پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰
مهدی تقی نژاد:
تقی نژاد گفت: ویژگی مدیریت فرهنگی، ایجاد نگرش فرهنگی نسبت به تمامی فعالیت ها در جامعه است و زمانی که این نگرش در جامعه ایجاد شد، تمامی عناصر جامعه رنگ و بوی فرهنگی خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، منطقه 9 تهران با دو ناحیه و 13 محله، در جنوب غربی تهران واقع است، که فرهنگسرای رویش در غربی ترین نقطه این منطقه قرار دارد،امکانات این فرهنگسرا نظیر کلاس های آموزشی، کتابخانه؛ انجام فعالیت های متنوعی را در چهار گروه هنری، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی امکان پذیر ساخته است.از جمله فعالیت های ویژه این فرهنگسرا راه اندازی دهکده فرهنگی پرواز در بوستان المهدی(عج) است.

هفت مرکز فرهنگی هنری از جمله فرهنگسرای کار،خانه فرهنگ شمشیری، خانه فرهنگ پرواز، خانه فرهنگ مهرآباد، خانه شهروند، کتابخانه شهید امیر کاشانی و فرهنگسرای رویش در منطقه 9 فعالیت می کنند.

ˈمهدی تقی نژادˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام برنامه های سال 92 اظهار کرد:بهار امسال 236 برنامه فرهنگی هنری از جمله مسابقه،نشست های نقد و بررسی کتاب و جشنواره در این منطقه برگزار می شود.

تقی نژاد افزود:جشنواره کتابخانه های شخصی و تجلیل از کتابخانه داران فرهیخته منطقه 9،برگزاری جشنواره اقوام در فصل تابستان و جشنواره فیلم و عکس کودکان کار از جمله برنامه های شاخص مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 است.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه منطقه 9، یک منطقه نظامی است، تمامی برنامه های فرهنگی هنری منطقه، با همکاری این بخش انجام می شود و برنامه هایی متناسب با این بخش اجرا می شود.

تقی نژاد اظهار کرد:در تلاش هستیم برنامه های فرهنگی متنوعی در این منطقه برگزار شود، اگر برنامه های فرهنگی در طول سال و سال های آتی ادامه دار باشد فرهنگ در بین مردم جریان ساز می شود.

وی گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده، طلاق و اعتیاد به عنوان دو مشکل اساسی منطقه 9 هستند و بر این اساس مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 در تلاش است با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از جمله نشست ها و جلسات باعث افزایش مهارت زندگی و ایجاد شناخت و فضای صمیمی در بین افراد جامعه شود.

تقی نژاد افزود:وظیفه سازمان های فرهنگی،رفع معضلات اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد نیست بلکه توسعه فرهنگ عمومی است و با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری مربوط در تلاش است تا این معضلات را به صورت غیر مستقیم کاهش دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت فرهنگی در کشور هم به لحاظ ساختاری و هم غیرساختاری دچار مشکلات جدی است،خاطرنشان کرد:فراموشی ماموریت هایی که برای سازمان ها در نظر گرفته می شود،عدم توانمندی کارمندان و مسوولان، موازی کاری در بین مسوولیت های سازمان ها،بی توجهی به نیازهای واقعی جامعه و عدم استفاده از فضای مجازی، بی توجهی به جهانی شدن، فقدان استراتژی مشخص و معین، فقر کارهای تخصصی،عدم ارتباط موثر با نهادها و نخبگان دینی، عدم پویایی و تحول پذیری و سلیقه گرایی در ماموریت ها از جمله مشکلات و نشانه های ضعف مدیریت فرهنگی در کشور است.

وی یادآور شد: برای رفع معضلات ضعف مدیریتی نباید برنامه های فرهنگی انفعالی و زودگذر باشد و باید برنامه های بلند مدت را برای پدیده های فرهنگی در نظر گرفت.

تقی نژاد افزود:ویژگی مدیریت فرهنگی، ایجاد نگرش فرهنگی نسبت به تمامی فعالیت ها در جامعه است و زمانی که این نگرش در جامعه ایجاد شد، تمامی عناصر جامعه رنگ و بوی فرهنگی خواهد یافت.

وی بیان کرد: اجزای جامعه از جمله مبلمان شهری، تابلوهای مراکز خرید از لحاظ سمعی و بصری تناسبی با فرهنگ ندارند که می توان با دیدگاه های مناسب تغییراتی را در این عناصر ایجاد کرد به گونه ای که حوزه فرهنگی در محیط زندگی ما وارد شود.

رییس فرهنگسرای رویش با اشاره به ایجاد عناصر فرهنگی در مراکز تفریحی و پارک های منطقه 9، گفت:در تلاش هستیم عناصر فرهنگی در چیدمان و مبلمان پارک ها لحاظ شود.

تقی نژاد با اشاره به برج آزادی به عنوان نماد ملی کشور اظهار کرد:امیدواریم با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متنوع و متعدد، ابن برج تبدیل به منطقه فرهنگی شود و در نهایت به عنوان نماد فرهنگی شهر تهران شناخته شود.

برج آزادی،یکی از بناهای یادبود در جهان به شمار می رود که تاریخچه آن به سال 1345 شمسی بازمی گردد.

این بنای سه طبقه، دارای بخش های متعددی از جمله چندین سالن نمایش،نگارخانه، کتابخانه،موزه،سالن نمایشگاه؛ ایرانسرا است که برنامه های و نمایشگاه های متعددی در طول سال توسط فرهنگسرای رویش در این بخش برگزار می شود.
برچسب ها: مهدی تقی نژاد
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲