پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۸

درباره­ی لزوم تجلیل و بزرگداشت یاد و خاطره­ی شهدا و ایثارگران ، هیچ جای سؤال و تشکیک نیست. زیرا که در تمامی ممالک دنیا، دولت­ها و ملت­ها، نسبت به کسانی که فدائی و قربانی وطن خود شده و از کیان ملت و مملکتشان، از استقلال و آزادیشان، از شرف و ناموسشان، و از اعتقادات و آرمان­هایشان دفاع کرده­اند، سالیان متمادی تجلیل بعمل آورده و با حفظ آثار و ایجاد موزه­هایی مورد احترام و نکوداشت قرار می­دهند و حتی مکان­هایی را بنام کشته­های گمنام­شان دارند تا با زیارت آن مکان­ها، تجلیل از این کشته­ها -شهدا-یک امر پسندیده، و به نظر بسیاری از صاحب­نظران علوم انسانی، امری فطری است.

بنابراین ایستادگی، مقاومت و دفاع با جان و مال در برابر هجوم غارتگران و چپاولگران و سلطه­جویان ظالم و ستمگر، امری پسندیده و در خور تجلیل و تقدیر و مدح و ثنا در بین همه اقوام و ملل عالم است.

پُر واضح است که در بین مردمی که نه تنها وطن عزیزشان، استقلال، آزادی و آرمان­های انقلابی از جان عزیزترشان و جمهوری اسلامی حاصل همه تلاششان، مورد هجوم ناجوانمردانه و غافلگیرانه واقع شده است و همه شرف و عزت و دارائی­های مادی و معنویشان مورد هجمه همه جانبه­ی قلدران و جهان­خواران بین­المللی، در یک جنگ نابرابر قرار گرفته است کسانی که در این هنگامه سخت آتش و خون و موقعیتی که دشمن غدار از خدا بی­خبر به طمع سردار قادسیه دیگر شدند و... اشغال سرزمین­های زرخیز ایران اسلامی، از زمین و هوا و دریا بر سر مردم مظلوم ایران اسلامی آتش می­ریختند، برای دفاع از ایران، سرزمین انقلاب اسلامی، خالصانه و فقط برای رضای خدا، پشت به دنیا کرده و در راه دفاع از دین خدا و وطن اسلامی ترک سر و جان نمودند و از دیگران سبقت گرفتند و در این راه به شهادت رسیدند و یا جراحات و زخم­ها برداشتند و معلولیت­ها را تحمل نموده و می­نمایند، از نظر هر انسان بی­غرض و مرضی، حتی اگر دین نداشته باشد قابل تقدیر و تکریم و تجلیل است.

به اعتقاد ما مردم، چون این انقلاب و نظام مقدس در پرتو زنده نگه داشتن محرم و عاشورا و نام و یاد حسین و یاران او در کربلا به دست آمده است و این انقلاب اسلامی جریانی است در استمرار انقلاب کربلا و انشااله تا انقلاب جهانی حضرت صاحب الزمان( ع ) استمرار می­یابد. این تجلیل­ها، بزرگداشت­ها و یادواره­ها، فقط گام کوچکی در انجام ضرورت تبلیغ و زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ شهادت می­باشد.

در این کشور هزینه­های بسیاری چه از ناحیه افراد و بخش­های خصوصی و چه بخش­های دولتی و ارگان­ها برای کارهایی که بعضاً کم­ثمر و بی­ثمر، اگر نگوییم گاهی با نتیجه منفی می­شود مثل هزینه بعضی سریال­هایی که خروجی آن ترویج اباحه­گری و ... چیز دگری نیست و ... اما نوبت به شهدا که می­رسد زاهد می­شوند و خرده می­گیرند و نق می­زنند و به من و شما القاء می­کنند که چرا باید ما هنوز اینگونه هزینه کنیم، بعضی از اینها از روی غرض ایراد می­گیرند و می­خواهند هیچ یادی از شهدا نباشد بلکه بیشتر، می­خواهند هیچ نمادی و یادبودی از فرهنگ جهاد و شهادت و نشانی از خدا و اسلام نباشد.

مگر نه امروز، جهان درگیر جنگ نرم است و دشمنان ما سرمایه­گذاری­هایی که برای تبلیغ و فرهنگ­سازی منطبق با اهداف خود می­کنند اگر بیشتر از سرمایه­گذاری و هزینه­های جنگ­هایشان نباشد کمتر هم نیست. بنابراین هزینه کردن برای تبلیغ مظلومیت در عین مردانگی، مقاومت و حماسه­سازیهای بی­نظیر شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت در دفع هجمه­های فرهنگی دشمنان و بیداری مسلمانان و مستضعفان کارساز است. همانطور که زنده نگه داشتن محرم و عاشورا و نام و یاد حسین سیدالشهدا اباعبدا...الحسین(ع) و یارانش ...

به نظر می­رسد تجلیل و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا علاوه بر وظیفه همگانی، نیاز امروز ما و آینده جامعه است.

تبیین سیره زندگی­نامه­ی شهدا، ذخیره و پشتوانه­ای برای نظام و انقلاب است. امید است این یادواره­ها و همایش­ها مقدمه­ای باشد تا بتوانیم در آینده به صورت جامع قدمهای مؤثرتری را برای پاسداشت یاد و خاطره شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت در طول محرم و عاشورا برداریم و بیداری اسلامی را یاری کنیم.

در پایان توجه خوانندگان را به گزیده­ای از پیام حضرت امام خامنه­ای(مدظله العالی) به مناسبت تجلیل از شهدا و مفقودین و خانواده­های معظم آنها معطوف می­دارم :

«هیچ چیزی شایسته­تر از آن نیست که یاد و نام گرامی شهیدان و فداکاران راه خدا را بزرگ بداریم، آنان که به عهد و پیمان خود با خدا و با امام عزیز وفا کردند و هستی خود را به میدان آوردند، صادقانه از حریم اسلام و نظام اسلامی دفاع نمودند و به بهای نثار جان خود خطر دشمن را از انقلاب و میهن عزیز دور ساختند، اینان جاودانگان تاریخ ما و ستارگان اسلام­اند.«

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو


نویسنده: علی اسدزاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
م ش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
0
1
خدمت برادر عزیزم اقای اسدزاده سلام عرض میکنم چشمم روشن ودلم شاد شد ازخواندن مقاله وشکوه نامه جنابعالی ای کاش این سفارش شاعر که تو که با ما سر یاری نداری .چرا هر نیمه شو ایی بخوابم اویزه گوش بنیاد وسایرین می شد .انها که رفتند وباقی مانده انها که در به اصطلاح اسایشگاهها ارزوی یک شب خواب راحت دارند معامله پر سود وانحصاری با خدای خود کردند چه نیازی به به به و چه جه مادارند ماییم که دست به دامن انهاییم میگویند حوالی کاخ سفید لوح بزرگی نصب است که تصویر کشته شدگان جنگهای امریکا بااحترام در معرض دید با کهنه سربازان متجاوز المان نازی وباز ماندگان انها چه با عزت واحترام رفتار میشود در کشور ما دل شیر میخواهد که در اداره ای از زبانت در رود و بگویی من ج زم ا میدمان اول به خدا بعد به این مجلس ارزشی است که از ارزشهای انقلاب و مقام والای شهدا دفای نمایند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳