقت از یاد نمیبرمشون.با شنیدن خبر آبگیری دوباره دریاچه باور کنید اشک شوق ریختم.بازگشت این زندگی بر همه دوستداران محیط زیست مبارک
یه دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
3
1
بدترین کار مرضیه ی برومند بود.همچنین قسمت کازرون از همه ی قسمتا بدتر بود.
عبدالله حق گو کازرونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
2
2
با سلام و ادب خدمت همشهریان عزیز و با تعصب ؛ ساخت و تولید هر سریال یا فیلمی که مبتنی بر اوضاع یک منطقه جغرافیایی باشد ، قطعا بدون اشکال نخواهد بود ، اما به نظر بنده سریال آبپریا بویژه دو قسمتی که باعث مطرح شدن نام کازرون شد اقدام مثبتی بود ، ضمن اینکه من هم به لهجه ی پسری که نقش کازرونی را ایفا می کردانتقاد دارم و هم به نکته ای دیگر که دیگر عزیزان کامنت گذار به آن اشاره ای نکرده بودند ، و آن هم بی دقتی مسوولانی که با تهیه کننده سریال هکاری کرده بودند و آن هم استفاده از خودروهایی با پلاکهای (63) و (48) یعنی شیراز و بوشهر ! که واقعا جای گله دارد ، آن هم کازرون که زمانی که شماره گذاری خودرو در آن صورت می گرفت ، به غیر از مراکز استانهای فارس و دیگر استانهای همسایه ، هیچ شهرستانی شماره گذاری خودرو در آن وجود نداشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳