پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

شخصيت ها / مبارزين / غلامرضا باقری نژادیان فرد / متن / زندگينامه / خلاصه ای از زندگی نامه

شهريور ماه 1351 يادآور خاطره اي تلخ در ذهن مبارزان انقلابي كازرون است و آن خاطره چيزي نيست جز درگذشت مرحوم «غلامرضا باقري نژاديان فرد» از فعالان سياسي و مريدان امام خميني(ره) كه نقش ويژه اي در حركت هاي انقلابي و تربيت ديني جوانان و نوجوانان شهرستان داشت.

گرچه وي نه از تحصيلات حوزوي برخوردار بود و نه تحصيلات دانشگاهي داشت اما سوز درون و روشن بيني خاص او باعث شد تا با تأثيرگذاري بر انجمن امور ديني شهرستان كازرون به فعاليت هاي مذهبي اين انجمن رنگ و بويي سياسي بخشد و معرفت ديني را زمينه تحولي انقلابي كند. برگزاري جلسات سخنراني و پرسش و پاسخ در شهر و روستا و شناسايي نيروهاي جوان و مستعد و سازماندهي و هدايت آنها در حلقه هاي مختلفي كه به نام فعاليت هاي مذهبي شكل يافته و تحت لواي آن به تقويت بينش سياسي نيز پرداخته مي شد از مهمترين فعاليت هاي وي بود.

پرداختن به شخصيت وي و نقل خاطرات انقلابيون كازرون از مبارزات وي و نقش او در مبارزه با تفكرات مادي و التقاطي مجالي ديگر مي طلبد.

مرحوم "غلامرضا باقري نژاديان فرد" فرزند سهراب، متولد 14 اسفند ماه 1325 بود كه در 23 شهريور 1351 در حالي كه همراه با مادر و برادر خود (عليرضا باقري نژاد، متولد 15 مهر 1331 او نيز از فعالان مذهبي و سياسي بود) از ملاقات برادر ديگرشان (محمدباقر) كه به جرم فعاليت هاي سياسي در زندان به سر مي برد، برمي گشتند در اثر تصادف (هر سه) جان باختند. فعاليتهاي وي در كازرون چنان بود كه قبول اين مسأله كه اين تصادف كار دستگاه حاكمه نبوده است براي مردم بسيار بعيد به نظر مي رسيد. وي در كنار مادر و برادر خود در قطعه شماره يك از گلزار شهداي سيد محمد نوربخش دفن شده است.


[بازگشت]