پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۰۰۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۹
با طرح نظرسنجی از کاربران kazeroonnema.ir عنوان شد:
پایگاه اطلاع‌رسانی کازرون‌نما در تاریخ 91/12/19 همانند سال‌های گذشته اقدام به نظر سنجی تحت عنوان «سه واقعه‌ي مهم سال 1391 در كازرون چه بود؟» نمود، با توجه به فراوانی نظرات و رأی‌های مثبت و منفی که به هریک داده شده است درمی‌یابیم که حجم قابل توجه و اکثریت این اظهار نظرها شامل عبارات کنایه‌آمیز، انتقادی و اعتراضی است.

پایگاه اطلاع‌رسانی کازرون‌نما در تاریخ 91/12/19 همانند سال‌های گذشته اقدام به نظر سنجی تحت عنوان «سه واقعه‌ي مهم سال 1391 در كازرون چه بود؟» نمود که روی آن با مردم کازرون بود. مردمی که رویدادها را از نزدیک لمس کرده‌اند و تأثیر آنها را بر زندگی خود دیده‌اند. در این اقدام، درخواست شده بود که اولویت‌بندی رویدادها بر حسب اهمیت مشخص گردد. نتایج اینگونه نظرسنجی‌ها می‌تواند منبعی الهام‌بخش برای مسئولان و سیاست‌گذاران کلان شهرستان به حساب آید. اقدامات مورد قبول و توجه مردم، برای مجریان آن برنامه‌ها، مایه امید و انگیزه بیشتر است و اولویت بندی‌ها می‌تواند مسیر مطلوب مردم را برای حرکت آینده شهرستان روشن‌تر نماید. در کنار این‌گونه اظهار نظرها، انتقادات و نارضایتی‌های مردمی نیز خود را نشان می‌دهند که این خود می‌تواند هر انسان دلسوز و خدومی را به تفکر وادارد.

نظرسنجی سال 91 را می‌توان در مقایسه با سال 90، مؤثرتر و نزدیکتر به نظر حقیقی مردم دانست. چرا که نظرسنجی سال 90 به طور چشمگیری تحت تأثیر انتخابات مجلس قرار داشت که عمده اظهار نظرها را به سمت مناقشات سیاسی آن ایام سوق داده بود. آرامش سیاسی سال 91 شاید بستر مناسبی بود تا رویدادها و همچنین فعالیت مسئولان شهرستان، تیزبینانه‌تر‌ توسط مردم رصد گردد.

اما در مورد نظرسنجی 91 می‌توان اینگونه گفت:

با حسابی سرانگشتی و با توجه به فراوانی نظرات و رأی‌های مثبت و منفی که به هریک داده شده است درمی‌یابیم که حجم قابل توجه و اکثریت این اظهار نظرها شامل عبارات کنایه‌آمیز، انتقادی و اعتراضی است. این‌گونه اظهارنظرها را می‌توان به موضوعاتی از قبیل گلایه‌مندی از وضعیت مدیریتی شهرستان، عدم عملیاتی و بهره‌برداری شدن پروژه‌های عقب مانده شهرستان، مسائل زیست محیطی، عدم توجه به اولویت‌‌ها در انجام فعالیت‌های فرهنگی، نبود امنیت، انتقاد از عمل کرد نماینده محترم مجلس و مسائلی عمومی‌تر چون تورم، گرانی و بیکاری تقسیم‌بندی نمود. جدای از این‌که هرکدام از موضوعات می‌تواند برای مسئولان ذیربط مهم و قابل تأمل باشد، می‌توان از مجموع این‌گونه نظرات، نکات مهمی را برای هریک از دو گروه‌ زیر برداشت نمود.

مسئولان: شایسته نیست سیاست‌گذاران و مجریان محترم شهرستان، از این میزان نارضایتی به سادگی بگذرند. برخی از این نارضایتی‌ها در اثر مقایسه شهرستان کازرون با بسیاری از شهرستان‌هایی است که در مدت سی و چند ساله انقلاب اسلامی، رشد و تحولی به مراتب بیشتر از کازرون را به چشم دیده‌اند و این در حالیست که کازرون هم به لحاظ ظرفیت‌های طبیعی و هم انسانی در وضعیتی مناسب‌تر قرار داشته و دارد. این واقعیتی است که کوچک و بزرگ این شهرستان آن را می دانند و جز به قصد یادآوری در اینجا ذکر نشده است. چه این‌که تحلیل علت عقب ماندن، نه در این مقال می گنجد و نه حرف تازه‌ایست. نظرسنجی امسال بار دیگر مطالبه مردم و عدم رضایت آنان از موقعیت فعلی کازرون را به یادآورد که انشاالله مورد توجه مسئولان محترم قرار خواهد گرفت کما اینکه تا کنون نیز چنین بوده است. باشد که دل‌مشغولی‌های غفلت‌زای همه دست‌اندرکاران شهرستان کمتر و حرکت شهرستان به سمت تعالی، بیشتر گردد.

رسانه‌ها: بسیار جالب است، با وجود اینکه در متن سوال نظرسنجی هیچ اشاره‌ای به بیان انتقادات و کاستی‌ها نشده بود، حجم قابل توجهی از نظرات چنان که گفته شد به این سمت، سوق پیدا کرده است. این رویداد می‌تواند هشداری برای رسانه‌های فعال شهرستان کازرون باشد. چه میزان تریبون برای بیان نیازها و انتقادها در اختیار مردم قرار گرفته است؟ آیا این میزان، جوابگو است؟ آیا رسانه‌ها در راستای رفع این نیازها مطالبه‌گری لازم را داشته‌اند؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند چراغ راهی برای حل مشکلات شهرستان و حرکت در مسیر پیشرفت آن باشد.

دومین موضوعی که مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است و می‌توان آن را مهمترین رویداد سال 91 دانست، دستگیری زمین خواران و جاعلان اسناد است. پرونده زمین خواری کازرون که همچنان در جریان است ذهن بسیاری از همشهریان را به خود مشغول نموده. این‌گونه اقدامات قضایی می‌تواند روح اعتماد و امنیت را در بین شهروندان نشر دهد و البته توجه به این مهم ضروری است که پی‌گیری مجدانه و دلسوزانه این پرونده چنان که تا کنون اینطور بوده، خواست همه مردم کازرون است و هرگونه خللی در روند پیگیری آن پذیرفتنی نیست.

موضوع مورد توجه بعد، کنگره بین‌المللی سلمان فارسی است. این رویداد مهم که با تلاش جمع کثیری از فرهیختگان شهرستان به وقوع پیوست، حرکتی مؤثر در جهت بازگرداندن روحیه‌ علمی و پژوهشی به شهرستان نخبه پرور کازرون به شمار می‌رود. خدا را شاکریم که این رویداد با نام مبارک سلمان فارسی مزین بود. این رویداد علمی- فرهنگی را می‌توان شروعی دانست بر سلسله‌ای از اینگونه همایش‌ها، در سطوح و کیفیتی بالاتر. شور و نشاط ایام برگزاری این برنامه نشان داد که مردم کازرون، علاقه و ظرفیت‌ زیادی برای استقبال از رویدادهای علمی و فرهنگی دارند. ناگفته نماند که انتقادهایی نیز در مورد نحوه و موضوع برگزاری این کنگره وارد شده است که تحلیل و بررسی آن بر دستان فرهیختگان و صاحب نظران فرهنگی شهرستان بوسه می‌زند.

همچنین بخشی از نظرات، بزرگداشت قطب الدین کازرونی را از رویدادهای مهم سال 91 دانستند و برخی یادآور شدند که شخصیت‌های بزرگی که از کازرون برخواسته‌اند، هریک مستحق بزرگداشتی درخور و شایسته‌اند.

سایر رویدادهای مورد توجه، آنچنان فراوانی نداشتند که بتوان به آنها پرداخت.

سال 1391 با تمام فرازها و نشیب‌ها سپری شد و سال 1392 که به فرموده مقام معظم رهبری،به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده، در پیش گام‌ها قرار گرفته است. باشد که سالی سرشار از توفیقات الهی، امید و تعالی برای همه مسلمانان جهان در پیش باشد. و امید است که مخاطبین محترم کازرون‌نما تیزبینانه‌تر، سال 92 را رصد نمایند تا نظرسنجی‌های آتی مفیدتر و بالنده‌تر باشد.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
3
0
جدی میگی؟
محسن زارع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
1
2
آمار کازرون نما ابن رو میگه؟چه سایت بیطرفی!!
کازرونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
1
چه عجب از وضعیت مدیریتی شهرستان هم گلایه‌ای شد!
یا شاید هم میشده و کسی انعکاس نمی داده؟!
ببینیم کازرون‌نما چه میزان تریبون برای بیان نیازها و انتقادها رو در سال 92 در اختیار مردم قرار میده؟
مثل سايه هيشه همراه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
1
آقا يه كم هم به وضع هلال احمر رسيدگي كنيد
شوراي اجرايي هلال احمر توسط مدير اين مجموعه راكد شده
و هر كسي هر كاري دلش ميخواد ميكنه
لطفا رسيدگي كنيد
الهام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
1
2
بیخیال کازروننما جان. ناعادل ترین سایت شما هستید. شما حرفتان ملاک هیچ کاری نیست
علی رزمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
0
با سلام سلامی به بزرگی تمام معرفت های بچه های سر خیرات قدیم و دیگر محلهای محترم قدیم کازرون با توجه به دوری خیلی از ما بچه های محله های با صفای مختلف کازرون که در خارج از کشور هستند و دلتنگ شده ا یم لطفا عکسهای محله قدیم کازرون را به نمایش در سایت قرار دهید. با تشکر و ممنونتوم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳