پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۴
امام جمعه کازرون در همایش محرم حریم نور:
به گزارش خبرنگار کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند بعد از ظهر امروز در پیش‌ همایش کنگره بین‌المللی سلمان فارسی که در شهر کازرون برگزار شد، اظهار داشت: در مورد شخصیت سلمان فارسی، هم در قرآن و هم در احادیث، از او به بزرگی یاد شده است

امام جمعه کازرون گفت: سال‌ها مردم کازرون در پی تجلیل از سلمان فارسی هستند که کنگره بین‌المللی سلمان فارسی، گامی در تحقق این آرمان است.

به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند بعد از ظهر امروز در پیش‌ همایش کنگره بین‌المللی سلمان فارسی که در شهر کازرون برگزار شد، اظهار داشت: در مورد شخصیت سلمان فارسی، هم در قرآن و هم در احادیث، از او به بزرگی یاد شده است.

وی بیان داشت: سلمان فارسی از جمله کسانی است که آیه 9 سوره زمر در حق آنان نازل شد.

امام‌ جمعه کازرون افزود: سلمان از جمله کسانی است که آیه السابقون‌ السابقون اولئک المقربون درباره آنان نازل شده و نیز به فرموده امام صادق (ع) آیه 28 سوره کهف در منزلت اینان است.

خرسند ادامه داد: مقام سلمان به گونه‌ای است که پیامبر (ص)، ابوذر غفاری را مأمور می‌کند، همواره از سلمان تبعیت کند و نافرمانی نکند.

وی در مورد شخصیت سلمان اضافه کرد: منزلت سلمان به حدی است که هر گاه جبرییل به پیامبر نازل می‌شد، سلام خدا را بر او ابلاغ می‌کرد.‌

امام جمعه کازرون گفت: سلمان کسی است که اسم اعظم به او آموخته شد و به حق او مرکز اسرار الهی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ اسلام هنوز ناشناخته و گمنام مانده که شاید رمز این گمنامی، در ولایت‌مداری و ایرانی بودن او است.

امام جمعه کازرون بیان کرد: جا دارد سمینارها و کنگره‌ها در شناخت بیشتر این صحابه بزرگ رسول خدا برگزار شود.

خرسند افزود: مردم کازرون، ولادت سلمان را در دیار خود می‌دانند.

وی ادامه داد: امیدواریم این کنگره باشکوه، قدمی در راستای تجلیل از این صحابی پیامبر در شهر، استان، کشور و حتی در عرصه بین‌المللی باشد.

امام جمعه کازرون در پایان سخنانش از حمایت‌های استاندار فارس و مجموعه استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، بنیاد فارس‌شناسی، فرمانداری شهرستان کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی فارس، دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کازرون، دانشگاه سلمان فارسی و دیگر متولیان اجرای این کنگره قدردانی کرد.

به گزارش فارس، کنگره بین‌المللی سلمان فارسی در دوازدهم و سیزدهم مهر ماه سال 91 در شهرستان کازرون برگزار می‌شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷