پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۹۹۲
تعداد نظرات: ۱۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۷
فاتحان سوسنگرد - 3
شاهین محمدصادقی

هفته نامه شهرسبز: سال 58 با دعوت شهيد بستانپور كه مسئول انجمن اسلامي مدرسه بود به عضويت اين تشكل در آمدم.

در آن زمان كلاس دوم دبيرستان و در مدرسه سعيد محسن (شاهپور سابق و شهيد بستانپور فعلي) درس مي خواندم.

انجمن در آن زمان مقر قرص و محكمي نداشت و بعداً به ساختماني در فلكه استكان نعلبكي (شهيد چمران فعلي) رفت. در آنجا بود كه عضو شوراي مركزي شهرستان شدم و مسئوليت كميته تشكيلات را در آن تشكل برعهده گرفتم.

علي­رغم دستور امام مبني بر تشكيل بسيج در آن زمان هنوز بسيج شكل نگرفته بود و قسمت­هايي در سپاه كار آموزش نامنظم و غيرسازمان يافته مردمي را انجام مي­داد. اين در حالي بود كه سپاه هم هنوز به آن صورت شكل نگرفته بود.

از جمله كارهايي كه مي­كرديم اين بود كه از طرف انجمن تحت نظارت آقاي بخرد در پادگان توپخانه 22 ارتش كازرون آموزش­هاي نظامي مي­ديدیم؛ كه بعداً شاخه نظامي انجمن را تشكيل داديم. در آن زمان سرهنگ قاسمي و سرهنگ حجازي (كه آن زمان سروان بود) كار آموزش نظامي ما را بر عهده داشت. و براي آن كه از سربازها مشخص شويم لباس­هايي به ما دادند كه قهوه­ايي تيره بود. اين لباسها همان لباس­هاي سربازي بود كه در خمره رنگ­رزي آن را رنگ كرده بودند.

آموزش­هاي ما شامل آموزش­هاي تيراندازي، رزمي، اردوهاي صحرايي ... بود. اين آموزش­ها عموماً در پادگان ارتش برگزار مي­شد.

اردوهاي صحرايي را در اطراف كازرون سيد امين­الدين و ... انجام   مي­داديم. گاهي جاهاي دورتري مي­رفتيم.

از دوستان آن زمان ما در انجمن دكتر حاج كاظم پديدار، شهيد حميدي، شهيد غلامرضا بستانپور، شهيد صفر غلامي، شهيد مهدي كوزه­گري، مرتضي اخگر، محسن داودي و ... بودند كه از همه فعال­تر بودند.

 

آغاز جنگ

در 31 شهريور 59 در حالي كه هيچ كس انتظار نداشت عراق شبانه با حمله به 15 يا 16 پايگاه هوايي كشور ما را مورد تجاوز قرار داد. فردا صبح، اخبار، حمله­ي عراق را به صورت رسمي به سوي آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و شهرهاي مرزي اعلام نمود.

در آن موقع ما از كم و كيف جنگ بي­اطلاع بوديم.

اعلام شد که قرار است گروهي به جبهه اعزام شوند.

قاعدتاً به دليل اين كه ارتش از هم پاشيده بود و سپاه هم هنوز تشكيل نشده بود جنگ بايستي به اتكاء مردمي اداره مي­شد. امام هم فرمود اگر جنگ 20 سال طول بكشد ما ايستاده­ايم.

براي ثبت نام به سپاه مراجعه کردیم. قاعدتاً بچه­هاي انجمن به دليل اين كه آموزش ديده بودند اولين و بيشترين نيروها را براي آموزش جنگ داشت. هرچند آموزش­هاي ما بسيار ساده بود و با تفنگ­هاي  ژ-3 و ام-1 بود.

حدود 100 نفري بودیم که در پادگان به صورت فشرده در سه روز آموزش ديدیم. عمده اين افراد همان دانش­آموزان و بچه­هاي انجمن اسلامي دانش­آموزان بودند، تعدادي هم فارغ­التحصيل بودند. مثل: شهيد پيرويان، شهيد باقر سليماني، شهيد عبدالحميد خسروي، مجيد قاسمي و ... كه اين­ها نيز عمدتاً آموزش ديده بودند.

علي اكبر پيرويان يك ماهي بود از افغانستان آمده بود و آدم تيز و فرزي بود (شهيد دكتر علي اكبر پيرويان براي مبارزه با نيروهاي سرخ شوروي به همراه تعدادي از دوستان دانشجويش به افغانستان رفته بود)

شب روز سوم به ما گفتند به خانه برويد و فردا صبح جهت اعزام برگرديد. فردا صبح شال و كلاه كردم كه بروم برادر و پدر و خانواده­ام هر كاري كردند كه جلو مرا بگيرند نتوانستند و من به پادگان برگشتم. از صد نفر، 56 نفر آمده بودند. خانواده­هاي زيادي براي بدرقه ما در پادگان جمع شده بودند، ما را با دو يا سه ميني­بوس در هفته دوم مهر حدوداً 13 يا 14 مهر اعزام كردند.

شب را در سپاه بهبهان خوابيديم، فكر مي­كرديم كه بهبهان هم منطقه جنگي است. منتظر گلوله توپ و يا حمله هوايي بوديم، كه كي گلوله توپ مي­خورد! كي هواپيما مي­آيد! نمي­دانستم كه حالا كجا هستم. صبح ما را بردند اهواز. توي اهواز چند جا جابجا شديم تا نهايتاً يك روز بعدش كه توي اهواز بوديم ما را بردند سوسنگرد. ابتدا در سپاه سوسنگرد بودیم. آن جا صداي گلوله توپ و تانك شنيديم. بعد از مدتی به هویزه اعزام شدیم.

رفتيم در داخل خود هويزه. (هويزه دست ما بود. قضيه هويزه اين جوري بود كه دشمن يك بار هويزه را گرفت بعد ايران آن را پس گرفت حالا در اين باز پس­گيري عراق رفته بود عقب. حدود 15 يا 16 كيلومتری هويزه مستقر شده بود و هويزه براي بار اول كه پس گرفته شده بود دست ما بود.)

ما در استاديوم هويزه مانديم. بعد آمديم در ساختماني كه يادم نيست مال كي بود. شايد مال جهاد بود. كه دو طبقه بود. مستقر شديم.

در اين جا خدا رحمت كند يك كسي بود بنام شهيد اصغر گندمكار كه از سپاه اهواز بود. او فرمانده شد و فرمانده ما یعنی علي اكبر پيرويان، معاون او. بچه­ها نيز به كميته­های مختلفي تقسيم شدند. يك كميته شد كميته عمليات. يك گروه شد كميته تداركات. مسئول كميته تداركات شهيد باقر سليماني شد، مسئول كميته عمليات هم يكي ديگر از دوستان ما بود يكي از رفقاي ما هم فرج عسكري بود كه بعد  عضو سپاه كازرون شد.

ما در آن جا بوديم و روزانه آموزش نظامي مي­ديديم و فعاليت­هاي خاصي داشتيم مثلاً در آن شرايط مي­رفتيم با قاچاق سيگار مبارزه مي­كرديم. كه آقا چرا از عراق سيگار قاچاق مي­كنيد. سيگار بغداد را در آن شرايط مي­آوردند.کارهای ما اولويت بندي نشده بود. يك گروه تشكيل شده بود كه مي­رفتند اين كار را انجام مي­دادند كه البته من عضوشان نبودم. در همان منطقه توي آبان ماه؛ شب ما را مي­بردند در كرخه كور ما را از آب رد مي­كردند. بعد بر مي­گشتيم. يك كارهايي اين چنينی. جالب اين كه عراق در 10 كيلومتري ما مستقر بود. ما با لباس ورزشي يا زير پيراهن و شلوار اين چنين صبح­ها مي­رفتيم   مي­دويديم. خدا رحمت كند مسئول اين كار ما شهيد عبدالحميد خسروي بود. كه سربازي كرده بود و تازه از كردستان آمده بود.

خمپاره 60 را اون به ما نشان داد. اين خمپاره را از سپاه اهواز آورده بودند که مثلاً چگونه كار مي­كند. مثلاً اين گلوله خمپاره 60 است و اين را چگونه بايد باهاش كاركني. و بعد مي­رفتيم از هويزه تا ساريه مي­دويدم كه حدود 5 تا 6 كيلومتر بود. بدون تفنگ هم بوديم. يعني اگر يك سرباز عراقي مي­آمد مي­توانست كل ما را بگيرد. ما همه دانش­آموز بوديم. بزرگترين­هامان كه حالا يعني سربازي كرده بود ديگه خيلي كدخدا بودند. و براي آمادگي جسماني مي­گفتند كه بايد اين كار را بكنيد. البته همه هم شركت نمي­كردند. حدود يه 15 نفري بوديم. البته دو سه جا هم تقسيم شديم. يك عده­اي رفتند طرف ژاندارمري هويزه يك عده­اي در استاديوم هويزه مستقر شدند. و اكثر ما در همان ساختمان جهاد بوديم. اصل مقر ما در جهاد هويزه بود.

يك روز شهيد باقر سليماني با همان زير پيراهني و شلوار كردي آمد و با صداي بلند فرياد زد كه آي بدويد حمله كردند. ما هم با همان وضع استراحت بودیم يعني با زيرپيراهني و زيرشلواري و بعضاً با دمپايي بيرون دويدم. بچه­ها دنبال عراقي مي­گشتند كه گفت موش­ها به آشپزخانه حمله كردند.

اواسط آبان بود كه عراق دوباره حمله را از سر گرفت. اول از طرف تپه­هاي ا... اكبر شروع كرد به حمله. (كوه­هاي ا... اكبر در شمال سوسنگرد و هويزه بود) و از طرف بستان آمدند داخل. يعني بستان را گرفتند. از طرف جنوب هم از دُب اَران حمله كردند. آن موقع ما فقط اين اسم­ها را مي­شنيدم چون منطقه را بلد نبوديم.

تا آن زمان ما نمي­دانستيم كه اطرافمان چه دارد مي­گذرد.

اين قدر آموزش­ها ابتدايي بود كه صداي خمپاره و هواپيما را تشخيص نمي­داديم. يك چيزي مي­شنيديم ”اي­ش ... بمب“ ما فكر مي­كرديم هواپيما بالاي سرمان است و دارد بمباران مي­كند.

نزديكي هاي 18 يا 19 يا 20 آبان بود. كه عراق از طرف هويزه شروع به حمله كرد و به سپس سوسنگرد را مورد هدف قرار داد.

تصميم عراق اين بود تا با دور زدن هويزه و سوسنگرد اين دو شهر را به محاصره در بياورد. پس از دو طرف سوسنگرد را مورد حمله قرار داد. يكي از طرف شمال يعني تپه­هاي ا... اكبر و يكي از طرف جنوب يعني دب اران به سمت سوسنگرد آمد تا بتواند جاده اهواز سوسنگرد را قيچي كند. پس ديگر كاري به هويزه نداشت. زيرا هويزه طرف مرز بود و با گرفتن و محاصره كردن سوسنگرد خودبخود هويزه نيز در خاك عراق قرار مي گرفت.

در همين زمان بود كه بچه­هاي گروه دوم نيز به ما اضافه شدند.

ما را جمع كردند و قضيه را به ما گفتند. سپس همه ما را در پشت يك ماشين يخچال­دار حمل گوشت كردند و به سوي سوسنگرد راه افتاديم. تقريباً همه درون يخچال بوديم. غير از شهيد علي­اكبر پيرويان و دو نفر از بچه­هايي كه از ما بزرگتر بودند و فرماندهي ما را بر عهده داشتند. كه جلو ماشين سوار شده بودند.

حساب كنيد اگر يك خمپاره روي سر اين ماشين مي افتاد يا ماشین تصادف مي­كرد يا چپ مي­شد همه ما يك جا كشته مي­شديم.

وقتي داشتيم مي­آمديم سوسنگرد بني­صدر مصاحبه كرده بود. ما از راديو داشتيم مي­شنيدم. مي­گفت در سوسنگرد كه خبري نيست.

همان موقع بود كه ما فاتحه خودمان را هم خوانديم كه وقتي رئيس­جمهور كه فرمانده كل قواست اين جوري مي­گوید پس واي به حال ما.

ساعت 12 شب به سوسنگرد رسيديم. در تاريكي شب و خستگي اصلاً متوجه نبوديم كه ما را كجا بردند. صبح زود بعد از نماز صبح ما را دوباره جمع كردند و با روشن شدن هوا به به سمت جبهه جنوبي سوسنگرد يعني در انتهاي شهر به سمت دب اران رفتيم و در آن جا موضع گرفتيم. در اين جا فرماندهي ما را يك سروان ارتش بر عهده داشت.

در اين خط شهيد اصغر گندمكار و شهيد پيرويان هم با ما بودند. و البته ما كه نيروي نظامي كلاسيك نبوديم اما روبروي ما دشمن يك آرايش نظامي كلاسيك گرفته بود.

ما را پشت خاكريزها مستقر نمودند. هوا ديگر كاملاً روشن شده بود. فاصله ما با نيروهاي عراقي خيلي كم بود حدود 300 يا 400 متر از ما فاصله داشتند. حداكثر در فاصله يك كيلومتري از ما تانك­هاي عراقي به خط و با آرايش بسيار زيبايي قرار گرفته بودند. و در اين سوي نيروهاي ما حداكثر تسليحاتشان همان اسلحه­هاي ساده­اي بود كه به همراه داشتند. كه همان اسلحه ام-يك و ژ-3 و چند تا از بچه­ها نيز كلاشينكف داشتند.

تا ساعت2 بعدازظهر ما در آن خط آماده بوديم. كه عراق شروع به بمباران خط كرد. گلوله­هاي توپ و خمپاره و ... از بالاي سر ما مثل گله زنبور صدا مي­كرد و رد مي­شد.( به اين دليل مي­گويم گله زنبور كه قبلاً صداي گله زنبور را شنيده بودم.) هيچ كاري از دست ما برنمي­آمد. تنها كاري كه انجام مي­داديم اين بود كه تعداد تانك­ها را مي­شمردیم. دقيقاً تعداد تانك­ها و زره­پوش­ها بدون خودروهايي كه در منطقه بود 84 تا بود.

هر از چندي در پناه همين تانك­ها نيروهاي پياده عراق چند قدمي به سمت ما مي­آمدند كه با شليك­هاي ما باز برمي­گشتند به پشت تانك­ها.

ساعت حدود 3 بعدازظهر بود كه يك گلوله خمپاره در فاصله چند متري ما به زمين خورد. وقتي سرمان را بلند كرديم همه وجودمان خشك شد. علي­اكبر پيرويان غرقه در خون بود. همه شكه بودند. من به سمتش دويدم. ديدم شكم و سينه­اش شكافته شده و قلبش روي سينه­اش افتاده و هنوز دارد مي­تپد. امحاء و احشايش بيرون ريخته بود. امحاء و احشايش را درون شكمش گذاشتيم و در يك پتو پيچيديمش و سوار همان ماشين يخچال­دار كه ما را آورده بود كرديم.

شايد چند دقيقه­اي از اين ماجرا نگذشته بود و هنوز به حال خويش نيامده بوديم كه گلوله­اي ديگر شهيد عبدالحميد خسروي را نقش زمين كرد. درست يادم نيست گلوله به سرش خورد يا گلويش را شكافته بود. اما بر اثر برخورد اين گلوله حميد ناگاه از جاي برخواست و ايستاد كه همين باعث شد تا عراقي­ها او را به رگبار گلوله ببندند. حميد چند لحظه بعد پاره پاره بر زمين افتاد. حميد مرد بسيار شجاع و نترس و دليري بود. كه پس از اكبر به او دل خوش داشتيم. او بود كه در هويزه ما را آموزش مي­داد.

در عرض چند دقيقه شهيد داودي نيز غرقه در خون شد. آن قدر شهادت اكبر و حميد در روحيه ما تاثير گذاشت كه يادم نيست داودي چگونه شهيد شد. هنوز داودي در خون خويش مي­غلطيد كه يكي ديگر از بچه­ها نيز در خون خويش به سجده عشق فرو رفت.

اين جا بود كه ديگر كسي روحيه نداشت. ساعت به 4 عصر نزديك مي­شد كه عراقي­ها شروع به پيش­روي كردند. همه به سمت شهر سوسنگرد فرار كرديم. من و شهيد غلامرضا بستانپور با هم بوديم.

اين جا جايي بود كه مرگ را به چشم ديديم. زانوهايمان ديگر   نمي­كشيد. غذا هم نخورده بوديم. ما با پاي پياده مي­دويديم و عراقي­ها سوار بر ارابه جنگي (تانك) در تعقيب ما بودند. شايد ما جزء آخرين نفراتي بوديم كه داشتيم عقب­نشيني مي­كرديم. در همين حين چند نفر ديگر هم مجروح يا شهيد شدند. كه ما حتي نگاه نكرديم ببينيم كه چه كساني بودند. فقط صداي آن­ها را مي­شنيديم.

مي­خواستيم به سمت مسجد برويم اما هوا تاريك شده بود. در كوچه پس كوچه­ها بر اساس همان چيزي كه در سر داشتيم راه مسجد پيش گرفتيم. اما پيدا نكرديم.

ديگر ما از هم جدا شده بوديم. من و چند نفر ديگر با هم بوديم. وارد خانه­اي شديم. (ساكنان شهر قبلاً شهر را ترك كرده بودند.) در آن جا مقداري پولكي روي تاقچه بود و يك گوني پر از نان خشك تكه تكه شده كه احتمالاً براي مرغ گذاشته بودند و يك بشكه آب. ترديد داشتيم كه مي­توانيم از اين­ها استفاده كنيم يا خير. نماز را هم داخل خيابان خوانديم. با مقدار كمي از اين­ها تنها براي آن كه توان داشته باشيم خورديم. و صبح با صداي اذان از خانه بيرون آمديم و از روي صداي اذان راهي مسجد شديم. شايد فاصله ما تا مسجد 200 متر هم نبود و ما در كوچه پشتي مسجد بوديم.

نماز صبح را در مسجد خوانديم.

عراق تا صبح دائم شهر را بمباران مي­كرد.

صبح در مسجد تازه فهميديم كه محاصره کامل شده است.

عراق از طرف سابله آمده بود. اين محاصره با روشن­تر شدن هوا تنگ­تر شد. تا آن جا كه بعضي از قسمت­هاي شهر هم در دست عراق بود. حالا ديگر نه فرمانده­اي داشتيم نه سازماني. و حتي شهر را هم بلد نبوديم. كسي را هم  نمي­شناختيم زيرا با روشن شدن هوا هر كدام از بچه­ها به سمتي رفته بود و جز چند نفري و حدود 70 يا 80 نفر مجروح كسي در مسجد نبود. در مسجد بود كه بچه­هاي شهرهاي ديگر هم ديديم. از تهران و اصفهان و تبريز و ...

در آن جا بود كه كمپوت و كنسرو را براي اولين بار ديديم. اين­ها را به عنوان غذا به بچه­ها مي­دادند.

حوالي ظهر بود كه يك بنده خدايي كه فكر كنم از بچه­هاي تهران بود وارد مسجد شد و داد زد: كي بلده كمك آر پي جي زن شه؟ كسي جوابش را نداد. دوباره داد زد: كي مي­آد كمك آر پي جي زن بشه؟ كه من بلند شدم. يك كوله­پشتي با 7 يا 8 تا گلوله آرپي­جي انداخت روي دوش من و گفت پشت سر من بيا.

از مسجد كه خارج شديم تازه متوجه شدم كه تانك­ها از خيابان­ها منتهي به مسجد دارند نزديك مي­شوند تا آخرين سنگر مقاومت را هم بگيرند. سقوط مسجد يعني سقوط كامل سوسنگرد.

من با كوله­پشتي حاوي گلوله­هاي آر پي جي پشت سر اين بنده خدا راه افتادم. رفتيم سمت خياباني كه تانك­ها داشتند نزديك­تر مي­شدند. بعد وارد يكي از فرعي­ها شديم. و درون فرعي سنگر گرفتيم. اين بنده خدا روي زمين دراز كشيد و شليك كرد. درست يادم نيست گلوله اول يا دوم بود كه به تانك خورد. و تانك را منفجر كرد. اين امر باعث شد تا خيابان بسته شود. خيلي خوشحال بودم. به اندازه­اي كه در پوست خودم نمي­گنجيدم پس فرياد تكبر برآوردم. فرياد تكبير من كه بلند شد از چند جای ديگر هم صداي تكبير برخواست. در همين لحظه بود كه ديدم عراقي­ها پا به فرار گذاشتند. حتي سرنشينان تانك­هاي بعدي از تانك بيرون آمدن و فرار كردند. با بسته شدن راه خيال همه راحت شد كه لااقل عراق از اين طرف نمي­تواند با تانك حمله كند.

سپس روي پشت بام منازل رفتيم . اين جا بود كه در دست نيروهاي ديگر نارنجك و چيزهاي ديگر هم ديدم. روي يكي از پشت بام­ها يكي كنار ما ايستاده بود كه نارنجكي در دستش بود. زير اين بام تانكی ايستاده بود. او هم نارنجك را درون تانك انداخت. ما هم از روي كنجكاوي نگاه كرديم. فقط شانس آورديم كه نارنجك عمل نكرد وگرنه ....

با اين كار عراقي­ها شايد فكر كردند كه حالا يك عده آدم ورزيده و آماده و چریک در اين خيابان هستند. پس، از آن خيابان به سرعت فرار كردند.

با فرار آنان دوباره به سمت مسجد برگشتيم. در حياط مسجد تعدادي كلاشينكف ديدم. يكي از آن­ها را كه قنداق تاشو داشت برداشتم. خيلي خوشحال شده بودم كه يك اسلحه كلاش دارم. دستم را كه روي ماشه فشار دادم رگبار گلوله­ها روي ديوار مقابل خالي شد. ترس برم داشت. اين اسلحه­ها يا مال مجروحين جنگ­هاي نامنظم بود يا مال هر كس ديگر نمي­دانم. بعد رفتم سمت كمپوت­ها . تا آن روز كمپوت هم كه نديده بوديم. چند تا كمپوت زردآلو برداشتم. يكي از آن­ها را همان جا باز كردم و خوردم. خيلي خوشمزه بود. اين بود كه دو سه تاي ديگر هم برداشتم.

حالا شايد ديگر روز سوم بود.

شهر كاملاً در محاصره عراقي­ها بود. هر كس هر كاري بلد بود و مي­توانست و مي­خواست انجام مي­داد. هيچ كس نبود كه بگويد چه بايد كرد. فرمانده­اي نداشتيم. ...

در همان اوضاع بود كه كم كم احساس كرديم حجم آتش عراق روي شهر دارد كم مي­شود. خبري ميان رزمندگان پيچيد كه دکتر چمران با گروهش به همراه تيپ زرهي ارتش براي شكست محاصره وارد عمل شده­اند و از سمت تپه­هاي ا...اكبر و اهواز در حال درگيري هستند. و اين باعث شده بود كه عراق از حجم آتش روي شهر بكاهد و آتش خود را به سمت آنان افزايش دهد. اين اخبار نشان از اين مي­داد كه درگيري از درگيري تن به تن و تن به تانك در خيابان­هاي شهر به درگيري در خارج از شهر منتقل شده است.

در مسجد بوديم كه اعلام كردند رزمندگان براي كمك به نيروهايي كه از خارج شهر دارند حصر را مي­شكنند به سمت جاده اهواز بروند. من بچه­هاي كازرون را گم كرده بودم. حتي دوستانم را همچون شهيد غلامرضا بستانپور را که تا روز اول محاصره كنار هم و دوش به دوش هم بوديم حالا گم كرده بودم و من تنها راسخي و شايد يكي دو نفر ديگر از بچه­هاي كازرون را كه با من بودند مي­شناختم و بقيه را نمي­شناختم. ارتباط ما هم با بقيه بچه­هاي كازرون كاملاً قطع شده بود. هر چند نفري در يك گوشه شهر بودند. و مسجد تنها پاتوقي بود كه در آن مجروحين نگهداري مي­­شد و حدود 15 نفري از آنان مراقبت مي­كردند. و اين كه بچه­ها براي تجديد قوا و ديد و بازديد آن جا مي­آمدند.

با راسخي و همان كساني كه با ما بودند به سمت ورودي شهر شروع به دويدن كرديم. وقتي رسيديم ديديم عراقي­ها دارند فرار مي­كنند. هواپيماهاي خودمان هم داشتند عراقي­ها را مي­زدند و عراقي­ها از كنار جاده در حال عقب­نشيني بودند. كه ناگاه ديديم يك عده­اي روي جاده آمدند. آن­ها همان نيروهاي نامنظم شهيد چمران بودند. ما به سمت آنان رفتيم و آنان را در آغوش گرفتيم. در همين حين كسي را با هيبت و قيافه شهيد چمران ديديم. به سمتش رفتیم و او را در آغوش گرفتيم. (نمي­دانم خود شهيد چمران بود يا خير. اما هر كس بود ما فكر مي­كرديم شهيد چمران است. و از اين روي بسيار خوشحال شده بوديم.)

در ورودي شهر چد تا نارنجك برداشتم. يك چيزي بود كه تا آن روز نديده بودم. شبيه استكان  پرسيدم اين چيست؟ گفتند اين مين ضدنفر است. آن را هم برداشتم و درون جيبم گذاشتم.تا آن جا كه توانستم فشنگ برداشتم و جيب­هايم را از اين جور چيزها پر كردم. شايد حدود 100تا فشنگ در جيب­هايم ريختم. و دوباره به سمت مسجد برگشتيم.

يادم نيست كه همان روز بود يا فردا صبح آن،‌ كه گفتند عده­اي از بچه­ها در آن سوي رودخانه وسط شهر محاصره هستند. اين­ها   علي­الظاهر همان بچه­هاي كازرون بودند كه ما آن­ها را گم كرده بوديم. شهيد غلامرضا بستانپور هم وقتي از ما جدا شده بود پرسان پرسان خود را به ساير بچه­هاي كازرون در آن سوي رودخانه رسانده بود. مقر آنان ژاندارمري بود. و حالا فقط قسمت شرقي سوسنگرد كه به سمت اهواز بود و مسجد هم در اين قسمت بود آزاد شده بود. اما عراق توانسته بود در آن سوي رودخانه حلقه محاصره را تنگ­تر كند. و قسمت غربي سوسنگرد همچنان در دست عراق بود.

بچه­هاي كازورن هم علي­رغم همه سختي­ها جانانه مقاومت كردند.

گفتند كه بايد برويم آن سوي رودخانه و تا آن جا كه مي­توانيم مهمات هم همراه خود ببريم تا به دست محاصره­شدگان برسانيم. حركت كرديم به سمت پل كه دو طرف شهر را به هم متصل مي­كرد و بتوني بود. وقتي رسيديم شهيد سرلشكر زهيرنژاد را ديديم كه با لباس ارتشي دارد نيرو هايش را از پل عبور مي­دهد. به ما هم گفتند شما هم برويد. من و آقايي (از بچه­هاي بليان) و خورشيد رنجبر (از بچه­هاي بليان)  تا آن جا كه مي­توانستيم با خود مهمات و اسلحه و فشنگ و ... برداشتيم كه به بچه­هاي آن سوي رودخانه برسانيم. بايد از روي پل عبور مي­كرديم.

خيابان دقيقاً روبروري پل نبود و كمي زاويه داشت و همين امر باعث شده بود كه پل در تيررس عراقي­ها نباشد. اما انتهاي پل در تيررس آن­ها بود. مي­گفتند يك پي ام پي آن طرف ايستاده و انتهاي پل را دائماً زير آتش دارد. ما روي پل شروع به دويدن كرديم. اما انتهاي پل كه رسيديم ديدم پاي چپم فرو رفت. بالا نمي­آيد. همين امر باعث شد كه كله ملاق شوم. حالا جيب­هاي من پر از مواد انفجاري و از همه خطرناك­تر مين ضدنفري بود كه درون جيبم گذاشته بودم. كه اگر منفجر مي­شد نه تنها من كه همه كساني كه با من بودند را يك جا به هوا مي­فرستاد. زيرا درون جيب بقيه هم پر از مواد انفحاري بود .

وقتي به پايم نگاه كردم تا خون­آلود است. به بغلم كه نگاه كردم ديدم خورشيد رنجبر هم روي زمين افتاده است. تفنگ از دستم افتاده و كمي آن طرف­تر پرت شده بود. در آن حالت فرياد مي­زدم تفنگم را بدهيد. گفتند براي چه مي­خواهي؟ گفتم مي­خواهم بجنگم... مرا به زور كنار ديواري كشيدند كه زير ديد عراقي­ها نباشد. پايم را كه زخمي شده بود با پارچه­اي بستند.

يك ساعتي آن جا مانديم و در اين مدت تعدادي از بچه­ها شهيد يا مجروح شدند. بعد از يك ساعت ما را كمي بالاتر بردند و توسط يك قايق از رودخانه عبور دادند. در آن طرف رودخانه ما را سوار يك جيپ ارتشي كردند. حالا ديگر ارتش هم كاملاً وارد شهر شده بود.

ما را که حدوداً 40 نفري مي­شديم با همان جيپ به سمت اهواز راهي كردند. وقتي به جاده اهواز نزديك شديم ما را از روي جاده به پشت خاكريزي منتقل كردند. آن جا متوجه شديم كه عراق براي باز پس گيري جاده وارد عمل شده است. به ما گفتند بايستيد. يك توپ 106 در كنار جاده بود كه داشت به سمت عراق شليك مي­كرد. بعد از چند بار شليك متوجه شديم كه عراقي­ها باز فرار كرده­اند.

ما را ابتدا به حميديه بردند كه يك بيمارستان صحرايي داشت. آن جا زخم ما را پانسمان كردند و بعد براي مدتي در هتل نادري كه در زيرزمين آن شبه بيمارستاني درست شده بود نگه داشتند. چند روزي آن جا بوديم تا اين كه ما را به فرودگاه اهواز بردند و از آن جا به بيمارستان دكتر شريعتي تهران منتقل شديم. حدود يك ماهي در آن جا بستري بودم.

وقتي به كازرون برگشتم ديگر اسم مدرسه ما سعيد محسن نبود زيرا كسي كه محسن بود حالا ديگر سعيد شده بود. نام مدرسه شده بود مدرسه شهيد غلامرضا بستانپور.

همان كه بسيار خنده ­رو بود. شلوغ و خوش اخلاق بود. هميشه شوخي و مزاح مي­‌كرد. پر تحرك بود و پر جنب و جوش. با صداي زيرش بلند بلند حرف مي‌­زد. مرا به اسم كوچك صدا مي­‌كرد. حالا نه او بود نه نحاسي بود نه حميدي نه داودی..


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۷
ات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
0
1
تا جایی که ما خبر داشتیم شما یا تو تهران بودید یا اصلا ایران نبودید حالا که انتخابات شده فیلت یاد هندستون کرده
امیدوارم که آقای رضازاده همه شما را نا امید کند
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
0
0
اقای محمدصادقی مابیشماریم
حمایت خودراازشمادرانتخابات اتی اعلام میدارم. وامیدوارم شماکه فردی اصول گراوولایی هستید به مجلس راه یابید.بعضی ها برای اینکه رای بیاورندامروزخودرابه یک گروه وشخص نزدیک میکنندوفردابه یک شخص وگروه دیگرشماهمیشه یک راه ویک هدف رادنبال کرده اید.
یادواره شهداعالی برگزارشد
..,
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
0
0
روش زشتي براي تبليغات هست مخصوصا اون وسط از كسايي اسم بياري كه حتي بعد از راي آوردنت حتي جواب تلفنهاشون رو نميدادي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
0
0
سلام
خون شهدا در رگ های شهر من جاریست
و جسم جانبازان بر عظمت شهرم می افزاید
و نفس آزادگان فضای شهرم را خوش بو می کند
و وجود شهرم به وجود رزمندگانش بسته است
من و ما و شما و آن ها ایشان مدیون این دلاوران بوده و هستیم
به وجود آقای دکتر محمد صادقی و همه ی رزمندگان عزیز شهرستان افتخار می کنیم
و از اون فرد محترم که با تمسخر نظر گذاشته بگم که با این لحن حربف زدن و با تخریب یک فرد که هم رزمنده هست و هم جانباز از آقای رضازاده تعریف که نکردی هیچ، زیر سوالش هم بردی و فکر نمی کنم آقای رضازاده طرفدارانی مثل شما را بخواهد
خواهشمندم به جای تخریب و تمسخر دیگران فقط از داشته ها و توانایی های نامزد انتخاباتی خودتان بگویید
درود بر دکتر محمد صادقی که امیدوارم در انتخابات آینده موفق بشود
ضمن این که اگر هم نماینده نشد باز هیچ چیزی از داشته هایش و زحماتی که برای شهرستان کازرون کشیده کم نمی شود
قهرمان
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
0
0
این مصاحبه اصلا جنبه تبلیغاتی ندارد چرا که در ویژه نامه هایی که نشریات شهرستان چاپ کرده اند بیش از 30نفر مصاحبه یا خاطراتشان چاپ شده و ایشان هم یکی از آنهاست.
هدهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
0
0
دکتر محمدصادقی یک شخصیت سیاسی مذهبی و مبارز بوده است .
سوم راهنمایی به دلیل مبارزاتش برعلیه رژیم شاه در جلو اداره دارایی توسط نیروهای امنیتی رژیم پهلوی دستگیر و بازداشت می شود.
در دفاع مقدس جزو اولین گروه اعزامی به جبهه هاست که دبیرستان را رها می کند و به جبهه می رود و در عملیاتهای مختلفی نیز در ایام دفاع مقدس حضور می یابد و به درجه جانبازی نائل می شود
بعداز جنگ در جریان کشتار مردم بوسنی و هرزگوین به عنوان پزشک داوطلب به صورت افتخاری برای کمک به مردم مظلوم مسلمان بوسنی به آنجا اعزام می شود
در صحنه های مختلفی که رسالت مکتبی و اعتقادی ایجاب می کرده در صحنه بوده است.
امتحانش را تا به حال برای انقلاب به خوبی پشت سر گذاشته است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
0
0
سلام بر او و همه کسانی که به گذشته پاک و آفتابی خویش وفا دارند ومصداق آیه " صداقت" شدند.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
درودبرمحمدصادقی
ماپیروزیم
دکتر
|
-
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
وقتی که تمام ملاک و معیار ما برای ارزیابی افراد، منافع شخصی خودمون و گروهمون می شه، نتیجه کار می شه سرانجام طلحه و زبیر که بر روی پیامبر هم شمشیر کشیدند. من برای کسی که اولین نظر را گذاشته اند واقعا متاسفم. ای کاش حداقل آخرتش را برای دنیای خودش می فروخت ولی وای به حال ایشون که آخرت خود رو به دنیای دیگران چه ارزان می فروشد. دکتر محمد صادقی در 13 سالگی توسط ساواک دستگیر می شود. در 16 سالگی در سوسنگرد گلوله می خورد در 7 منطقه جنگی شیمیایی می شود. با این حال همیشه جزو برترین های زمان خود بوده است. در سال آخر دبیرستان هم در جبهه حضور فعال داشته و هم در سنگر علم و دانش. رتبه 36 کنکور سراسری را کسب می نماید. در مقاطع دکتری عمومی، تخصصی و فوق تخصصی رتبه اول را کسب می نماید و دوره فوق تخصصی خود را در دانشگاه چهارم دنیا (امپریال کالج لندن) با رتبه عالی به پایان می برد. هیچ گاه در دفاع از رهبری و ولایت لحظه ایی درنگ نکرد. بهتر است قبل از اظهار نظرهایی که رنگ و بوی منافع شخصی به خود می گیرد به این فکر بیفتیم که در نهایت همگی در یک قبر تنگ و تاریک خواهیم رفت.
جعفر جعفري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
من بر اين باورم كه توانايي او كمك زيادي به شهرستان كازرون كرده منتها با حمايت از شما مردم و دعاي خيرتان چرا كه بتوانيم با هم به جايگاه زقيع خود برسيم
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
واقعاً برای طرفداران کاندیداهایی که فقط قصد تخریب دیگران را دارند متاسفم .وقتی که علیه فرد متعهد و زحمتکشی مانند دکتر محمدصادقی از روی حسادت یا ناآگاهی صحبت میشود واقعاً متاسفم.ایشان برای کازرون ما بسیار زحمت کشیده است و شهرستان ما به ایشان مدیون است.امیدوارم در انتخابات آتی موفق و ما را از این وضعیت بد نمایندگی الان نجات دهد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
همگی با در نظر گرفتن صداقت صراحت و شجاعت، خط مشی مستقیم و ولایی دکتر محمد صادقی، وی را به عنوان نماینده شهرستان کازرون در مجلس انتخاب خواهیم کرد
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
درود خدا بر مجاهدىن راه حق
دكتر فيروزى از بابل-مازندران
بهروز
|
-
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
سلام و درود بر ارواح پاک و طیبه شهدای هشت سال دفاع مقدس و به خصوص شهیدان سرفراز شهرستان کازرون که به یاری حسین زمان خویش ـ حضرت روح الله(ره) ـ شتافتند. مسلما چنین اظهارات شتاب زده و برخلاف واقعت، شخصیت انقلابی، سیاسی و علمی دکتر محمدصادقی را خدشه دار نخواهد کرد. توانایی های دکتر محمد صادقی در عرصه های سیاسی و علمی بر هیچ کس پوشیده نیست و دیگر جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی گذارد. با آرزوی موفقیت ایشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی
آزاده مرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
خدا وکیلی برای نفر اول که نظر داده شرمنده ام.آخه فداکاری رزمندگان وطن را هم باید به تمسخر گرفت و سیاسی کرد. خجالت بکش برادر. همه میدانند دکتر شاهین انسانی ولایتمدار، جانباز و پیشرو در جانفشانی برای میهن و اسلام بوده است.
سجاد
|
-
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
دکتر جان سال هاست که ما به شوق داشتن متفکر دلسوزی چون تو با افتخار سربلند می کنیم تویی که در اوج جوانی غیرت اسلامی و ایرانی خویش را با جان و زندگی ارزشمندت به دست گرفتی و به ندای ولایت (حضرت روح الله)که حضور عشق و احساسات و عقل علی وار علیه خصم دین و جان و ناموس بود جهاد کردی و بعد از آن سلاح قلم در دست گرفتی و در سنگر مقدس علم و دانشگاه علی رغم همه سختی ها به تلاش تا کسب مدارج عالیه عاشقانه گذران عمر کردی.اما در همه این مدت چند چیز را فراموش نکردی دفاع از حقوق مظلومان و محرومان .تلاش بی منت و بدون چشم داشت برای رفاه ملتی که همیشه احساس می کنی بر گردن تو دین سنگینی دارند. دکتر عزیز تحلیل زندگی پرشرافتتان برای من بسی سنگین و در عین حال گذر از آن دردآور است.دعا می کنم همواره سلامت و سرفراز باشی.یا علی
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
1
اگرچه من هم معتقدم روش منحط، ریاکارانه و چندشناکی بود برای مطرح شدن و تبلیغ کردن برای انتخابات ولی در لابه لای این قصه گویی ها می توان و به خوی و منش دکتر شاهین محمد صادقی پی برد. مثلاً آنجا که در مسجد علاوه بر خوردن یک کمپوت با ولع چند کمپوت دیگر برمی دارد. یا آنجا که پس از شهادت شهید پیرویان از جمع حدا شده و می گریزد و تا چد روز به جایی امن پناه می برد در حالیکه حتّی شهید بستانپور که با وی بوده است هر جور که شده (به قول دکتر پرسان پرسان) خود را به بچه های گرفتار آمده می رساند و جناب محمد صادقی بعد از چند روز تازه یادش می آورند که تعدادی از همشهریانش گرفتار آمده اند و احتیاج به کمک دارند(تازه آن هم دیگران به یادش می آورند)
نا سناس
|
-
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
خاطرات جالب بود.واقعا دکتر انسان شریف و وارسته ای است.و در این چند سال در هر سمتی بوده منشا خدمات ارزنده ای برای نظام بودند.شاد و تندرست باشند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
حمایت ازمحمدصادقی حمایت ازارزشها،تجربه،علم وکاروتلاش وسازندگیست.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
دهقان فرار كن كه شاهين آمد.
ح ش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
سلام بر محمد صادقي وكليه بسيجيان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
سلام بر مرد علم و عمل >
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
جناب اقای دکتر محمدصادقی شما امروز نه تنها مورد تحسین دوستان خود قرار گرفته اید بلکه بسیاری از مخالفان شما به شما احسنت میگویند.کمتر کسی از رشادتها شما در دوران دفاع مقدس اگاهی داشت.
الان که این خاطرات را خواندم بیشتر به شخصیت والا ومخلص شما پی بردم.
شما فردی لایق وتوانمند هستید که مردم شهرستان کازرون از شما بهره ی لازم رو نبرده اند و این از ضعف ماست نه شما.ما مردم شهرستان کازرون با انتخاب فردی لایق برای شهرستان بزرگ و بااصالتمان بار دیگر خود را در صدر مجس شورای اسلامی خواهیم دید واز توانمندی شما برای این مقصود استفاده خواهیم کرد.
خداوند به شما و همه ی زحمات کشان این کشور ونظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق خدمتگذاری عتا فرماید.
چمران نادری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
سلام بر مرد علم و عملدر سابقه درخشان دکتر شاهین محمدصادقی هیچ شکی نیست و مایه دلگرمی و افتخار شهرستان کازرون میباشد که در انتخابات آتی چنین کاندیدی را به خود میبیند.آرزوی موفقیت برای جنابعالی دارم ودر پایان از بابت کوتاه فکری بعضی از همشهریان بسیار متاسفم!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
باسلام شکی نیست که آقای دکتر محمد صادقی فردی متدین وپرکاری هست.امید وارم موفق وپیروز باشد
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
دكتر بيا و كازرون و استان فارس را دوباره به قله برسان.افسوس از آن ابهت از دست رفته.
ر.س.م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
بنام خدا
ما دکتر محمد صادقی را تا جایی که از نزدیک می شناسیم اهل شانتاژ تبلیغاتی نیست.وگر نه مجلس قبل دیگران با تبلیغات و وعده های پوچ و واهی که نه تنها از پس آن بر نمی آمدند بله تو خواب هم نخواهند دید عوام فریبی نموده و دکتر را شکست نمی دادند.دکتر همیشه صادقانه پیش رفته و از جان برای مردم مایه گذاشته و اجرش را هم از خدا خواهد گرفت.این دوره خوشبختانه ماه از پشت ابر بیرون آمده و همه چیز برای مردم مشخص شده که چه کسی اصلح است.نفر اول راستی چقدر گرفتی تا این نظر را دادی. واقعا اینقدر بی ارزش بودی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
جناب آقای دکتر برای مردم کازرون متاسفم که شما آنان را به بازیچه گرفتید من طرفدار هیچ کاندیدی نیستم واقعا شما برای رسیدن به مقاصد خود در تهران کاندید شدید یا برای خدمت به مردم فهیم و ولایتمدار کازرون ما جوانان هوشیار هرگز گول این حرف ها را نخواهیم خورد اصول گرای واقعی برای رضای خدا تبلیغ می کند نه برای دنیا طلبی حق نگهدار دکتر کاندید تا یاد دارم شما کاندید ما با حضور حماسی خود در انتخابات مشت محکمی بر دشمنان انقلاب خواهیم زد یا حق
بی طرف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
روستا های ملای انبار ،سمغان،پیرسبز مقتدرانه در انتخابات امسال شرکت خواهد کرد وبه کاندید با ارزش،خاکی،بی ادعا،خادم مردم،در کنار مردم،مانند دهقان ناصرآبادی رای خواهد داد احترام دکتر و دیگر کاندید ها بجا اینجور تبلیغات و استفاده ار ارزش های مقدس زمان جنگ پسندیده نیست جنگ وانقلاب مال مردم است نه عده خاصی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
1
واقعا برای جناب آقای محمد صادقی متاسفم جنابعالی خیلی سالها است مردم شما را می شناسند بارها شکست خوردید ویکبار نیز پیروز شدید این کار شما تو هین به ارزش ها دفاع مقدس است کسانی که این حماسه ها را آفریدند افکارشان خدایی و ولایی بود نه برای رسیدن به کرسی مجلس حزب الله بیدار است این اصول گرایی واقعی نیست اصول گرایی یعنی بدون ادعا وبی منت کار کردن خادم مردم بودن
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
تو رو خدا نظرات ما رو هم نشون بدید. تا الان دو تا نظر گذاشتم نگذاشتید روی سایت.
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
از این که همایش شهدای سوسنگرد را به شوی تبلیغاتی برای ایشان تبدیل کردند متاسفم و امیدوارم که این بار مانند دفعات قبل که همه توان خودشان را برای راه یابی آقای محمد صادقی به مجلس به کار گرفتند ولی مردم جواب رد دردناکی را به وی دادند نشود .
محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
از سایت کازرون نما که نظر خوانندگان را منعکس میکند متشکریم . حضور افراد در جبهه را از موارد مثبت آن ها می دانیم اما این که در آستانه ی انتخابات همایشی در کازرون صورت می گیرد که نام شهدای شهرستان را هم با خود همراه می کند اما از اول تا آخر آن را به تبلیغ از ایشان اختصاص می دهند متاسفیم . .............. نیز متاسفانه با دعوت از ایشان و مهمانان دیگر در ......... این زمینه را فراهم نمود و ای کاش این باند بازی ها در شهرستان برچیده می شد . تا کی می خواهید به فردی که مردم بارها او را جواب رد داده اند حمایت کنید ؟ تقریبا نیمی از تصاویری که در باره ی شرکت کنندگان در همایش سوسنگرد توسط سایت کازرون نما به چاپ رسیده مربوط به آقای محمد صادقی است چرا این همه جانباز و خانواده معظم شهدا که در همایش شرکت کرده بودند را نادیده گرفتید و تنها تصاویر ملاقات کنندگان با یک کاندیدای خاص را چاپ نموده اید ؟ این در حالی بود که دیگر کاندیداها که 10 برابر آقای محمد صادقی سابقه جانبازی ،حضور در جبهه و اصول گرایی را هم دارند در این برنامه شرکت کرده بودند و حتی یک تصویر هم از آن ها به چاپ نرسیده است . امید است بیش از این شهدا و جانبازان و عملیات ها را بازیچه تبلیغاتی قرار ندهند . ای کاش از شهدا فقط به خاطر خودشان تجلیل میشد نه به خاطر بهره برداری های سیاسی و جناحی و...... .
دكتر
|
-
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
1
0
با سلام
من فكر مي كنم كساني كه از حضور دكتر محمد صادقي و جان فشاني هاي ايشان در ايام جنگ تحميلي ناراحت هستند به دو دليل مي باشد: يا اينكه از طرف كسي ( برخي از كانديداها) تطميع شده اند و جيب هايشان پر از پول شده است و به خاطر اين نمك گير شدن مجبورا كه اداي دِين كنند و به هر نحوي كه شده با دكتر محمدصادقي مخالفت كنند. وي كه از جان و مال و جواني خود گذشت و سينه سپر كرد تا ما امروز با خيال راحت و سربلند در كشور خودمان با استقلال كامل زندگي كنيم باعث آشفتگي و ناراحتي برخي افرادي شدند كه بقاي آنها در بدست آوردن قدرت و دادن رانت هاي فراوان مي باشد. و حالت دوم كساني هستند كه به دليل عدم حضور در جبهه و جهاد در راه خدا نسيت به وي حسادت مي ورزند. متاسفانه اظهار نظر در مورد اشخاص بدون در نظر گرفتن عواقب اخروي اين صحبت ها به يك امر روزمره تبديل شده است. انشاالله كه خدا همگي ما را به راه راست هدايت فرمايد.
محمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
آخه ميخوام بدونم آقاي دكتر به پست و مقام نياز داره يا با مدرك فوق تخصص به پول. اي آقايوني كه دم از انصاف و عدالت است كمي از اين حسادت و كج فهمي ها دست برداريد. آيا 4 سال دوره نمايندگي آقاي دهقان كافي نبود كه بفهميد چه اشتباهي كرده ايدو با انتخاب آقاي دهقان چقدر كازرون و مردم را عقب برديد. اري آقاي دهقان بسيار در مردم بود و در فاتحه و عروسي شركت ميكرد ولي ميبايست مثل آقاي دكتر فكر ميكرد كه به جاي اين همه وقت تلف كردنها جاده مي ساخت تا از مرگ و ميرهاي جاده اي كم شود.آقاي دكتر اگر احساس تكليف نميكرد هرگز خودش را وارد اين انتخابات نميكرد و با اين تحصيلات و لياقت به زندگي خودش ميرسيد.
رحيم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
واقعا از بعضي اظهار نظرها خنده ام ميگيره و مشخصه از روي حسادت و حب دنيا مينويسند . در جواب دوستمان كه صحبت از شوي تبليغاتي ميكنه ميخوام بگم : شوي تبليغاتي رو كساني برپا ميكنند كه به عمرشان بوي باروت و صداي گلوله هم نشنيده اند (مانند آقاي ....... كه در اين مراسم حضور مي يابند.) در ثاني اگه اينجوره پس تمام رزمندگان و جانبازاني كه در اينگونه مراسمها شركت ميكنند تا ما را به ياد فداكاري دوستان و همشهريان فداكارمان بيندازند همه براي شو رفتند و تير خوردند و جانباز شدند. به راستي اگر امثال دكتر جانباز محمدصادقي كه آرامش خود و خانواده اش را براي آرامش ما گرفت به جنگ نمي رفت من و شما الان نبوديم كه اينجا پيام بگذاريم . به راستي اگه به نظر شما نبايد رزمندگان و جانبازان در اين مراسم شركت كنند،لطفا پيشنهاد خود را براي جايگزيني آنها بدهيد. آيا ..................................... خوبه؟؟؟..يا
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
شاهین پروازکرد
درمجلس بازکرد
فقط محمدصادقی
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
به اون کسی که ازطرف 3تاروستا(ملای انبار سمغان وپیرسبز)حرف زده میگویم
اقا جان شماچراخودراوکیل ووصی مردم 3روستاقراررداده اید مگرشماچه کاره هستید این مردمند که پای صندوق می ایندورای میدهند.مگراینکه شمابازوروتزویرمردم رامجبورکنیدبه ان کسی که امثال شماها میخواهندرای دهند
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
فردی دربالا بابردن کلماتی مثل ماگول این حرف هارانمیخوریم دکترمحمدصادقی رادروغگوخوانده یااورادنیاطلب نامیده
برادرارجمنداولا اینکه کاندیدا بگوییدنه....چون معنی این دوکلمه متفاوت است. ثانیاچگونه براحتی فردی رادرغگوودنیاطلب خوانده ای ایامسلمانی اینگونه است
سالار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
تا آنجا كه من ميدانم اين سايت هر جا كه اسمي از آقاي دهقان برده ميشود را نقطه چين ميگذارد و در ثاني وقتي كسي بيشتر در بين مردم محبوبيت دارد بيشتر افراد به ايشان رجوع ميكنند و سوژه هاي خبري بيشتري بدست مي آيد. بعدش هم از حسادت دست برداريد، ايشان كه به كازرون بسيار خدمت نمود و اينقدر امثال شما نمك نشناسيد كه حتي در تعداد عكس نيز به ايشان حسادت ميكنيد.راستي آقاي دهقان در سوسنگرد چكاره بوده كه در اين مراسم عكسش را انداخته اند؟
saeed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
يكي از مناطقي كه در اين 4 سال سرش را با افتخار بالا ميگرفت سمغان عزيز بوده كه كمترين درصد آرا را در انتخابات به آقاي دهقان داده است و هميشه از رايي كه به آقاي محمدصادقي داده به خود ميبالند و با شجاعت و به حق ديگران را به خاطر رايي كه به آقاي دهقان داده اند و باعث شكست كازرون در تمامي ابعاد در كشور گرديد مورد ملامت و نكوهش قرار ميدهند . و در اين انتخابات نيز همواره دنبال اصلح حركت كرده و دوباره از دكتر شاهين حمايت قاطع خواهند كرد. راستي ميتوانيد تعداد اراي داده شده به دكتر شاهين را در دوره قبل از فرمانداري بگيريد.
ب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
0
0
ما از جناب دکتر پدیدار به خاطر برگزاری یاد واره شهدا ی شهرستان کازرون صمیمانه تشکر و قدر دانی می کنیم این یادواره با یادوار های قبلی تفاوتهای داشت که قابل نقد است یکی از نقد ها این است که با بعضی از کا رهای که صورت گرفت و یادواره تا حدودی بوی سیاسی به خود گرفت که برگزار کنندکان باید به جد جلو این قضایا را در اینده بگیرند که بوی سیاسی به خود نگیرند .در مورد اقای محمد صادقی و متن بالا چه ایرادی دارد که کسی خاطرات جنگ را بیان بکند خاطرات شیرین و خوب خواندنی ولی در مورد نظراتی که دوستان داده اند در مورد بعضی از کاندید ها کار درستی نیست ما از اشنایی که با تمامی کاند یدها داریم همه اهل جهاد و جنگ بو ده اند و هستند هم اقای رضازاده هم محمد صادقی هم دهقان هم هوشمند هم فاضل نیا و هم بقیه دوستان که هیچ شکی در ان نیست و این مساله که اقای محمد صادقی خود را به شهدا می چسباند هم کار صیحح نیست زیرا در ان جناب محمد صادقی اصلا ... والا هیچ کس و هیچ خانواده ای نیست که شهید و جانباز و رزمنده تقدیم به این انقلاب نکرد ه باشد همه مردم ما از ترک لر روستای شهری همه شهید داده اند جانباز اسیر و رزمنده تقدیم این انقلاب کرد ه اند و به اقای محمد صادقی هم می گویم روی این کار مانور دادن صیحح و جایز نیست
خلعت طاوس اید ز اسمان کی رسد از رنگ و دعویها بدان
موفق پیروز
تیموری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
0
همه نظرات را لطفا بگذارید با تشکر
جاسم محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
درود بر دکتر محمدصادقی.مردی مجاهد و خستگی ناپذیر
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
متاسفم برای سایت یک جانبه کازرون نما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
0
1
من فقط میخوام به اون دوستی که نوشته دکتر به پست و مقام نیازی نداره بگم که شما نمیدونید قدرت و مقام چی به سر انسان میاره همین که انسان به یه مقامی میرسه خیلی براش شیرینه و این باعث میشه طمع بیشتر از اینرو بکنه!!!
حالا من نمیخوام بگم دکتر محمد صادقی اینجوریه اما خوب نماینده مجلس شدن کرسیه پرشی هستش برای رسیدن به وزارت!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
0
0
درود بر دکتذ محمد صادقی اصولگرای واقعی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
0
0
سلام من اهل قائمیه هستم و فکر می کنم نه رضا زاده و نه محمد صادقی و نه هیچ کدوم دیگش به جزع دهقان ناصرآبادی به فکر ما نیست پس بیایید دوباره تا آخرین قطره خونمان از او حمایت کنیم و این مرد خاکی و مخلص و خدایی و ولایی را به مجلس بفرستیم و از کازرونی ها میخام دست از دشمنی با ما بردارند و در کنار هم باشیم.عجر همگی با خدا و امام زمان
نریمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
1
دکترمحمد صادقی حنای شما دیگه رنگی نداره.درضمن امیدشهرستان شدن خشت رابه مردم نده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
عجرغلطه.صحيحش ميشوداجر...طرفداردهقان همينه بي سواد
تمنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
0
درود خداوند بر دکتر شاهین محمدصادقی.مردی پرتلاش و زحمت کش مردی از دیار ناصر دیوان وسلمان فارسی.اوست که برای شهرتان پهناور ما افتخار افرید.
درود خداوند بر مردم شریف شهرستان کازرون که بار دیگر دکتر محمدصادقی را به عنوان خادم خود انتحاب خواهند کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
0
چرا دكتر دست از سر كازرون بر نمي
تمنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
0
شهرستان ما نیاز به نماینده ی قوی در مجلس داره.من که به دکتر محمدصادقی رای میدم.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
0
1
پول و پتو و سیم کارت ...... دیگر اثر ندارد
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
0
0
به حول و قوه الهی و با خواست مردم فهیم کازرون امسال حتما دکتر شاهین رای خواهد آورد. و به قول دوستمان پتو و سیم کارت هم اثر ندارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
0
0
فردی که نه به باند قدرت متصل است نه به باند ثروت..... به نظر اینجانب دکتر هوشمند می باشد.
شادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
0
0
جوجه را اخر پاییز می شمارند زنده باد دهقان مردمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
0
0
be hol va ghve elahi doktor piroz ast
ائتلاف 110 طرفدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
0
0
آقای دکتر سلام
در همین جا(((( ائتلاف 110 طرفرادان شما را با رمز یا علی اعلام میکنیم))))
ما جوانان روشنفکر کازرون همچنان منتظر روز اتنخابات هستیم که با حضور خود در این عرصه به معیارهای شایسته سالاری ، انقلابی بودن ، راستگو بودن ، به فکر مردم و پیگیر کارهای آنان بودن ، و.....صدها معیار دیگری را که در منشور ائتلافی 110 طرفدار گنجانده ایم به آنها جامه عمل بپوشانیم
وعده ما اسفند ماه 1390
فقط دکتر شاهین محمد صادقی
فقط دکتر شاهین محمد صادقی
فقط دکتر شاهین محمد صادقی
فقط دکتر شاهین محمد صادقی
فقط دکتر شاهین محمد صادقی

ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
0
0
به نظر من دکتر محمدصادقی قوی ترین کاندید کازرون برای حضور در مجلسه
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
0
0
درود خداوند بر بندگان راستين خداوند كه با لنتخاب اصلخ ترين كانديدا در روز قيامت سربلندند. درورد خداوند بر دكتر محمدصادقي و تمامي حاميان ايشان.
حيدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
0
0
دهقان مردمي حاضر در تمامي مراسمات فاتحه، عروسي ، حاجي از مكه برگشته و ......
محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
0
0
شما با حمایت های خود از یک کاندیدای خاص وابستگی خود را به کانون های ثروت و قدرت ثابت نمودید و بر همین اساس ادعاهای قبلی مبنی بر وابسته نبودن را نفی نمودید . در حالی که طی روزهای گذشته چندین پیام را ارسال نمودیم چاپ نکردید و تنها موارد مربوط به کاندید وابسته به کانون های قدرت و ثروت را منتشر نمودید . علی رغم همه ی این اقدامات خواهید دید که مردم ولایت مدار و آگاه کازرون و اطراف این بار هم درس بزرگی را به شما خواهند داد . پس منتظر باشید که برای چندمین بار « نه » بزرگ را دریافت خواهید نمود . به امید پیروزی اصول گرایان اصیل بر اصول شعاران ولایت گریز .زنده باد روحانی بسیجی ، دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران ، جانباز شیمیایی و یادگار هشت سال دفاع مقدس حاج امان اله دهقانفرد بزرگ .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
0
0
فقط شاهین محمد صادقی.درود
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
0
0
سوال : اين حاج امان الله دهقان فرد كي هست ؟؟
حيدر
|
UNITED STATES
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
0
فقط دكتر محمدصادقي = اصلح ترين
علی نظری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
0
ما در طی روزهای گذشته چند پیام گذاشته ایم برای چه شما اون پیامها رو نمیذارین از طرف اهالی دهستان دریس
حيدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
0
تا انتخاب دكتر شاهين يك يا حسين ديگر. يا حسين
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
0
افتخار كازرون يعني دكتر محمدصادقي عزيز
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
0
سلام .
در جواب دوست عزیز که فرمودن برای بخش قائمیه فقط ناصرابادی به فکر مردمه . خدا وکیلی این حرفو با چه رویی میزنی کدوم فکر کدوم عمل اگه راست میگی یکی از کارهای ناصر ابادص در این 4 سال رو برای ما من خودم حدود 20ساله در قائمیه ساکنم .
کدوم نماینده از دوره اول تا حالا رو سراغ دارید که با اولین دوره ورود به مجلس به عضویت هیئت رییسه مجلس در بیاد و یا اینکه در اخرین سال حضورش در مجلس با 217 رای موافق به عنوان نایب رییس انتخاب شود ؟

البته شاید شما فکر کردید کارهایی مثل : اتوبان جاده ها - بخشداری قائمیه - مرکز اورژانس 115 - بودجه بیمارستان 32 تختخوابی و مرکز فنی و حرفه ای رو دهقان ناصر ابادی گرفته .

ولائی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
0
0
ببینید دهقان ناصر آبادی چقدر در این دوره زحمت کشیده خدا را در نظر بگیرید و واقعیت رابنویسیدمحمدصادقی در دور های قبل بهش رأی دادیم و دریغ از یک کار مثبت برای بخش دجره بالاده!!دهقان کار کرده وباتمام توان حمایتش میکنیم!!فقط دهقان ناصرآبادی
فقط دهقان ناصرآبادیفقط دهقان ناصرآبادی

محمدحسین
|
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
0
0
نطر دوستمون کاملا به جک بیشتر شبیه است تا واقعیت. آقای دهقان تنها کاری که کرده است تعطیل کردن پروژه های شهرستان بوده و به نام خود کردن پروژههای مصوب شده دکتر محمدصادقی. سد نرگسی بالاده یکی از بزرگترین کارهایی بود که دکتر محمدصادقی برای شما انجام داد و به تصویب هییت دولت رساند و بسیار بسیار کار دیگر فقط باید از غرض ورزی دست برداری و واقعیات را ببینی.
سعید
|
UNITED KINGDOM
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
0
0
در دوره قبل به آقای ناصرآبادی رای دادم ولی با توجه به کارکرد بسیار ضعیف آقای دهقان ناصرآبادی بنده که پشیمان پشیمانم و به خاطر این رای از دوستان و آشنایان بسیار سرکوفت خوردم (الیته خدایی حق داشتند)و دیگر تحت هیچ شرایطی به ایشان رای نخواهم داد.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
0
والا همتون ول میگردید خودتونو با این حرفا مسخره کردید همشون یه قماشن
صابر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
0
بنده هم مثل این دوستمون از رایی که به آقای دهقان دادم پشیمانم و دیگر برای حفظ آبروی خودم به ایشان رای نخواهم داد.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
0
0
بنده ساكن بخش بالاده (حالا روستايش بماند) هستم. ميخواهم بدونم اين دوستمون كه صحبت از خدمات آقاي دهقان ميكند ايشان چه كار براي بخش ما انجام داده ؟ ايشان نبايد از طرف يك بخش سخن بگويد . من هم ميتوانم بگويم بخش بالاده به ايشان هيچ رايي نميدهد. ولي در مجموع واقعاً جو الان انتخابات در بالاده به نفع آقاي دهقان نيست . مردم از ايشان راضي نيستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
چرا اینقدر سو استفاده از جبهه می کنید 0 مگر کسی تو ایران هسته که جبهه نرفته باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
درود بر مردی که برای اولین بار نشان داد نماینده این مردم لیاقت جانشینی رعیس مجلس را دارد و برای بار دوم هم این را اثبات خواهد کرد . انشا الله
فقط محمدصادقی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
شما که طرفداری از دهقان میکنید چند بار اون رو تو مجلس از طریق تلویزیون دیدید خدا پدر دکتر رو بیامرزه اقلا سمتی داشت که همیشه داخل دید مردم بود
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
0
0
لطفاً يكي براي من زحمت آقاي دهقان براي شهرستان را به فارسي ترجمه كنه؟ من كه متوجه نميشم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
0
0
خدايي كازروني اي كه بخواهد به صادقي راي دهد به شهر خيانت كرده
hpln
|
-
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
0
گونی برنجی اثرندارد
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
0
خيانت را كساني ميكنند كه به فرزند خادم خود دكتر مظلوم محمدصادقي از پشت خنجر ميزنند. آحه بنده نمك نشناس دكتر براي شهر كم كار كرد؟ جاده را براي آبادان ساخته يا كازرون؟ 40 سال چشم براه بوديد؟ آقاي دهقان نتونست يه لامپ توش نصب كنه.
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
0
مگه دهقان مجلس هم ميرفته كه كسي اونو تو تلوزيون ببينه؟؟ تا مجلس فاتحه و مجلس عروسي هست ديگه مجلس شوراي اسامي براي چيه؟؟؟
حسيني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
0
خشت= كنارتخته و كمارج = 100درصد محمدصادقي- امسال اتحادي زيبا بين اين 2 بخش براي حمايت از محمدصادقي بوجود آمده. اي ول به اين اتحاد .احسنت بر اين شعور بالاي مردم منطقه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
0
دكتر شاهين تنهايت نمي گذاريم. 13 اسفند جشنمان را با تو مي گيريم .شهرستانمان را با تو به اوج خواهيم رساند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
0
براساس شنیده ها جمعی ازیاران دهقان ناصرآبادی که اتاق فکر او بودند به دکتر محمد صادقی پیوستند این دیگر نشانه شکست دهقان ناصرآبدی است
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
0
0
وضعيت دهقان امسال در بخش مركزي (شاپور) امسال اصلاً خوب نيست. مردم از دست اين آقا ناراضي هستند و امسال ديگر به او راي نخواهند اد. ما 4 سال پيش براي ايشان جان دادند و از اينكار پشيمانيم پشيمانيم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
0
0
به دهقان چطور؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدمت کرده یا خیانت؟
خدا خیرت بدهد ÷یر بشوی انشا>الله
وقتی محمد صادقی در صدر مجلس وعضو هیات رئیسه است وغرور این مردم ولیاقت این مردم رادرآن جایگاه تثبیت میکند وبا 214رای میان نمایندگان ایران میدرخشد خیانت است ودهقان با 150جلسه غیبیت در یک نطق پیش از دستور هم تپق بزند ودریغ از تپق زدنش حضورش هم بیرنکگ است باید کدام را خدمت وکدام را خیانت بدانیم
بنظر ما که بیطرفیم هرگزنباید کسی که فرق این دو جایگاه را نمیداند عاقل دانست
نادری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
0
0
یاران دهقان که با محمد صادقی همراه شدند همان پرت شدگان از اتوبوس دهقان هستند که دنبال خواسته های نامشروع بودند و دهقان به انها بهای نداد و انان به دنبال تلافی هستند ولی تو خواب
نادر
|
UNITED KINGDOM
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
0
0
آقاي دهقان با اين وضعيتي كه در انتخابات پيش ميره بازندست و دكترمحمدصادقي روز به روز بر محبوبيتش در بين مردم افزوده ميشه. خيلي از مردم تازه فهميدن 4 سال پيش با راي به دهقان چه اشتباهي كردند و 20 سال كازرون را به عقب بردند. و تازه به ارزش دكترمحمدصادقي پي بردند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
0
0
كازرون نما چرا در مورد مخالفان محمد صادقي چيزي رو سايت نميگذاري ميترسي يا.....
--------------------------------------------
با سلام
دوست عزيز! اندكي انصاف داشته باشيد. تا كنون نظرات زيادي از مخالفان آقاي محمدصادقي منتشر شده است.
ي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
0
0
هيچ كدام از ياران دهقان به محمد صادقي نپيوسته بجز يك نفر كه خواسته هاي مادي داشت وچون دهقان اين كاره نبود رفته دنبال دكتر تا از طريق دكتر به خواسته هايش برسد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
0
0
lواقعا که... ماکازرونی ها حقمونهافرادی چون محمد صادقی یا دهقان که حتی عقایدشون رو وقتی در تقابل با منافعشون قرار میگیره تغییر میدن باید اعتماد کنیم.وقتی با کاندیدای هم شهریمون اونجور برخورد کنیم که مجبور بشه بره شیراز کاندیدا بشه باید ببینیم گنجشک ها به جای قناری بهمون قالب بشن... واقعا که... حیف گنجشک
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
0
0
كساني كه از اتوبوس دهقان جدا شدند كساني بودند كه به راننده اتوبوس(دهقان) اعتماد كرده بودند در حاليكه بعد از گدشت 4 سال فهميدند اين اتوبوس آنها را به بالاق خواهد كشاند لذا از آن جدا شدند و توبه كردند و به اتوبوس حق (محمدصادقي) پيوستند.
ص.قائمیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
0
0
سلام دوبار نظرات ومطالبم را ارسال کردم ولی تو صفحه کاربران ثبت نکردین .سلامت باشین.فقط جناب دهقان ناصرابادی.
نادر
|
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
0
0
من از منطقه بيشاپور هستم. خيلي خلاصه :اينجا محمدصادقي روز به روز وضعيتش بهتر از دهقان ميشود.
iraj
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
0
0
دکتر محمد صادقی اگر چه جبهه رفته و مجروح شده هیچ وقت نخواسته از این موقعیت ها استفاده کند.من از بنیاد کازرون میخواهم اگه پرونده دکتر را دارند مجروحیت ایشان را اعلام کند.عیب دکتر غرورشان است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
0
سلام
با عرض احترام نسبت به تمام کسانی که نظر دادند،
با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مهم بودن انتخابات پیش رو لازم است همه عزیزان با کمال آرامش و احترام متقابل میزان تحمل خود را بالا برده و هدف اساسی این باشد : مشارکت بالا همراه با شور وشعور سیاسی ، اخلاق محوری دوری از دروغ وتهمت ، انتخاب اصلح تر با تشخیص صحیح و بدون تعصب بی مورد ، برای حمایت و اثبات کاندیداتور مورد علاقه خود نباید دیگری را نفی کرد مقایسه عملکرد نامزدها در شهرستان و کشور و بین الملل ملاک ومعیار و قابل تامل میباشد،
علی صابری ( خشت )
صابر
|
UNITED KINGDOM
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
0
بابا اتوبوس دهقان خرابه !!، هر كي سوارش بشه به مقصد نميرسه. همون بهتر تا چپ نكرده(راي نياوردن) پياده شيم (بهش راي نميديم).
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
0
درود بر دکترمحمدصادقی انشااله که در این دوره موفق و پیروز باشند و بتوانند قدمی برای شهر کازرون بردارند. انشااله که روی ... سیاه شود. و روز 13 اسفند برای شما جشن می گیریم. صادقی دوست داریم
كريم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
0
0
من از جروق : اينجا نيز مثل ساير بخشهاي شهرستان با محمدصادقي هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
0
0
عزت و ذلت جا و مقام همه دست لایزال خداوند است هرچه او بخواهد همان می شود
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
سلام
آقای دکتر محمدصادقی کاندیدای مستقل، ولایتمدار و فرا منطقه ای است
هاشم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
محمدصادقي اينجا- محمدصادقي آنجا - محمدصاقي همه جا. اصلح ميباشي و حمايتت مي كنيم. انشالله راي مي آوري و جبران 4 سال عقب رفت شديد كازرون را خواهي كرد.
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
ما تعدادی از جوانان خشت حمایت خود را از دکتر حاج شاهین محمد صادقی اعلام می کنیم با امید موفقیت.
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
ما تعدادی از جوانان خشت حمایت خود را از دکتر حاج شاهین محمد صادقی اعلام می کنیم با امید موفقیت.
شاهرخ
|
UNITED KINGDOM
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
دكتر شاهين مايه افتخار كازروني. خدا را شاكريم كه كازرون ما چنين انسانهاي شايسته اي دارد.
داشاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
0
0
باز شاهین پر گشود بر فراز اسمان -
تا شناسد آن رقیب نابکار - تا بیاموزد به او کار و عمل - تا بفهماند به او در انجمن - با عمل هر کس شناسایی شود - تا بفهماند به او سیم و پتو نا بکار آید در خون شهید- تا ببینند امت یک رنگ دل کار شاهین به زه زاغ تیره دل .
با امید موفقیت دکتر محمد صادقی عزیز
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
0
0
عشق برج سيد محمد صادقي
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
0
0
ما مردم بزین حمایت خود را از دکتر محمد صادقی اعلام می کنیم. با امید موفقیت او در انتخابات
بهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
0
0
عشق برج سيد درسته ولي عشق تمام خشت و كنارتخته حاج شاهين محمدصادقي. اي ول حاج شاهين مرد پاك
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
0
0
صد حیف که مردم کازرون قدر فرزندان نخبه و خوش فکر خود مانند دکتر محمدصادقی را درک نمی کنند دکتر شاهین محمد صادقی همان کسی است که دراولین حضور خود درمجلس با درایت و لیاقتی که داشت عضو هیت رئیسه شد و نتنها کازرون را درسطح ملی بلکه درسطح جهان معرفی وشناساند پس بیایید عاقلانه برای سربلندی شهرستان کازرون تصمیم بگیریم - علی از برازجان
عدالت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
0
0
اي كاش مردم كمي بيشتر با خصوصيات زيبا و بزرگ محمدصادقي آشنا بودن. باور كنيد محمدصادقي اگر نه اداي تكليف بود هيچوقت خودش را كانديد انتخابات نميكرد.ايشان ميتوانست بهترين زندگي و بهترين پستهاي مديريتي مملكت را بدست بياورد ولي به خاطر اداي تكليف و خدمت رساني به ما مردم كازرون خود را كانديدا كرده است. قدر او را بدانيم و او را از دست ندهيم به خدا حيفه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
0
0
عبدلسین و محمسین فداییان دکتر شاهین هستنند - مجو از بزین
محمدجواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
0
0
سلام
علی صابری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
0
0
سلام
متفکران ، اندیشمندان و سیاسیون عزیز شهرستان سرافراز کازرون بیایید در انتخابات به این موضوع مهم توجه کنیم کاندیتاتوری که به کانون های قدرت و ثروت متصل هستند،وام دار و مترسکی در دست ثروتمندان هستند.
در نتیجه موکل لایقی برای مردم شریف کازرون و ملت فهیم ایران نیستند.
صابری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸