پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۲:۴۶
دکتر محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی علامه قطب‌الدین شیرازی در شیراز با تاکید بر اینکه سه صفت سخت‌کوشی، سخاوت و تحصیل علم از جمله صفت‌های برجسته علامه قطب‌الدین شیرازی است، گفت: صفات مذکور موجب درخشش این چهره برجسته علمی ـ اسلامی کشورمان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سخت‌کوشی قطب‌الدین و امثال او می‌تواند الگوی مناسب برای دانشجویان مسلمان کشورهای اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز،  در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی علامه قطب‌الدین شیرازی در شیراز با تاکید بر اینکه سه صفت سخت‌کوشی، سخاوت و تحصیل علم از جمله صفت‌های برجسته علامه قطب‌الدین شیرازی است، گفت: صفات مذکور موجب درخشش این چهره برجسته علمی ـ اسلامی کشورمان شد.

وی با بیان اینکه سخت‌کوشی قطب‌الدین الگوی مناسب برای دانشجویان مسلمان کشورهای اسلامی، افزود: در دنیای امروز که پیشرفت تکنولوژی و علم باعث رشد رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی فراهم شده است، می‌توان در یک علم متخصص بود ولی در سایر علوم ارزشمند اسلامی نیز تلاش کرد.

دکنر ایمانیه اظهار داشت: صحیح نیست که یک پزشک و یا فوق تخصص ما در ارتباط با سیاست، دین، فرهنگ و آن‌چه لازمه زندگی یک انسان مسلمان است، در حد عوام باقی بماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شرح زندگینامه علامه قطب‌الدین شیرازی، تصریح کرد: علامه قطب‌الدین شیرازی در سن 14 سالگی زمانی که پدرش فوت می‌کند، مسئولیت بیمارستان مظفری شیراز را عهده‌دار می‌شود و 10 سال در این بیمارستان تلاش و کوشش کرد اما چون احساس کرد که نمی‌تواند در عرصه تحصیل علم جدید، گامی بردارد، بنابراین آن را رها کرده و به دنبال کسب علم سفر می‌‌کند.

وی با بیان اینکه خصوصیت سخت‌کوشی، همت و تلاش علامه قطب‌الدین شیرازی در دنیای امروز مورد غفلت واقع شده است، گفت: شخصیت علامه قطب‌الدین شیرازی سخاوت،‌ دست‌بازی و کمک به فقرا چه در حرفه پزشکی و چه در طبابت و امور دیگر در کنار سخت‌کوشی و تحصیل علم موجب درخشش این چهره برجسته علمی ـ اسلامی کشورمان شد و سخت‌کوشی قطب‌الدین و امثال او می‌تواند الگوی مناسب جهت دانشجویان مسلمان کشورهای اسلامی باشد.

ایمانیه با اشاره به اینکه سه صفت سخت‌کوشی، سخاوت و تحصیل علم علامه موجب شد که بعد از 800 سال او را به‌عنوان الگو به جوانان خود جهت پیشرفت علوم معرفی کنیم، اضافه کرد: با برگزاری کنگره قطب‌الدین شیرازی آغازی جهت معرفی این چهره‌های برجسته پزشکی ـ اسلامی کشورمان باشد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
0
آخر خبرگزاري شبستان هم شد منبع خبر؟!
خواهشا اگر ميخواهيد به نقل از خبرگزاري خبري بگذاريد از خبرگزاري نقل كنيد كه منبع اصلي خبر باشد
خبرگزاري شبستان تمام اخبار خود را از خبرگزاري ايكنا كپي مي كند
ميتوانيد تمام اين اخبار را در سايت خبرگزاري ايكنا مشاهده كنيد و ساعت ارسال دقيق اخبار را هم دقت كنيد آن وقت متوجه ميشويد كه كدام خبرگزاري خبر دزد است!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷