پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۷۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
آیت الله قروی در همایش محرم حریم نور:
به گزارش خبرنگار کازرون نما، استاد آیت الله قروی که از شاگردان آیات عظام حسن زاده آملی و بهجت عصر دیروز در پیش همایش کنگره بین المللی سلمان فارسی در کازرون گفت: سلمان فارسی رابا اهل بیت مقایسه کنید. این حرف من نیست حرف آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی است.سلمان فارسی بودنش غلط است بگویید سلمان محمدی. افتخرا می کنیم ایرانی است ولی اگر فقط روی این ماندیم باختیم.

به گزارش خبرنگار کازرون نما، استاد آیت الله قروی که  از شاگردان آیات عظام حسن زاده آملی و بهجت عصر دیروز در پیش همایش کنگره بین المللی سلمان فارسی در کازرون،  سخنانش را با دعای سلامتی امام زمان و قرائت فاتحه برای مادر امام زمان شروع نمودند.

ایشان ابتدائا از پخش فیلم در این همایش گله کرده و این اقدام را متناسب با این همایش ندانستند.

آیت الله قروی در ادامه ضمن مقایسه میان انبیا و سلمان گفتند:انبیای عظام نهایت کارشان این است که علم و حکمت را به مردم می آموزند. ابواب کتاب و نهایتاً حکمت و هر کدام از اولوالازمشان یک کتاب دارد. اما آن چه که افضل است قرآن است. سئوال آیا سلمان علیه السلام مقامش چون مقام انبیا است؟

وی در ادامه حاضرین را دعوت به تامل در شخصیت حضرت سلمان فراخواندند و افزودند: با عارف بزرگوار آقای دامغانی (عموی علی معلم دامغانی شاعر شهیر معاصر) که رفیق امام بودند خدمت امام بودیم. عرض کردم (در سالروز شهادت شیخ عظیم الشان آیت الله شاه آبادی بودیم) چقدر از آقای شاه آبادی درس گرفتید؟ خوب دقت کنید ملاک من چیز دیگری بود امام چیز دیگری گفت، فرمود من آن قدر از جمال نورانی ایشان علم گرفتم که از کلامش نگرفتم. بعدش آقای دامغانی گفت می دانید منظور امام چه بود؟ گفتم به نظرم می آید که منظور امام این بود که این ها همه وجودشان علم و حکمت است. گفت آفرین همین است. چرا این را گفتم؟ آیت الله قندهاری از آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی پرسید که زیارت مدائن سلمان فارسی مصادف زیارت امام زادگان است؟ آیت الله اصفهانی گفت: سلمان را با امام زاده ها مقایسه نکنید. شاید آنان حداکثر علم و حکمت زمانه خود را داشتند ولی سلمان علم اول و آخر داشت. زیارت سلمان مصادف با زیارت اهل بیت است.

آیت الله قروی سلمان را دارای طهارت قلب دانسته و گفت: باید بگویم حجت دلالت بر امامت نیست. حضرت زهرا صحف فاطمیه را داشت که کتاب علم اول و آخر بود. حالا ببینید افسار شتر حضرت زهرا در شبی که به خانه بخت می رود در دستان سلمان است به خاطر طهارت قلبش.

ایشان در ادامه به مقایسه حضرت سلمان با سایر صحابه پرداخت و گفت: فرق سلمان با بقیه صحابه در این است که سلمان خود به دنبال حقیقت رفت. پیامبر آمد که دیگران را به حقیقت دعوت کند ولی سلمان خود حرکت کرده بود. زهیر بن قین (از شهدای کربلا) می گوید در جنگ عرب با روم در کنار سلمان بودم. در یکی از شهرهای فتح شده شادی می کردیم. سلمان گفت امروز شادید ولی روزی را میبینم که با پسر رسول خدا می جنگید. همین دلیل شد که من در رکاب اباعبدالله باشم. پس سلمان فارسی رابا اهل بیت مقایسه کنید. این حرف من نیست حرف آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی است.سلمان فارسی بودنش غلط است بگویید سلمان محمدی. افتخرا می کنیم ایرانی است ولی اگر فقط روی این ماندیم باختیم.

آیت الله قروی با اشاره به افتخار ایرانی بودن حضرت سمان گفت: این فخر است که خودمان را به سلمان بچسبانیم حالا که سلمان حق بزرگی گردن ما دارد. آیت الله بهجت می فرمودند هر روز حداقل یک فاتحه برای او بخوانیم به خاطر حق بزرگی که گردن ما دارد. او به واقع روزبه بود زیرا هر روزش بهتر از روز قبلش بود.

خوبی این قضیه این بود که پیش همایش داشت. که من معتقدم این هم از کرامات سلمان فارسی است. این یعنی این که بدانند برای چه کسی دارند کار می کنند.

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
0
يه كمي به املاي كلمات دقت كنيد تا اولوالعزم را اولوالزم ننويسيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
0
0
عزيزان آيت الله قرهي نه قروي لطفا اصلاح كنيد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸