پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۰۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
به گزارش کازرون‌نما؛ اين دو تخريب كننده اثر تاريخي بهرام گور پس از مجرم شناخته شدن در دادگاه شهرستان كازرون محاكمه شدند. بر اساس راي بدوي صادر شده از دادگاه اين دو نفر هركدام به تحمل 10 سال زندان كه 9 سال از آن تعليقي است محكوم شدند.

نقش گرز بهرام یکی از نفیس ترین نقش برجسته های موجود در مجموعه ساسانی تنگ چوگان کازرون است. این نقش برجسته سال گذشته به گونه اي از سوي افرادي تخريب شد كه بر اثر این آسیب دیدگی گرز آویزان از اسب بهرام در دوم نقش برجسته در ضلع غربی تنگ چوگان به کلی شکسته شد و از بدنه کوه جدا شده است.

پس از تخریب نقش برجسته بهرام در تنگ چوگان شهرستان کازرون که در اواخر سال 90 به وقوع پیوست حدس و گمان های فراوانی در خصوص علل احتمالی وقوع این تخریب مطرح شد و وقتی این تخریبها به گونه های مشابه در سال جاری برای نقش قندیل نیز تکرار شد بیش از هر چیز احتمال سریالی بودن این تخریبها قوت گرفت.

تا اينكه چندي قبل تخریب کنندگان دستگیر شدند و در تحقیقات به عمل آمده، آنها اعلام کرده اند که تصور می کردند که درون گرز گنجی نهفته است و برای سرقت گنج، آن را تخریب کرده اند.

اين دو تخريب كننده اثر تاريخي بهرام گور پس از مجرم شناخته شدن در دادگاه شهرستان كازرون محاكمه شدند. بر اساس راي بدوي صادر شده از دادگاه اين دو نفر هركدام به تحمل 10 سال زندان كه 9 سال از آن تعليقي است محكوم شدند. همچنين بر اساس راي صادره اين دو متهم بايد در بخش خدماتي ميراث فرهنگي فعاليت كنند.

راي صادره بر اساس ماده 558 قانون مجازات اسلامي كه در آن آمده است: هر کس به تمام یا قسمتی از ابنیه ، اماکن ، محوطه ها و مجموعه های فرهنگی – تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، یا تزیینات، ملحقات، تاسیسات، اشیاء و لوازم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور که مستقلا نیز واجد حیثیت فرهنگی – تاریخی یا مذهبی باشد خرابی وارد آورد علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از یک الی 10 سال محکوم می شود، صادر شده است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
1
2
دست سربازان گمنام امام زمان (عج) درد نکنه انگار به اشد مجازات رسیدند.
امیدواریم در مساله زمین خواری و سواستفاده از شهرداری همین طوری شود و اموال به شهرداری برگردد.
ترابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
0
3
بختر بخترا گور سیاه که واهاس اینا ...... اوزونشون کنن و هی طالبی بزنن تو سرشو!!!
ناراحت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
0
1
رییس محترم دادگستری کازرون لطفا روی کارپزشک قانونی شهرستان کازرون نطارت داشته باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳