پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۰۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)
مراسم عزاداری روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور چشمگیر مردم متدین کازرون با استقبال از درب اتاق صوت حرم مطهر امام حسین علیه السلام برگزار شد.

مراسم عزاداری روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور چشمگیر مردم متدین کازرون با استقبال از درب اتاق صوت حرم مطهر امام حسین علیه السلام برگزار شد.

به گزارش کازرون نما، مراسم امسال عزاداری روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها علاوه بر حضور هیئات عزاداری محلات در مسجد شهدا، شاهد برگزاری دو دسته‌ی عزای دیگر نیز بود. اولین دسته عزاداری بدرقه درب اتاق صوت حرم مطهر امام حسین علیه السلام - که به همت مردم کازرون ساخته شده بود- از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا بود.

کاروان دیگر، عزاداران بانوی دو عالم بودند که برای دومین سال از گلزار شهدای گمنام به سمت میدان شهدا با حضور آیت الله بنیادی و امام جمعه محترم شهرستان و با اجرای هیئت فاطمیون و همراهی ناحیه مقاومت بسیج و سایر هیئات فرهنگی مذهبی کازرون برقرار شد. این برنامه که دومین سال خود را پشت سر می‌گذاشت با تأسی از حرکت فرهنگ‌ساز مراجع عظام تقلید در شهر قم برنامه‌ریزی شده بود که با استقبال چشمگیر مردم رو‌برو شد.

از نکات جالب توجه این مراسم حرکت کاروان عزای بانوی دو عالم به سمت درب حرم مطهر بود که به جهت استقبال مردم، موجب ایجاد برنامه‌ای کم سابقه و بی‌نظیر در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گردید. پس از ورود مجدد عزاداران به میدان شهدا و عزاداری در کنار درب اتاق صوت حرم مطهر و تقدیر و تشکر امام جمعه محترم از حضور حماسی مردم کازرون در این برنامه مراسم سخنرانی حجت الاسلام وزیری در مسجد شهدا تا نماز ظهر ادامه پیدا کرد و نماز جماعت با حضور مردم متدین برگزار گردید.

امام جمعه کازرون در حاشیه این آیین استقبال گفت : این درب که بدست هنرمندان استان فارس ساخت شده امروز همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا واردکازرون شده است .

حجت الاسلام محمد خرسند به خبرنگار کازرون نما افزود:هزینه ساخت این درب افزون بر دو میلیارد ریال است که به همت خیرین شهرستان کازرون پرداخت شده است.

وی گفت: این حرکت خداپسندانه برای دومین باراست که نصیب مردم کازرون شده است .

امام جمعه کازرون گفت :این درب در بخش اذان و قرائت خانه حرم مطهر حضرت امام حسین (ع)نصب خواهد شد .


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
1
واقعا چرا باید دو کاروان عزاداری در شهر برگزار می شد؟ عمده دلایل بی نظمی حاکم بر مراسم به دلیل همین دوگانگی ای بود که ایجاد شد. ای کاش مسوولین ستاد عتبات عالیات یک کار مستمر را فدای چرخانیدن درب اتاق صوت در خیابان های شهر نمی کردند و همراه با جمعیت عظیم عزاداران حضرت زهرا که همراه با امام جمعه کازرون از گلزار شهدای گمنام به سمت میدان شهدا حرکت می کردند.
ز م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
1
سلام با تشکر از سایت خوبتون و اطلاع رسانی به جاتون!!موفق باشید
در ضمن به مدیریت جدید سایت هم تبریک میگیم...
با اجاتون مطالب رو در وبلاگمون درج کردیم
وبلاگ...
سرباز فرماندهی کل قوا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
1
خوشابحالت ای درب ضریح که تا چند روز دیگه مهمان صدای یا حسین زوار و در کنار مرقد شریف آقا اباعبداله (ع) خواهی بود. راستی چه کردی که اینگونه بجای مهمانی در تالارهای بزرگ مراسم های عروسی ، مهمان عزیز زهرا شدی .آیا می شود این رمز نهفته را به من بگویی تا در خاک در خانه مولایم مهدی (عج) مهمان باشم.آه چگونه درد دوریش را تحمل کنم در حالیکه از دور جان بر کفش هستم. سلام بر مولایم مهدی (عج). ای درب ضریح مولایمان مهدی (عج) به زیارت آقایمان اباعبداله (ع) تشریف فرما شدند سلام مارا به لب مبارکش برسان که اینگونه تورا خواهد بوسید. سلام به مولایم مهدی سلام به مولایم مهدی(عج).
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
آخ سرباز فرماندهی که با نوشته قشنگت دلمون آتش زدی و بهونه گیر آقا شدیم. صبح جمعه ها کم داغمون تازه میشه که با این جمله زیبا آتیشمون زدی و خاکسترمون کردی. براش دعا کنیم تا آقاجونمون زود زودی بیاد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳