پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۷۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱
حداد عادل :
به گزارش خبرنگار ایرنا ، غلامعلی حداد عادل ، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: متاسفانه این غفلت موجب شده است که بسیاری ازجوانان ونسل جدید به خوبی با این مفاخر آشنایی نداشته باشند وحتی اندیشمندان ما به داشته های علمی کشورمان واقف نباشند و آنان را درک نکنند .

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: متاسفانه درسی وچند سال اخیرنسبت به معرفی برخی ازمفاخرکشور مانند علامه قطب الدین شیرازی غفلت شده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، غلامعلی حداد عادل ، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: متاسفانه این غفلت موجب شده است که بسیاری ازجوانان ونسل جدید به خوبی با این مفاخر آشنایی نداشته باشند وحتی اندیشمندان ما به داشته های علمی کشورمان واقف نباشند و آنان را درک نکنند .

وی ادامه داد: همچنین این موضوع باعث شده است تا بسیاری از ما که در رشته ای تخصص نداریم چشم برهمه چیز ببندیم و حتی رغبتی هم برای دانستن در این زمینه نداشته باشیم .

حداد عادل افزود: این وظیفه دانشگاه هاست که تخصص ها را در یک رشته خاص محدود نکنند بلکه باید بتوانیم دانشمندانی تربیت کنیم که علاوه بررشته تخصصی خود درسایررشته ها عالم باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نظام آموزشی کشور باید بانی تغییرات عمده و تربیت کننده افراد جامع نگر باشد و دراین زمینه ضروری است که وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش به غیراز فعالیت های تخصصی خود بر روی افراد ، برنامه ریزی های جامع تری برای آنان داشته باشند.

حداد عادل دربخش دیگری از سخنان خود گفت:در فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گروهی به عنوان زبان و ادبیات فارسی تعیین شده که آموزش زبان فارسی را رصد می کند و یکی از مهمترین کارهای این گروه رسم الخط است.

حداد عادل افزود: باید رسم الخط مصوب شده فرهنگستان زبان وادبیات فارسی در کتاب های دانش آموزان رعایت شود.

وی بیان داشت: مسوولان آموزش و پرورش متعدد بودن کتاب های فارسی را ازجمله مشکلات اعمال نشدن این مصوبه در کتاب های درسی عنوان می کنند.

حداد عادل برای شرکت درکنگره دو روزه بزرگداشت علامه قطب الدین شیرازی روزچهارشنبه به شیرازسفرکرد.

قطب‌الدین محمود بن مسعود مصلح شیرازی یکی از علمای ایرانی سده هفتم و اوایل سده هشتم هجری است که نقش مهمی در گسترش حکمت و فلسفه، علوم طبیعی، پزشکی وهنرداشت.

وی فرزند مولانا ضیاءالدین مسعودبن مصلح کازرونی پزشک معروف درسال 633 هجری قمری در منطقه فارس پا به عرصه هستی نهاد.

از جمله آثارحکیم قطب الدین ، کتاب ˈدرةالتاجˈ است که پس از کتاب ˈشفایˈ ابن سینا مهمترین کتاب جامعی است که در فلسفه تالیف شده است و به طور کلی 12 رشته از علوم و از جمله موسیقی را در برمی‌گیرد


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
0
2
از کی قطب الدین کازرونی شیرازی شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
از همون اول عزیزم
اگه می تونی تغییرش بده!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
به امید خدا در روز رستاخیز حق و ناحق هایی که درباره کازرون شده رو حساب میکنیم
مملکت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
مهم اینه که ریشه و اصالتش و وطنش کازرونی هست؛ حالا شما بیان بگین اینشتین هم شیرازیه وقتی نیست فقط دارید خوتون رو گول میزنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳