پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۹۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷
بخشدار خشت خبر داد:
جشنواره بزرگ خرما برای نخستین بار در ششم مهرماه امسال در بخش خشت با حضور مسؤلان استانی و محلی برگزار می شود .محسن خلیلی باصری امروز در گفت و گو با هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما اظهار داشت : این جشنواره با هدف حمایت از کار و سرمایه ایرانی و معرفی خرمای این منطقه در سطح جهان و نیز ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این بخش برگزار می شود .

بخشدار خشت گفت : جشنواره بزرگ خرما برای نخستین بار در ششم مهرماه امسال در بخش خشت با حضور مسؤلان استانی و محلی برگزار می شود .

محسن خلیلی باصری امروز در گفت و گو با هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما اظهار داشت : این جشنواره با هدف حمایت از کار و سرمایه ایرانی و معرفی خرمای این منطقه در سطح جهان و نیز ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این بخش برگزار می شود .

وی به قابلیت های خوب کشاورزی به ویژه پرورش درخت نخل و تولید خرمای مرغوب در بخش های خشت و کنار تخته اشاره کرد و افزود : مرغوبترین خرمای جهان در این منطقه تولید می شود که این مهم می تواند در امر اشتغال زایی و تولید نقش بسزایی داشته باشد .

بخشدار خشت گفت : در حال حاضر به منظور آماده سازی این جشنواره چند کمیته علمی ، تدارکات ،تبلیغات و اطلاع رسانی ، اجرایی و حفاظت و اطلاعات تشکیل و فعالیت آن ها آغاز شده است .

خلیلی باصری در ادامه اضافه کرد : با وجود خدمات ارزنده ای که از سوی دولتمردان خدمتگزار در ابعاد گوناگون به این خطه انجام گرفته است اما توجه خاصی در بخش کشاورزی و (نخل داری ) در راستای شناساندن محصول خرمای این منطقه نشده است .

وی ادامه داد : این جشنواره به پاس تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می شود تا در این ره آورد بتوانیم با حمایت مسؤلان به شناساندن این محصول مرغوب در بازار داخلی و خارجی اقدام کنیم .

این مسؤل در بخش دیگر سخنانش بیان داشت : در بخش خشت بالغ بر یک میلیون اصله درخت خرما وجود دارد که یکی از قطب های اصلی تولید خرمای مرغوب کشوربه نام کبکاب و رطب به شمار می رود .

خلیلی باصری در پایان اظهار امید واری کرد که این جشنواره بتواند در معرفی محصول خرمای شهرستان کازرون در سطح جهان ، جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و فراوری آن در این منطقه و نیز تغییر محصول از حالت سنتی به صنعتی مؤثر باشد .


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی صابری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
0
0
به نام آفریننده خرما
با تشکر از کازرون نما که در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص تحولات شهرستان گام اساسی برداشته است.
چند مورد لازم الذکر است:
1_ تغییر، تحول و توسعه نیاز به زیر ساخت مناسب دارد
2_بازبینی در بخشنامه ها دست پا گیر ( بروکراسی )
3_ پیگیری مجدانه مسءولان درباره مصوبات
4_پرهیز از شتابزدگی و حرکت نا آگاهانه در اجرای طرح ها
5_دقت دراعطای تسهیلات به افراد شایسته و با تجربه
6_ اولویت دهی به جذب سرمایه گذار داخلی و حمایت همه جانبه
7_برنامه ریزی دقیق و تداوم در اجرای همه ساله جشنواره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۳۷:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۱۲
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۴۵